گاندوها به اوج می‌اندیشند

پس از اینکه ذوب‌آهن در فصل گذشته به دلیل تفاضل گل بهتر در لیگ برتر ماندگار شد، حالا به نظر می‌رسد تحولی عظیم برای خروج از بحران در این تیم در حال رخ دادن است. ذوب‌آهن که در فصول نه‌چندان‌دور گذشته یکی از قدرتمندترین تیم‌های ایران و آسیا بود، حال با بحرانی دشوار مواجه شده است و باید دید آیا گاندوها می‌توانند از این شرایط خارج شوند یا خیر.

تاریخ انتشار: 12:29 - دوشنبه 1400/06/8
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

مهدی تارتار گزینه‌ای مناسب برای تـیم‌هـایـی است که قصد خروج از وضعیت بحرانی را دارند و این نکته‌ای است که با بررسی کارنامه او می‌توان به راحتی متوجه شد. تارتار در تیم پیکان عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و در لیست سرمربیان سـبـزپـوشـان اصفهانی قرار گرفت.
با اینکه مربیان دیگری همچون جواد نکونام، رسول خطیبی و دیگر مربیان لیگ برتری در لیست مدیران ذوب‌آهن حضور داشتند؛ اما در نهایت او انتخاب شد تا مسیر پلکانی پیشرفت ذوب‌آهن را آغاز کند.
از بین لیست مربیانی که نامشان مطرح بود، شاید بهترین گزینه مهدی تارتار و جواد نکونام بودند؛ اما نکته بسیار مهم این است که نکونام شاید برای وضعیت حال حاضر ذوب‌آهن مناسب نباشد. ذوب‌آهن هنوز نیاز به تقویت دارد و باید پیشرفت کند و بعد از یک تا دو فصل دیگر نکونام می‌تواند گزینه مناسبی برای رساندن ذوب‌آهن به آسیا باشد.

ترکیب ذوب‌آهن

اولین خرید ذوب‌آهن در نقل و انتقالات تابستانی یکی از شاخص‌ترین آن‌ها بود، حبیب فرعباسی دروازه‌بان ۲۳ ساله‌ای که زمانی شایعه علاقه تیم استقلال به او وجود داشت، اما نهایتا پیراهن تراکتور را پوشید تا با درخشش خود اخباری را نیمکت‌نشین کند، ولی با باقی‌ماندن اخباری در تراکتور تصمیم گرفت به ذوب‌آهن بپیوندد.
فرعباسی سابقه انجام سه بازی برای تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران را نیز در کارنامه دارد، البته این بازیکن را همه از دوران بازی‌اش در نفت مسجد سلیمان و درخشش آن زمان اومی‌شناسند، او حالا در جوانی، امیدوار به ادامه درخشش خود و رسیدن به آینده‌ای روشن‌تر است.
بعد از عملکرد بسیار ضعیف خط دفاعی ذوب‌آهن در لیگ بیستم و دریافت ۳۹ گل و کسب عنوان دومین خط دفاعی ضعیف لیگ برتر، این تحول بزرگ تعجب برانگیز نیست. ذوب‌آهنی‌ها در نقل و انتقالات ابتدا دست به خرید دو دفاع راست زدند؛ دانیال ماهینی، ملی‌پوش سابق و امیرحسین صدقی به عنوان سهمیه لیگ یک، از فجر شهید سپاسی دو خریدی هستند که می‌توانند حداقل دفاع راست این تیم را تأمین کنند، آن‌ها همچنین با آرمان قاسمی، مدافع اسبق پیکان که جزو سه بازیکن برتر پیکان بود و سجاد دانایی، پدیده خط دفاعی لیگ یک، قرارداد امضا کردند.
ذوبی‌ها با سیدمحمد قریشی، دفاع وسط خود نیز تمدید کردند تا نگرانی‌ها از این پست را تا حد زیادی کاهش دهند. البته نباید فراموش شود که پروژه خرید محمد نادری نیز توسط باشگاه دنبال می‌شود.
حسین ابراهیمی،‌ هافبکی که در فولاد توانایی‌های زیاد خود را ثابت کرد و سابقه پوشیدن لباس تیم ملی را هم دارد یکی از بهترین خریدهای ذوب‌آهن در این پنجره نقل و انتقالاتی است. ابراهیمی کاملا ایدئال با سبک مورد نظر تارتار است و می‌تواند بسیار در ذوب‌آهن مؤثر واقع شود. سجاد جعفری، هافبک تکنیکی و خلاق نفت مسجد سلیمان نیز برای افزایش قدرت بازی‌سازی جذب شده است تا این ضعف ذوب‌آهن را بهبود بخشد و در فاز تهاجمی باعث تقویت تیم باشد.
پوریا پورعلی به‌عنوان سهمیه لیگ یکی از تیم فجر شهید سپاسی و احتمالا به قصد تقویت نیمکت به ذوب‌آهن پیوست تا آخرین خرید ذوبی‌ها برای خط هافبک باشد.

شکار شاه‌ماهی لیگ یک خط آتشین ذوب‌آهن

ذوب‌آهن با جذب عارف رستمی، آقای گل فصل گذشته لیگ یک، بزرگ‌ترین سود خود را از این پنجره نقل و انتقالاتی تا این لحظه کسب کرده است؛ این مهره می‌تواند در کنار رضا خالقی‌فر مهاجم اسبق پرسپولیس، خط آتش ذوب‌آهن را برای حریفان دردسرساز کند، ذوب‌آهن در این پست محمد خدابنده‌لو را نیز از پیکان جذب کرد. خدابنده‌لو در فصل گذشته از بازیکنان برتر پیکان بود تا مهدی تارتار یکی از ستاره‌های تیم سابق خود را در ذوب‌آهن نیز به کار گیرد.
مرتضی خـراسـانـی و بـابـامـحـمـدی دو سهمیه دیگر لیگ یک بودند که ذوب‌آهن برای خط حمله از آن‌ها استفاده کرد تا نیمکت خود را در این خط هم قوی‌تر کند؛ زیرا در این پست با نظر تارتار دارکو بیدوف، ایوان مارکوویچ و پیمان رنجبری از ذوب‌آهن جدا شدند.ددر نهایت باید دید با کادرفنی جدید و خریدهای پرتعداد، ذوب‌آهن می‌تواند دوره‌ای جدید و متفاوت از فصل‌های اخیر را در فصلی که در پیش است ثبت کند یا خیر. ذوب‌آهن یکی از بزرگ‌ترین و بهترین تیم‌های ایران بوده و همچنان خواهد بود و همگان امیدواریم این دوران افول را به سرعتدپشت سر بگذراند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    امیرعباس شریفی

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط