تساوی تلخ به سود سرخابی‌ها

نبرد دو مدعی شهرستانی فوتبال ایران در استادیوم نقش جهان برنده‌ای نداشت تا از این نتیجه تساوی بقیه تیم‌ها مثل تراکتور، استقلال و پرسپولیس خوشحال شوند. سپاهان در حالی بازی شش‌امتیازی خودش را در مقابل فولاد خوزستان نبرد که محرم نویدکیا و جواد نکونام هم‌بازیان سابق در تیم ملی با شناخت کافی نسبت به اندیشه‌های یکدیگر در این بازی به دیدار یکدیگر رفتند و امتیازات را تقسیم کردند. بازی سپاهان در مقابل فولاد دو نیمه کاملا متفاوت داشت و هر چه در نیمه اول دو تیم به دنبال گلزنی و بازکردن دروازه یکدیگر بودند و موقعیت‌های خطرناکی را هم ایجاد کردند، در نیمه دوم بازی به‌شدت افت کرد و در حد و اندازه‌های نام دو تیم سپاهان و فولاد نبود. سپاهان و محرم نویدکیا اگر می‌خواهند که در این فصل شانسی برای قهرمانی در لیگ داشته باشند، باید حواسشان به این بازی‌های شش‌امتیازی باشد و فرصت‌ها را به این راحتی از دست ندهند.ش

تاریخ انتشار: 09:28 - سه شنبه 1399/10/23
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

پیام نیازمند: با وجود اینکه خیلی زود در مقابل خط آتش پرقدرت فولاد تسلیم شد و پاتوسی در همان دقایق ابتدایی دروازه‌اش را باز کرد ولی در بقیه دقایق مسابقه عملکرد خوبی داشت و توانست به‌خوبی از خط دروازه سپاهان دفاع کند. نیازمند در مقابل فولاد یکی از سخت‌ترین روزهای خود در لیگ بیستم را پشت سر گذاشت.
محمدرضا مهدی‌زاده: مدافع میانی سپاهان می‌توانست فرشته نجات این تیم در مقابل فولاد باشد؛ اما توپی که مهدی‌زاده روی پاس گولسیانی در دقایق پایانی نیمه اول به بیرون زد، از آن در توپ‌هایی بود که گل‌کردنش بسیار راحت‌تر از گل نکردنش بود و شاید سپاهان در هفته‌های پایانی لیگ حسرت این توپی را بخورد که مهدی‌زاده نتوانست وارد دروازه فولاد کند.
جرجی گولسیانی: از کاپیتان سپاهان در این مسابقه دو صحنه بیشتر از بقیه صحنه‌ها در ذهن آب به جا مانده است. یکی پاس زیبایی بود که در دقایق پایانی نیمه اول به مهدی‌زاده داد و این توپ تبدیل به گل نشد و دومی ضربه سری بود که در دقایق ابتدایی نیمه دوم می‌توانست به گل برتری سپاهان تبدیل شود ولی کاپیتان گولسیانی ضربه سر با بی دقتی به توپ ضربه زد.
مرتضی منصوری: یک بار نزدیک بود اشتباهش در نیمه اول منجر به ثبت گل دوم فولاد شود و تعلل او روی دفع توپ فرصت را در اختیار مهاجمان حریف قرار داد، اما در بقیه دقایق بازی منصوری دونده و پرتلاش ظاهر شد و نسبت به بقیه بازیکنان خط دفاعی سپاهان عملکرد بهتری داشت.
امید نورافکن: قرارگرفتن نورافکن در خط دفاعی سپاهان یکی از چالش‌های بزرگ محرم در طول این فصل بوده و باید دید که سرمربی سپاهان چگونه می‌تواند به این هنر بازی سازی و عملکردش در خط دفاعی یک تعادل مناسب برقرار کند. با وجوداین، از زمانی که نورافکن به خط دفاعی سپاه اضافه شده شاهد پاس‌های گل زیبای او در فاز تهاجمی سپاهان نبوده‌ایم.
محمد کریمی: بازی‌کردن به عنوان بازیکن جانشین مهدی کیانی در پست هافبک دفاعی یک وظیفه سنگین بر دوش محمد کریمی قرار داده و البته از طرف دیگر به نوعی مأمور ارسال‌های مستقیم تیمش هم هست، ولی  کریمی به واسطه فیزیک خاص خودش آن‌طور که باید و شاید در نبردهای تن به تن میانه میدان موفق عمل نمی‌کند و شاید یکی از نقاط ضعف او باشد.
سروش رفیعی: سروش در مقابل یکی از تیم‌های سابق خودش بازی می‌کرد و طبیعی بود که انگیزه زیادی در این بازی داشته باشد، با وجوداین، آن‌طور که باید و شاید موفق به تغذیه خط حمله نشد و بیشتر و اسیر مهره‌های فولاد خوزستان در این بازی بود.
دانیال اسماعیلی‌فــــــر: هواداران سپاهان بعد از گذشت ده هفتــــــه از رقابت‌های لیگ هنوز نتوانستند چهره آن اسماعیلی‌فر دونده و پرتلاش را در ترکیب تیمشان ببینند و با وجود اینکه دانیال تلاش بسیار زیادی برای موفقیت در خط هافبک سپاهان انجام می‌دهد، ولی بازی‌اش آن‌طور که باید و شاید چشم‌نواز نیست و باید منتظر باشیم تا شاید در هفته‌های آینده تبدیل به عنوان بازیکنی شود که در ترکیب تیم ذوب‌آهن می‌توانست یک تنه نتیجه بـــــازی را عوض کند.
سید محمدرضا حسینی: گلی که حسینی وارد دروازه فولاد خوزستان کرد تقریبا شبیه به همان گلی بود که چند هفته قبل از همین نقطه زمین و با همین سبک حرکت وارد دروازه نساجی کرده بود و حسینی کم‌کم خودش را به عنوان یک متخصص در زدن این نوع گل‌ها معرفی می‌کند و در روزی که شهباززاده در بین مدافعان فولاد گرفتار شده بود حسینی با زدن این گل توانست سپاهان را به جریان بازی برگرداند.
محمــــــــدرضـــــا خلعتبـــــــری: فیکس بازی‌کردن خلعتبری از آن دست اتفاقاتی است که شاید تا پایان لیگ زیاد شاهد آن نباشیم، با وجوداین، خلعتبری نسبت به توانایی‌های فیزیکی خودش در این بازی دونده و پرتلاش ظاهر شد و بیشتر نقش حمایتی برای بازیکنان سپاهان داشت.
سجاد شهباززاده: طبیعی است که گلزنی های شهباززاده در این هفته‌های گذشته حواس مدافعان تیم‌های حریف را کاملا روی او متمرکز کند و در مقابل فولاد هم همین اتفاق افتاد و شهباززاده نتوانست به روند گلزنی های خودش در هفته‌های گذشته ادامه دهد، ولی  او همچنان انتخاب اول محرم نویدکیا برای بازی در خط حمله تیمش است.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مسعود افشاری

برچسب‌های خبر