قهرمانان نیم‌فصل عاقبت‌به‌خیر می‌شوند؟!

تیم سپاهان هفته پانزدهم نیم‌فصل را با صدرنشینی پشت سرگذاشت؛ اما پیروزی تیم پرسپولیس در دیدار معوقه لیگ، این تیم را به قهرمانی نیم‌فصل رساند، بااین‌حال بر اساس قانون نانوشته‌ای در فــوتـبــال، به قهرمانان نیم‌فصل جام نمی‌دهند. معمولا در خاتمه نیم‌فصل اول لیگ، شرایط کلی تیم‌ها مشخص شده و از رتبه تیم‌ها می‌توان وضعیت کیفی آن‌ها را سنجید، همچنان که جنگ قهرمانی در پایان لیگ، در بیشتر ادوار بین تیم‌های بالای جدولی نیم‌فصل بوده و تیم‌های فانوس‌به‌دست نیز برای بقا تلاش می‌کنند؛ اما نه قهرمانی و نه قعرنشینی در نیم‌فصل، هیچ‌کدام ملاکی برای رتبه پایانی تیم‌ها در ایستگاه پایانی نیست.

تاریخ انتشار: 09:18 - یکشنبه 1399/12/3
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

به بهانه پایان رسمی نیم‌فصل، در گزارش امروز به قهرمانی تیم‌های اصفهانی در نیم‌فصل و پایان‌فصل نگاهی می‌انـدازیـم. لــیــگ دوم حــرفــــه‌ای: در ایــــن رقابت‌ها، سپاهان از همان هفته‌های اولیه خود را به‌عنوان قطب جدید فوتبال ایران معرفی کرد. شاگردان فرهاد کاظمی در نیم‌فصل اول روال کسب حداکثری امتیاز را در دستور کار داشتند که نتیجه آن صدرنشینی این تیم در نیم‌فصل و با 31 امتیاز بود. زردهای اصفهانی در نیم‌فصل دوم هرچند به اندازه نیم‌فصل اول امتیاز نگرفتند؛ اما چند هفته مانده به پایان لیگ، قهرمانی‌شان را قطعی کردند و با 52 امتیاز اولین تیم شهرستانی قهرمان لیگ برتر لقب گرفتند.
لیگ سوم حرفه‌ای: در این دوره، ذوب‌آهن با هدایت رسول کربکندی، تیم هماهنگ و منسجمی بود که درنیم‌فصل اول بهتر از سایر تیم‌ها نتیجه گرفت و نیم‌فصل اول را با قهرمانی و 25 امتیاز به پایان بردند. روند نتیجه‌گیری خوب تیم ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم ادامه پیدا نکرد و در پایان این مسابقات، تیم پاس با ۵۳ امتیاز جام قهرمانی را بالای سر برد.
لــیـگ هـشـتـم حـرفــه‌ای: تیم ذوب‌آهن با منصور ابراهیم‌زاده نیم‌فصل موفقی را پشت سر گذاشت و در میانه لیگ با 33 امتیاز فاتح نیم‌فصل لقب گرفت. ذوبی‌ها در نیم‌فصل دوم هم یک تیم مدعی بودند و رقابت نزدیک و تنگاتنگی را با تیم استقلال بر سر تصاحب جام داشتند؛ اما در هفته پایانی لیگ و در شرایطی که یک امتیاز هم قهرمانی این تیم را قطعی می‌کرد، با اتفاقات عجیب‌غریب، جام قهرمانی تغییر مسیر داد و به تهران رفت. ذوب‌آهن در این فصل با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال، جام قهرمانی را از دست داد.
لیگ نهم حرفه‌ای: با حضور امیر قلعه‌نویی در سپاهان و تیم کهکشانی که او بسته بود، سپاهان یک‌بار دیگر به جمع مدعیان قهرمانی بازگشت. زردهای اصفهانی در نیم‌فصل با 34 امـتـیـاز صــدرنــشـیـــن شـــدنــد. روال امتیازگرفتن شاگردان قلعه‌نویی در نیم‌فصل دوم نیز ادامه یافت و در نهایت این تیم با 66 امتیاز جام قهرمانی را برای فوتبال اصفهان به ارمغان آورد.
لیگ دهم حرفه‌ای: در لیگ دهم سپاهان درحالی با ۶۶ امتیاز قهرمان لیگ شد که ذوب‌آهن، همشهری‌اش با ۳۴ امتیاز قهرمان نیم‌فصل شده بود. با این حساب، سپاهان در دهمین دوره لیگ هم با هدایت امیر قلعه‌نویی و با یک امتیاز بیشتر از استقلال، جام قهرمانی را بالای سر برد.
لــیـگ یـازدهــم حـرفــه‌ای: تیم استقلال با هدایت پرویز مظلومی و با ۳۶ امتیاز قهرمان نیم‌فصل شده بود؛ اما در پایان ماراتن لیگ، این تیم سپاهان بود که سومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر را با کسب ۶۷ امتیاز جشن گرفت.
 لــیـگ دوازدهم حـرفـه‌ای: تیم سپاهان در جایگاه مدافع عنوان قـهـرمـانــی با ۳۱ امـتـیـاز قهرمانی نیم‌فصل شد؛ اما در پایان فصل این تیم استقلال تهران بود که با هدایت امیر قلعه‌نویی و کسب ۶۷ امتیاز، جام قهرمانی را بالای سر برد تا سریال قهرمانی‌های مداوم زردها قطع شود.
لیگ چهاردهم حرفه‌ای: در این رقابت‌ها تیم تراکتورسازی در پایان نیم‌فصل با ۲۸ امتیاز قهرمانی نیم‌فصل را به خود اختصاص داد؛ اما در پایان لیگ، این تیم سپاهان بود که با ۵۹ امتیاز برای پنجمین مرتبه عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد.
لیگ هجدهم حـرفـه‌ای: پس از یــک دوره افول، با حـضـور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت ذوب‌آهن، این تیم بار دیگر به جرگه مدعیان بازگشت و در پایان نیم‌فصل با 31 امتیازی و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس و پدیده صدرنشینی را به خود اختصاص داد؛ اما در پایان لیگ، قهرمانی به شاگردان آماده برانکو رسید.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط