هر بازی گامی به سوی قهرمانی است

دور دوم لیگ برتر هندبال در روزهای آینده به‌طور متمرکز در تهران برگزار می‌شود و سه تیم سپاهان، سپاهان نوین و ذوب‌آهن نمایندگان استان در این رقابت‌ها هستند. در دور اول لیگ، تیم ذوب‌آهن در مقایسه با دو نماینده دیگر استان بهتر نتیجه گرفت و با رتبه دومی به کارش پایان داد. ذوبی‌ها که سال‌های گذشته هدایت تیم هندبالشان در اختیار کیوان صادقی بود، برای لیگ امسال دست به تغییرات در کادر فنی زدند و حمید صادق‌شاه‌نشین را به‌عنوان سرمربی برگزیدند. به بهانه شروع مرحله جدید لیگ برتر هندبال، با این مربی گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

تاریخ انتشار: 10:07 - چهارشنبه 1400/06/24
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

از دربی دوستانه هندبال اصفهان صحبت کنید؟ پیشنهاد این بازی دوستانه از سوی کدام تیم ارائه شد؟

با توجه به اینکه سه تیم از استان در لیگ برتر حضور دارند، باید بیشترین بهره را از یکدیگر ببریم. هر سه تیم اصفهانی، تیم‌های خوبی هستند و برگزاری بازی دوستانه کمک می‌کند تا هماهنگی بازیکنان بیشتر شده و نواقص تاکتیکی هم برطرف شود. سپاهانی‌ها درخواست انجام این بازی دوستانه را دادند و ما هم استقبال کردیم. برای بازی‌های دوستانه با تیم‌های همشهری بردوباخت مهم نیست و باید از این دیدارها نهایت استفاده را برای تقویت تیم ببریم.

تیم ذوب‌آهن در دیداری مهم به مصاف تیم صدرنشین نیروی زمینی شهید شاملی می‌رود. چه برنامه‌ای برای این دیدار دارید؟

این تیم قهرمان فصل گذشته است و حتی بهتر از فصل گذشته در لیگ امسال شرکت کرده است. این تیم مانند دیگر تیم‌های لیگی، روند آماده‌سازی خوبی داشته و می‌دانیم مسابقه مهمی با این تیم خواهیم داشت.

با توجه به روند امتیازی دو تیم نیروی زمینی و ذوب‌آهن، به نظر می‌رسد امتیاز این دیدار در جدال بالانشینان اهمیت زیادی داشته باشد. با این نظر موافقید؟

درمجموع تیم ما برای نتیجه‌گرفتن در هر بازی بدون توجه به جایگاه حریف، برنامه دارد و می‌دانیم هر بازی که از دست بدهیم، به تیم ضربه خواهد خورد؛ ازاین‌رو در هر بازی با تمام توان به میدان می‌رویم و تاکتیک و تکنیک مورد نظر را اجرا می‌کنیم. نه‌تنها در هندبال، بلکه در هر رشته‌ای، تیمی برنده است که کمترین اشتباه‌ها را داشته باشد.

بالاخره دیدار نیروی زمینی و ذوب‌آهن می‌تواند مصاف مدعیان لقب بگیرد؟

اگر در دیدار با تیم نیروی زمینی شهید شاملی به پیروزی برسیم که قهرمان فصل گذشته و مدعی شماره یک قهرمانی است، گامی بلند و مهم برداشته‌ایم.

پس از سال‌ها در کادر فنی تیم هندبال ذوب‌آهن تغییرات ایجاد شد. با توجه به این موضوع، چه اولویتی را برای تیم مدنظر داشتید؟

لازم می‌دانم از کادر فنی و مربیان سابق ذوب‌آهن تشکر کنم که با توجه به بضاعت تیم زحمت کشیدند. پس‌ازاینکه پیشنهاد سرمربیگری تیم ذوب‌آهن به من داده شد، درخواست‌هایی ازلحاظ بودجه و بازیکن داشتم. در ادامه هم تلاش کردیم با توجه به بودجه تیم بازیکنان موردنظر را به خدمت بگیریم. برخی از بازیکنان نیز به خاطر من درخواست ذوب‌آهن را قبول کردند. در این مدت معاونت فنی، مدیرعامل و هیئت‌مدیره باشگاه حـمایت خوبی از تیم ما داشته‌اند و از هـمـه آن‌ها تشکر می‌کنم. سیاست باشگاه ذوب‌آهن دستیابی به یکی از سکـو‌هـــای قـهــرمـانـی و نایب‌قهرمانی است و امیدوارم جواز صعود به جـــام باشگاه‌های آسیا را بگیریم.

برگزاری لیگ به‌طور متمرکز چه تأثیری بر کیفیت آن دارد؟

اصل لیگ برگزاری مسابقات به‌طور رفت‌وبرگشت است و تیم‌ها باید از امتیاز میزبانی و حضور هوادارانشان استفاده کنند؛ اما با توجه به شرایط کرونایی، چاره‌ای جز برگزاری متمرکز لیگ نبوده است.
ازلحاظ کیفی هم لیگ وضعیت بهتری نسبت به دوره گذشته دارد و در اجرای پروتکل‌های بهداشتی سختگیری می‌شود تا تیم‌ها با مشکلات کمتری مواجه شوند. پخش تلویزیونی مسابقات نیز که به همت فدراسیون هندبال انجام شد، باعث دیده شدن لیگ هندبال شده که امیدوارم خروجی آن به سود این رشته شود.

حضور رافائل، سرمربی جدید تیم ملی هندبال در سالن برگزاری لیگ، چه کمکی به بهبود انگیزه بازیکنان برای ارائه کیفیت بهتر کرده است؟

به‌هرحال هر بازیکنی تمایل دارد در حضور سرمربی تیم ملی، بهترین نمایش را داشته باشد و فرصت رسیدن به تیم ملی را پیدا کند؛ البته حضور سرمربی تیم ملی در سالن، علاوه بر اینکه انگیزه بازیکنان را افزایش می‌دهد، مـمـکــن اســـت باعث افزایش استرس آن‌ها هم بشود؛ اما در مجموع اقدام مثبتی است که به کیفیت لیگ کمک می‌کند. امیدوارم با حضور رافائل که از مربیان سرشناس هندبال جهان است، تیم ملی کشورمان در مسابقات آسیایی عملکرد ایدئالی داشته باشد و به جام جهانی صعود کند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر