درآمد میلیاردی صفحات اصفهانی

تعدادی از صفحات اینستاگرام اصفهانی تنها برای هر استوری تبلیغاتی، 5 تا 10 میلیون تومان دریافت می‌کنند و اگر در روز 10 استوری تبلیغاتی داشته باشند، ماهانه بین یک میلیارد و 500 میلیون تا سه میلیارد تومان درآمد دارند و برای آن هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند. البته چرخاندن این صفحات آسان نیست و گاهی مدیران برای کنترل آن چندین کارمند استخدام می‌کنند. جذابیت درآمدزایی از اینستاگرام باعث شده تا صفحات با هدف آموزش درآمدزایی از اینستاگرام نیز شروع به کار کنند. در این صفحات به کاربران معمولی آموزش می‌دهند چگونه دنبال‌کننده بیشتری داشته باشند و تبلیغات را به چه صورتی انجام دهند.

تاریخ انتشار: 09:22 - پنجشنبه 1399/10/25
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

اینستاگرام تا دیروز یک شبکه اجتماعی برای پر‌کردن اوقات فراغت کاربران بود و امروز افراد زیادی در اصفهان از آن درآمد میلیاردی دارند! تبلیغ، فروش کالا و بازاریابی به تنهایی گردش مالی میلیاردی برای این اپلیکشن زیر سقف نصف‌جهان ایجاد کرده‌است.

دنبال‌کنندگان چندصدهزاری درآمد چندصدمیلیونی

صفحات زیادی در اینستاگرام با نام و نشان شهر اصفهان فعالیت می‌کنند و دنبال کنندگان آن‌ها به چندصدهزار کاربر می‌رسد؛ ولی مدیران بسیاری از آن‌ها راضی با گفت‌وگو با روزنامه نشدند، تنها چند نفر قبول کردند بدون درج نام آن‌ها و نام صفحه اینستاگرامی در‌باره کسب‌و‌کار خود گفت‌وگویی داشته باشند. ترس از ذره‌بین نظارت اداره امور دارایی برای دریافت مالیات باعث شده تا بسیاری از مدیران صفحات پربازدید هیچ اطلاعاتی در این باره ارائه نکنند. مدیر یکی از این صفحات با 200 هزار دنبال‌کننده می‌گوید درآمد او و بسیاری از همکارانش در اصفهان میلیاردی است و شیوع ویروس کرونا بر افزایش این درآمد مؤثر بود: «با شیوع کرونا کسب‌وکارهای فیزیکی هم برای فروش محصولات و هم تبلیغ پیج خود تقاضای آگهی دادند.» مدیر این صفحه مدعی‌است درخواست برای درج تبلیغ از اسفند گذشته ده‌برابر شده‌است: «مردم بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذرانند و کسب‌وکارهای فیزیکی اصفهان برای دیده‌شدن راهی جز تبلیغ از طریق صفحات ما ندارند.»
یک سال قبل فروشگاه‌داران برای دیده‌شدن باید دکور لوکس می‌زدند یا مغازه را به خیابان‌های پررفت‌وآمد شهر منتقل می‌کردند؛ ولی کرونا باعث شد تا صفحات پربازدید اصفهانی در اینستاگرام، ویترین بازار فیزیکی شود. مدیر یکی از این صفحات می‌گوید صفحات اینستاگرامی پربازدیدتر از خیابان‌های معروف شهر اصفهان هستند:«شما یک مغازه می‌زنی کنار خیابان نظر، روزانه چند نفر از مقابل آن رد می‌شوند؟ چند نفر به ویترین شما نگاه می‌کنند؟ چند نفر داخل می‌آیند؟ تازه اگر به‌خاطر کرونا مجبور به تعطیلی فروشگاه خود نشوید، ما برای شما یک کلیپ طنز می‌سازیم با گویش اصفهانی در پیج ما چند صد هزار بازدید دارد و مردم آن را میان خود به اشتراک می‌گذارند. می‌دانید کسب‌و‌کار شما توسط چند نفر دیده می‌شود؟» البته این بازدهی بالا، ارزان نیست.

دنبال‌کننده بیشتر، تعرفه بالاتر

صفحات اصفهانی در اینستاگرام برای تبلیغ تعرفه مشخصی ندارند، آن‌ها برای هر استوری بین 50 هزار تا 10 میلیون تومان دریافت می‌کنند. هرچقدر یک صفحه دنبال‌کننده کمتری داشته‌باشد تعرفه تبلیغات پایین‌تر است و درمقابل پربازدیدترین صفحات اصفهانی هزینه سنگینی برای تبلیغ دریافت می‌کنند. گران‌ترین تبلیغات توسط سلبریتی‌های اصفهانی انجام می‌شود. آن‌ها پکیج‌های مختلفی ارائه می‌دهند. ارزان‌ترین پکیج صحبت‌کردن درباره یک کسب‌و‌کار در یک استوری است؛ ولی گاهی سلبریتی در محل حاضر می‌شوند که قیمت بالاتری دارند. ساختن کلیپ‌های طنز و تبلیغ در آن نیز از جمله‌گران‌ترین تبلیغات در فضای مجازی است. مدیران این صفحات درباره درآمد خود کمتر صحبت می‌کنند، سلبریتی‌ها نیز حاضر به گفت‌وگو با روزنامه نیستند؛ با این حال مدیربرنامه یکی از سلبریتی‌های پرطرفدار اصفهانی درباره درآمد گفت: «یک روز تبلیغات زیاد است، شاید از صبح تا شب 200 میلیون تومان کار کنیم و یک روز شاید فقط یک استوری پنج‌میلیون تومانی بگذاریم.» مدیر یکی دیگر از سلبریتی‌ها نیز مدعی بود چند رستوران اصفهانی به آن‌ها پیشنهاد داده‌اند تا یک وعده غذا آنجا بخورند و 20 میلیون تومان هدیه دریافت کنند؛ به شرط اینکه از فضای رستوران چند استوری بگذارند.
تعدادی از صفحات پربازدید حاضر نیستند در ازای دریافت هزینه‌ای برابر حداقل حقوق اداره کار یک پست تبلیغاتی بگذارند و قیمت‌های پیشنهادی بالاتر از 10 میلیون تومان است. با این حال درآمد این صفحات شفاف نیست. آن‌ها پیش از انجام تبلیغ یک شماره کارت یا شماره شبا به متقاضی می‌دهند. شماره حساب هر چند روز یک‌بار عوض می‌شود، سلبریتی‌ها نیز کمتر شماره حساب خود را به مشتری می‌دهند ولی از هزینه‌ای که برای هر تبلیغ دریافت می‌کنند و تعداد تبلیغات آن‌ها در روز مشخص است، درآمدی چند صد میلیون تومانی در طول ماه دارند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سعید غفاری

برچسب‌های خبر