سپاهان خوب‌وقتی باخت!

شروع لیگ برتر فوتبال با یک تساوی خانگی و یک باخت خارج از خانه برای تیم‌های اصفهانی همراه بود، اما به همان نسبت که نمایش فنی تیم رحمان رضایی، رضایت هواداران را به همراه داشت، هواداران سپاهان دلواپس نمایش یاران محرم نویدکیا شده‌اند و تردیدهایی در خصوص مدعی بودن این تیم برای فتح جام در همان گام نخست ایجاد شد. تیم ذوب‌آهن با اینکه به زعم کارشناسان، عملکرد مطلوبی در فصل نقل و انتقالات تابستانی نداشت و مهره‌های کلیدی این تیم جدا شدند، در دیدار مقابل فولاد خوزستان که یکی از نماینده‌های آسیایی فوتبال ایران محسوب می‌شود، نمایش مطلوبی ارائه کرد و با اینکه از حریف با یک گل عقب افتاده بود، با دو گل از حریف پیشی گرفت، هر چند که بر اثر تصمیم اشتباه داوری، در دقیقه آخر برد را با تساوی جابه‌جا کرد.

تاریخ انتشار: 09:13 - دوشنبه 1399/08/19
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

این تساوی که با اشتباه داوری رقم خورد، جو مثبتی را در فضای مجازی در بین هواداران تیم ذوب آهن ایجاد کرده و امیدواری بیشتری برای ادامه لیگ پیدا کرده بودند اما شرایط برای تیم سپاهان، متفاوت‌تر از ذوب‌آهن بود. این تیم که با هدایت محرم نویدکیا راهی لیگ شده بود، حمایت ویژه هواداران و رسانه‌های محلی را به همراه داشت، در اولین گام به مصاف تیم گل گهر سیرجان رفت که امیر قلعه نویی برای لیگ بیستم به خدمت گرفته است. ناکامی سپاهان با قلعه‌نویی و به خصوص اظهارات اخیر این مربی در خصوص مخالفت سپاهانی‌ها با حضورش در تیم ملی، به مذاق هواداران سپاهان خوش نیامده بود و بی صبرانه چشم انتظار تقابل مربی محبوبشان با مربی سابق بودند تا با کسب یک پیروزی شیرین از او و تیمش انتقام بگیرند؛ اما در مستطیل سبز نتیجه طور دیگری رقم خورد و سپاهان برابر حریف با نتیجه سه بر یک مغلوب شد؛ این در حالی است که در فصل گذشته، زردهای اصفهانی برنده هر دو دیدار رفت و برگشت بودند. این باخت ناراحتی هواداران سپاهان را به همراه داشت و این افراد در فضای مجازی واکنش‌های دوگانه‌ای داشتند. برخی که محرم را به دلیل نداشتن سابقه سرمربیگری، گزینه مناسبی برای نفر اول‌شدن در سپاهان نمی‌دانستند، با استناد به این نتیجه، از عملکرد تیم اصفهانی در خطوط مختلف انتقاد کرده و مدعی شدند این تیم نمی‌تواند در لیگ مدعی باشد. در مقابل برخی دیگر که به نسبت دسته اول جمعیت بیشتری را تشکیل می‌دادند، با اعلام حمایت از محرم نویدکیا، اعلام کردند به آینده سپاهان با این مربی جوان امیدوار هستند و البته تعداد محدودی نیز با اظهاراتی همچون «فدات سرت» و «باختی که باختی» برخوردی احساسی با این موضوع داشتند.
یک یا دو باخت برای هیچ تیمی فاجعه‌آمیز نیست، به ویژه در هفته‌های اولیه لیگ که هنوز کیفیت واقعی تیم‌ها مشخص نشده و نمی‌توان درباره قدرت یا ضعف تیم‌ها ارزیابی کرد، با این حال باخت در بازی خارج از خانه مقابل گل‌گهر نمی‌تواند در مقطع فعلی، معیاری برای سنجش عملکرد فنی محرم و شاگردانش باشد. عضو تیم کارشناسی اصفهان زیبا معتقد است هیچ‌کس به جز شخص نویدکیا نمی‌تواند اکنون از این دیدار برداشت مهمی داشته باشد. محمد یاوری با بیان اینکه نویدکیا با تفکرات متفاوتی وارد زمین شد که احساس می‌کنم او باید اکنون روی برخی از تفکراتش فکر کند و این تفکرات را ترمیم کند، می‌گوید: قلعه‌نویی شناخت خوبی از سپاهان داشت و همین موضوع سبب شد او بهترین تصمیمات را برای این دیدار اتخاذ کند، گل‌های زده شده توسط تیم گل‌گهر می‌تواند درس‌های بزرگی برای سپاهان داشته باشد. این کارشناس فوتبال با تأکید بر اینکه کادر فنی سپاهان باید برداشت خوبی از این دیدار داشته باشد، می‌افزاید: برخی ایرادات در ترکیب سپاهان بود که می‌توان آن را نقطه قوت حریفان این تیم معرفی کرد، سبک فوتبال محرم با ویژگی‌های فردی برخی از بازیکنان سپاهان هم‌خوانی ندارد، سرمربی سپاهان بازی فشار روی توپ را قبول دارد که برخی از بازیکنان ویژگی‌های اجرای این سبک را ندارند. او معتقد است هر سه گل گل‌گهر نشان داد خط هافبک دفاعی سپاهان دچار مشکل است و در این باره می‌گوید: اکنون باید با بیان واقعیت به محرم کمک کنیم تا او بتواند مشکلات تیم خود را برطرف کند، در ابتدا طرز فکر محرم روی بازی حاکم بود، ولی با گذشت زمان بازیکنان نتوانستند سیستم او را اجرا کنند. به نظر یاوری، باخت سپاهان برابر گل‌گهر در بهترین زمان به وقوع پیوست؛ زیرا کادر فنی سپاهان می‌تواند از همین ابتدا نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و در نهایت در لیگ به نتیجه ایدئال برسند. لیگ برتر فوتبال به دلیل در پیش بودن دیدار دوستانه تیم ملی با بوسنی، دچار وقفه دو هفته‌ای شده و هفته دوم سی‌ام آبان پیگیری خواهد شد و کادر فنی دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب آهن فرصت مغتنمی بر رفع ایراداتی دارد که در بازی اول هر دو تیم به نمایش درآمد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط