توسعه عمرانی و فرهنگی زرین‌شهر

شهردار زرین‌شهر بر اجرای بدون وقفه پروژه‌های عمرانی این شهر در سال جدید تأکید کرد. میثم محمدی از پوست‌اندازی زرین‌شهر در سال ۱۴۰۰ خبر داد و تصریح کرد:مدیریت شهری در یک سال گذشته با وجود مشکلات تورم و شیوع ویروس کرونا، خطه طلایی ایران را به یک کارگاه عمرانی تبدیل کرد و نه‌تنها فعالیت‌های عمرانی، محدود به هسته مرکزی شهر نبود، بلکه محله‌های مختلف شهر نیز رنگ‌و‌بوی تحول به خود گرفت و این مسئله نشان از زنده‌بودن شهر دارد.

تاریخ انتشار: 09:55 - یکشنبه 1400/01/22
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه با اتمام پروژه‌های عمرانی پوست‌اندازی چشمگیری در کالبد شهر روی خواهد داد، گفت: طی سال‌های گذشته تورم و مشکلات اقتصادی حاکم بر شهرداری سبب بروز مشکلات بسیاری برای مدیریت شهری شده بود و با شیوع ویروس کرونا شهرداری‌ها نیز سال متفاوتی را در کنار مسائل شیوع این ویروس گذراندند. محمدی با اشاره به لزوم شناسایی چالش‌ها و ارائه راهکار برای عبور از بحران‌های پیش روی مدیریت شهری در تکمیل پروژه‌های عمرانی، تصریح کرد: شهرداری زرین‌شهر راه‌های زیادی را برای رسیدن به درآمد پایدار در این شرایط سخت اقتصادی برنامه‌ریزی کرد تا بتوانند ضرر و زیان‌های ناشی از کرونا را در ارائه خدمات به شهروندان کمرنگ کند.

تنوع در پروژه‌های عمرانی

محمدی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری زرین‌شهر در سال جدید از کیفیت خوب و سرعت بالایی برخوردار هستند، اضافه کرد: جنس پروژه‌های عمرانی شهرداری زرین‌شهر متنوع بوده و مأموریت‌هایی تعریف‌شده برای شهرداری‌های شهرهای ایران را به خوبی پوشش داده و از جمله پروژه‌های شاخص مدیریت شهری می‌توان به احداث ادامه خیابان فردوسی، مرمت و بازسازی بنای تاریخی برج کبوترخانه، تکمیل نگارخانه، احداث مجموعه فرهنگی ورزشی امام رضا(ع) و … اشاره کرد. او افزود: در کنار تنوع پروژه‌های شهرداری زرین‌شهر، تلاش مدیریت شهری در جهت اتمام پروژه‌های شهری بوده و خوشبختانه با وجود مشکلات اقتصادی حاکم بر شهرداری‌ها پروژه‌های شهری زنده و پویا بوده و با تمام محدودیت‌ها از سرعت کار بالا و کیفیت خوبی برخوردارند.

ایجاد زیرساخت‌های ترافیک شهری

شهردار زرین‌شهر اصلاح هندسی معابر پرتردد شهر را یکی از راهکارهای مدیریت و روان‌سازی ترافیک دانست و گفت: احداث ادامه خیابان‌های فردوسی، شهید چاوشی و میدان عدالت یکی از طرح‌های عمرانی شهرداری زرین‌شهر به شمار می‌آید که با هدف تکمیل رینگ شرقی معابر و رفع گره‌های ترافیکی در این منطقه به مرحله اجرا رسیده است.محمدی با اشاره به احداث تقاطع غیرهم‌سطح فردوسی، خاطرنشان کرد: اتصال خیابان فردوسی به خیابان کاشانی نیازمند احداث تقاطع غیر هم‌سطح بود که پس از انجام مطالعات ترافیک شهری این پروژه مهم و استراتژیک به مرحله اجرا رسید.او اجرای این طرح را حرکتی نوین در ایجاد زیرساخت‌های ترافیک شهری دانست و افزود: پس از ارزیابی‌های مختلف مدیریت ترافیک مشخص شد این پروژه علاوه بر توسعه زیرساخت‌های ترافیکی، نقش مهم و استراتژیکی در حوزه ایمن‌سازی تردد خودروهای درون شهری ایفا خواهد کرد و با اجرای این پروژه قطعا شاهد کاهش حرکت‌های تداخلی، روان‌سازی ترافیک، دسترسی ایمن و آسان شهروندان و کاهش زمان تأخیر سفرهای درون شهری خواهیم بود.

احیای آثار کهن شهر

شهردار زرین‌شهر با تأکید براینکه آثار کهنی همچون کبوترخانه‌ها نشان از تاریخ و فرهنگ کهن خطه طلایی دارد و حفظ این هویت وظیفه مشترک مسئولان و هر شهروند است، گفت: زرین‌شهر دارای معدود آثار باقی‌مانده کهن و ارزشمندی بوده که متأسفانه به دلایل مختلف روبه نابودی است و یکی از این آثار کهن کبوترخانه باغ برجی ریز (زرین‌شهر) بود که وضعیت نگران‌کننده آن، سبب شد مدیریت شهری زرین‌شهر با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری لنجان در مسیر احیای این بنای تاریخی برداشت و امروز از پیشرفت فیزیکی چشمگیری برخوردار است.

اتمام پروژه‌های عمرانی تا پایان دوره

محمدی عنوان کرد: یکی از مطالبات شهروندان به‌ویژه هنرمندان شهر اتمام و بهره برداری از پروژه نگارخانه زرین‌شهر بوده و با توجه به نگاه ویژه شهرداری زرین‌شهر به حوزه فرهنگ و هنر، با پیش‌بینی بودجه 10 میلیارد ریالی، تکمیل این پروژه در سال جدید در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است. او با اشاره به رویکرد عملگرایی مدیریت شهری در بسیج امکانات و نیروها در انجام پروژه‌های شهری خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جدید با تعریف و اجرای برنامه‌های متعدد و اثرگذار، توسعه عمرانی و فرهنگی شهر را محقق سازیم. شهردار زرین‌شهر تأکید کرد: با توجه به زمان‌بندی که برای اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و استراتژیک شهرداری زرین‌شهر در نظر گرفته‌ایم، تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری بخش چشمگیری از این پروژه‌ها را به اتمام خواهیم رساند تا شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم.

تحقق 160درصدی بودجه

محمدی با اشاره به وضعیت بودجه‌ای شهر گفت: بودجه ۹۹ با تحقق ۱۶۰‌درصدی نشان داد مسیری که برای تدوین آن در پیش گرفته شده بود، کاملا صحیح و بر مبنای قانون بوده و پرداخت به موقع حقوق پرسنل، دیون شهرداری و همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی در سال‌های گذشته سبب شد این روند به خوبی برای شهروندان و همچنین مسئولان قابل لمس باشد. او با بیان اینکه بودجه شهرداری زرین‌شهر امروز در مسیر واقعی خود قرار گرفته است، ادامه داد: لایحه ۶۶۰ میلیارد ریالی بودجه شهرداری با تصمیم شورای اسلامی زرین‌شهر به ۷۰۰میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و تصویب شد و می‌توان گفت بودجه‌ای که برای سال جاری به تصویب رسیده زمینه‌های تحقق آن نیز فراهم شده است.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    اکبر منتشلو