معضل مدیریت دوگانه در فولادشهر

نخستین جلسه  نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی ‌با اعضای شورای اسلامی‌ شهر و مدیران شهری فولادشهر به منظور نزدیک کردن دیدگاه‌ها و بررسی مشکلات این شهر برگزار شد.

تاریخ انتشار: 09:27 - پنجشنبه 1399/07/24
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

رئیس شورای اسلامی‌فولادشهر با اشاره به اینکه پیگیری مطالبات مردمی‌در چهارچوب قانون و رفع مشكلات، اولویت برنامه‌های شورای فولادشهر است، گفت: تاکنون ۲۴۶جلسه رسمی‌در قالب ۲۸۳ مصوبه در شورای پنجم عملیاتی شده است و امروز نیز شاهد تحقق ۱۰۵ درصدی بودجه شهرداری و پرداخت معوقات کارکنان و کارگران شهرداری از سال ۹۶ تاکنون بوده ایم.  محمد رضا باقری با اشاره به ارتقای درجه شهرداری گفت:  تلاش‌های زیادی در این خصوص صورت گرفته که اگر این امر تحقق یابد، بی‌تردید باعث افزایش رشد و پیشرفت این شهر خواهد شد.  او ادامه داد: این شهر با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر با مشکل مدیریت دوگانه روبه‌روست و باعث ایجاد مشکلاتی شده و مردم توقع دارند مشکلات با سرعت هرچه بیشتر مرتفع شود که تعالی این شهر و رفع مشکلات به وسیله افزایش بیش از پیش تعامل و همکاری شرکت عمران با شهرداری انجام می‌شود. در ادامه نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی‌با تأکید بر توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ، گرانی، بیکاری و افزایش اشتغال افزود: رسیدگی به مشکلات مردم  در اولویت کاری ما قرار دارد که این مهم را از طریق مسئولان استانی و کشوری با جدیت دنبال می‌کنیم تا شاهد رفع آن باشیم. منتخب دوره یازدهم مردم لنجان ادامه داد: با برگزاری نشست‌هایی با هدف تعامل بیشتر، قطعا در یک هدف مشترک حرکت خواهیم کرد و با اولویت‌بندی مشکلات شهر توسط اعضای شورا تلاش خود را جهت رفع آن به کار می‌بریم .
رجایی به نرخ بیکاری شهرستان اشاره داشت و گفت: آمار بیکاری این شهرستان با وجود صنعتی‌بودن بالاست که در این خصوص باید از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد زمینه اشتغال استفاده کرد و در شهر فولادشهر می‌توان با ‌احداث ناحیه صنعتی با توجه به ميزان و رشد جمعيت اين شهر گام موثری در جهت ايجاد اشتغال برداشت.
او ادامه داد: برخی از مشکلاتی که در شهرها وجود دارد، ناشی از آسیب‌های اجتماعی است و اعضای شورای شهر باوجود تمام تلاش‌ها و اقدامات خوبی که تاکنون در زمینه‌های مختلف انجام داده است، به مسئله آسیب‌های اجتماعی نیز به‌صورت جدی توجه می‌کند. نماینده مردم شهرستان دغدغه مردم بخش فولادشهر در راستای سلامت و رفع نیازهای درمانی را مهم دانست و افزود: باید با همیاری همه مدیران و مسئولان شهرستانی و شهری این امر مهم را عملی کنیم. رجایی تأکید کرد: عدم استقرار نمایندگی ادارات در بخش فولادشهر با توجه به جمعیت بالا، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده که  این موضوع جهت پیگیری لازم  در دستور كار قرار می‌گیرد.  در ادامه دیگر اعضای شورای اسلامی‌همچنین معاونان و دیگر مدیران شهرداری به مشکلات شهر از جمله کمبود سرانه بهداشتی و آموزشی در مسکن مهر، خطر بلند‌مرتبه‌های فولادشهر، مشکلات آب جهت فضای سبز شهری، عدم ایمنی لازم کانال سوکرا، زیرساخت‌های بهداشتی، روشنایی اتوبان ذوب آهن و کمربندی نجف‌آباد و دیگر مشکلات شهری پرداختند و از نماینده شهرستان خواستار پیگیری و رفع آنان
 شدند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سید یوسف‌هاشمی