جولان عکاسان مجازی برای عکس پروفایلی

«عکس‌های معمولی را فراموش کنید، برای تمایز باید عالی باشیم. همه خوش‌عکس هستند به شرطی که عکاس خوبی را انتخاب کنند. یک عکس بی‌نظیر و متفاوت را با ما تجربه کنید.» این چنین تبلیغات به وفور در فضای مجازی دیده می‌شود. عکاسان مجازی مدعی‌اند با صرف چند هزار تومان بابت یک عکس مناسب پروفایل می‌توان تبلیغات و درآمد یک صفحه اینستاگرامی را تا چند برابر افزایش داد. البته صفحات تبلیغاتی تنها مشتریان عکاسان مجازی نیستند و گاهی مردم عادی برای ثبت عکس شخصی برای پروفایل یا پست‌های مختلف دست به دامن عکاسان می‌شوند.

تاریخ انتشار: 08:39 - یکشنبه 1400/07/18
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

قیمت عکس‌ها در فضای مجازی ثابت نیست و باتوجه به سلیقه عکاس، محل عکس‌برداری، نوع دوربین و تعداد عکس‌ها مشخص می‌شود.
عکس و عکاسی برای کاربران شبکه‌های اجتماعی جذابیت زیادی پیدا کرده است و عده‌ای عکاس هم با درنظرگفتن این موضوع، کسب‌وکار عکاسی مجازی را راه انداخته و بابت هرعکس به صورت دلخواه و به دور از تعرفه‌های اتحادیه مبالغی را از مشتریان خود دریافت می‌کنند.

پکیج‌های عکاسی، انتخابی به‌صرفه‌تر

عکاسان مجازی بابت عکس‌های تعداد بالا هزینه کمتری دریافت می‌کنند، به بیان دیگر هرچه تعداد عکس‌ها بالا رود، تخفیف بیشتری شامل حال مشتری می‌شود. تعدادی از این عکاسان مدعی‌اند اگر پکیج‌های عکاسی مختلف را انتخاب کنید، علاوه بر تخفیف، تعداد زیادی عکس از زوایای مختلف خواهید گرفت. برای نمونه یکی از این عکاسان مجازی تعرفه هر عکس را این‌چنین اعلام کرد: «قیمت اصلی هرعکس با ادیت و تحویل فایل 55 هزار تومان است که امکان انتخاب کمتر از پنج عکس وجود ندارد. ولی برای کاهش هزینه‌های شما پکیج عکاسی درنظر گرفته‌ایم، اگر پکیج پنج عکس با ادیت را انتخاب کنید هزینه شما درمجموع 220 هزار تومان می‌شود. همچنین هزینه پکیج هفت عکسی با ادیت 300 هزار تومان و پکیج 10عکسی با ادیت 450 هزار تومان است.» بررسی میدانی از تعرفه‌های عکس مناسب فضای مجازی نشان می‌دهد هر عکس ساده بین 30 تا 80 هزار تومان قیمت دارد و بهای پکیج‌های مختلف با تعداد پنج تا 12 عکس بین 155 هزار تومان تا یک میلیون تومان متغیر است. نوع دوربین عکاسی یکی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت عکس مناسب فضای مجازی است؛ زیرا عکاسان در ازای استفاده از دوربین پیشرفته و تجهیزات بیشتر، تعرفه بالاتری ارائه می‌دهند. همچنین خبری از چاپ عکس یا شاسی نیست و تنها فایل عکس پس از ادیت، جهت استفاده برای پروفایل یا پست و استوری به مشتری تحویل داده می‌شود.
عکاسی پرتره در فضای باز به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است که هزینه ثبت چینن تصاویری از عکس‌های معمولی بالاتر است. عکاسی پرتره به دوربین پیشرفته و ادیت بیشتری نیاز دارد. از این‌رو عکاسان مجازی بین 10 تا 20 هزار تومان بیشتر بابت هر عکس پرتره دریافت می‌کنند.

عکس داخل شهر ارزان‌تر از خارج شهر

قیمت عکس بسته به محل عکاسی متفاوت است و طبق گزارش‌های میدانی از کسب‌وکار عکاسان مجازی، اگر محل عکاسی داخل شهر در کافی‌شاپ، خیابان، پارک و… باشد هزینه جداگانه بابت محل عکاسی دریافت نمی‌شود. درمقابل قیمت عکس‌های خارج از شهر مانند کنار رودخانه، کوه، دشت گل، مزرعه و… بالاتر از عکس‌های معمولی است و باتوجه به مسافت پنج تا 15 هزار تومان به قیمت هر عکس افزوده می‌شود؛ برای نمونه قیمت هر عکس در خیابان خواجو یا کنار سی‌وسه‌پل همان 30 تا 80 هزار تومان است، ولی این هزینه برای عکاسی در چادگان یا باغ بهادران به 30 تا 95 هزار تومان افزایش می‌یابد. همچنین هزینه ایاب و ذهاب عکاس بر عهده مشتری است.

عکس دسته جمعی چند؟

عکاسان مجازی فقط در زمینه عکس‌های فردی فعالیت نمی‌کنند و گاهی مشتریانی برای عکس دسته جمعی ویژه پست اینستاگرامی هم پیدا می‌شود. این عکاسان قیمت دقیقی بابت عکس‌های دسته‌جمعی ارائه نمی‌دهند و یکی از آن‌ها در این باره گفت: «قیمت عکس دسته جمعی بیشتر از فردی است، ولی الان نمی‌توانم قیمت دقیق را به شما بگویم. باید دید افراد حاضر در عکس چند نفرند؟ چه ژست‌هایی انتخاب می‌کنند؟ لباس‌هایشان به چه صورت است؟ چقدر تجهیزات نیاز است؟ آیا من به دستیار نیاز دارد؟ و… . درکل شما قیمت هرعکس دست جمعی با را بین 75 تا 150 هزار تومان در نظر بگیرید.» بنابراین بهای هر عکس دسته جمعی با تعداد حداکثر چهار نفر بین 70 تا 110 هزار تومان و چهار نفر بیشتر 90 تا 200 هزار تومان است.

عکس کودک چند؟

عکاسی از نوزاد و کودک در فضای باز رواج یافته است و عکاسان مجازی در ازای ثبت یک تصویر از کودکان بین 40 تا 95 هزار تومان دریافت می‌کنند. تعداد کمی از عکاسان مسئولیت ثبت تصاویر از کودکان را بر عهده می‌گیرند و به دنبال کم‌بودن تعداد آن‌ها و دشواری‌های ژست‌گرفتن نوزادان و کودکان، هزینه عکس‌برداری از آن‌ها بیشتر است.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سعیده غفاری

برچسب‌های خبر