رونمایی از سپاهان مدعی

سرانجام بعد از ۶ هفته از سپاهان مدعی که هواداران این تیم مدت‌ها بود انتظارش را می‌کشیدند رونمایی شد و شاگردان محرم نویدکیا در یک بازی خانگی توانستند با زدن ۴ گل به تیم نساجی مازندران ناکامی‌های نسبی چند هفته گذشته خود را جبران کنند. سپاهان در شرایطی ۴ گل به نساجی زد که حریف مازندرانی به عنوان یکی از بهترین تیم‌های لیگ در هفته‌های گذشته در مقابل سپاهان حرفی برای گفتن نداشت و با دریافت 4 گل اصفهان را به سمت شمال ترک کرد.

تاریخ انتشار: 08:47 - یکشنبه 1399/09/23
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

گلزنی دوباره سجاد شهباززاده در این مسابقه و رسیدنش به صدر جدول گلزنان یکی از بهترین خبرهایی بود که می‌توانست هواداران سپاهان را خوشحال کند و حالا نماینده فوتبال اصفهان با این برد  پرگل نشان داد که با وجود انجام بازی‌های نه‌چندان مطمئن در مقابل گل‌گهر و نفت مسجد سلیمان هنوز هم می‌توان از سپاهان به عنوان یک مدعی اصلی در راه قهرمانی لیگ نام برد. البته به شرطی که این روند در هفته‌های آینده هم ادامه داشته باشد و تعویق اجباری مسابقات سپاهان ضربه‌ای به کیفیت فنی این تیم وارد نکند.
پیام نیازمند: نساجی تیم خطرناکی برای دروازه سپاهان نبود، ولی پیام نیازمند بعد از دوهفته گل خوردن در مقابل سایپا و نفت مسجد سلیمان توانست یک کلین‌شیت دیگر را در لیست عملکرد خودش به ثبت برساند. البته نیازمند خوش‌شانس هم بود که در نیمه دوم، اشتباه مرتضی منصوری در پاس رو به عقب، منجر به باز شدن دروازه سپاهان نشد.
جرجی گولسیانی: بستن بازوبند کاپیتانی سپاهان بر روی بازو، افتخار کمی برای گولسیانی نبود و او در غیاب مهدی کیانی، جلال‌الدین علی محمدی و رسول نویدکیا این بازوبند را بر روی بازو بست. این اتفاق برای جرجی بسیار مهم بود و سپاهان توانست در روزی بسیار خوب که عملکرد خط دفاعی سپاهان هم در این اتفاق نقش داشت، گلی از نساجی دریافت نکند و چهار گل هم به حریف بزند.
 محمد نژادمهدی: به جز یک اشتباه در دفع توپ در نیمه اول که احتمال داشت یک موقعیت خطرناک به حریف بدهد، در بقیه دقایق بازی، نژادمهدی عملکرد خوبی داشته و به نظر می‌رسد که کم‌کم در حال هماهنگ‌شدن با جرجی گولسیانی، دیگر مدافع میانی سپاهان است.
 امید نورافکن: امید نورافکن مدافع چپ سپاهان کم‌کم در ساختار دفاعی تیمش جا افتاده و هر چند که محرم وظایف هجومی نورافکن را بسیار کم کرده، با وجود این، همچنان با غیرت و تعصب در ترکیب تیمش بازی می‌کند و خیال سپاهان را از سمت چپ زمین راحت کرده است.  با این حال شکی نیست که حضور نورافکن در خط هجومی تیمش می‌تواند یک اتفاق بسیار خوب برای خط حمله سپاهان باشد.
 مرتضی منصوری: نمایش خوب و قابل قبولی داشت، اما اشتباه عجیب او در نیمه دوم می‌توانست شیرینی برد چهارگله با ثبت کلین‌شیت را کمی کمتر کند، ولی منصوری هم مثل هفته‌های گذشته تقریبا نمایش خوب و قابل قبولی داشت.
 سروش رفیعی: بعد از ۴ بازی و ثبت ۴ کارت زرد که منجر به محرومیت در هفته پنجم شد، سروش رفیعی دوباره در ترکیب اصلی سپاهان قرار گرفت و خوشبختانه این بار کارت زرد داور را ر مقابل چشمان خودش ندید و همین موضوع نشان می‌دهد که رفیعی نسبت به هفته‌های گذشته کمی با احتیاط و پخته‌تر بازی می‌کند. با این حال حضور او در میانه میدان سپاه، آن یک اتفاق بسیار خوب برای تیم محرم نویدکیاست.
 دانیال اسماعیلی فر: بعد از چندبار نیمکــــــت‌نشینــــــی سرانجــــــام یکـــــــی از گران‌قیمت‌ترین خریدهای سپاهـــــان در فصل نقل و انتقالات به ترکیب اصلی تیم بازگشت و با ارسال پاس گل برای کی روس استنلی به نوعی گره این بازی را برای تیم محرم باز کرد.
دانیال با نمایشی که در مقابل نساجی داشت، به احتمال زیاد جای فیکـــــس خودش در بازی‌های بعدی سپاهان را هم رزرو کرد.
 محمد کریمی: شاید ایراد کار کریمی این باشد که بیش از حد در خدمت تیم است و همین موضوع باعث می‌شود که عملکرد او درون زمین آنچنان به چشم نیاید، ولی با این حال کریمی بدون حاشیه و منظم بازی می‌کند و شاید نزدیک‌ترین الگو به سبک بازی محرم نویدکیا در ترکیب تیم سپاهان باشد.
 سید محمدرضا حسینی: با حرکت انفرادی و گل زیبایی که در این بازی به ثمر رساند، نشان داد که کم‌کم تبدیل به همان بازیکنی می‌شود که در ترکیب ذوب‌آهن یک ستاره بود، ولی با این حال متوجه دلیل رفتار حسینی بعد از تعویض نشدیم و او باید یاد بگیرد که حتی در بهترین روزهایش هم ممکن است با تشخیص سرمربی تیم تعویض شود و نباید نسبت به این مسئله حاشیه درست کند.
 سجاد شهبازاده: مهم‌ترین اتفاق این فصل، احیای مجدد سجاد شهباززاده با پیراهن سپاهان است و اعتماد محرم نویدکیا به این مهاجم باعث شد تا سجاد در بازی‌های گذشته تبدیل به ستاره سپاهان شود. سجاد در این بازی ۲ گل بسیار زیبا به ثمر رساند که گل اول او بسیار تکنیکی و خلاقانه بود و خیلی‌ها را به یاد گل مرحوم مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ انداخت. شهباززاده اگر بتواند به روند گلزنی خود در این فصل ادامه دهد، بدون شک مدعی اصلی کسب عنوان آقای گلی در این فصل از رقابت‌های لیگ خواهد بود.
 کی روس استنلی: همین که محرم بعد از شکست تلخ در مقابل نفت مسجد سلیمان کیروس استنلی را  در  ترکیب فیکس تیمش قرار داد، به این معنی است که سپاهان فقط و فقط اصرار بر روی انجام بازی بر روی زمین ندارد و استنلی هم به‌خوبی جواب اعتماد سرمربی تیمش را با زدن یک گل داد. استنلی نشان داد که هنوز هم می‌توان بر روی این مهاجم برزیلی به عنوان یک گلزن مادرزاد در روزهای حساس حساب کرد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مسعود افشاری

برچسب‌های خبر