آنچه در این چهار سال گذشت (18)

در ادامه گزارش از خدمات مناطق، سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری، در این شماره صفحه مدیریت شهــــری، سیدکمال جلال‌الدینی مدیرعامل شرکت شهروکار فعالیت‌ها و اقدامات انجام‌شده در این مجموعه را شرح داد.مدیرعامل شرکت شهروکار گفت: فراهم‌سازی مقدمات ورود شرکت به بازار بورس بر اساس ضرورت و تکلیف قانونی، اصلاح ساختار سازمانی، پیاده‌سازی مدیریت منابع انسانی در تأمین نیروی انسانی شهرداری اصفهان و فعالیت‌های عمرانی با هدف ایجاد درآمد پایدار را می‌توان از مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت نام برد. سیدکمال جلال‌الدینی ورود شرکت به بازار بورس را یکی از مصوبات مهم مجمع عمومی شرکت در دو سال گذشته دانست و افزود: با استفاده از بازار بورس سعی داریم منابع مالی را برای توسعه فعالیت‌های شرکت جذب کنیم و بر این اساس، به استناد قانونی اموال شرکت مورد ارزیابی، قیمت‌گذاری، حساب‌رسی و پذیرش مقدماتی در بورس انتخاب شده است.

تاریخ انتشار: 09:05 - یکشنبه 1400/03/23
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

تأمین بیش از 1750 نفر نیروی کارشناسی در شهرداری اصفهان

جلال‌الدینی گفت: تأمین بیش از 1750 نفر نیروی کارشناسی در شهرداری اصفهان به عهده ماست. او با اشاره به افزایش 50درصدی قراردادهای تأمین نیروی شهرداری نسبت به چهار سال گذشته توسط این شرکت تصریح کرد: در بخش نیروی انسانی تا سال99 حدود 1750 قرارداد با نیروهای انسانی کارشناس مورد نیاز شهرداری اصفهان تنظیم شده است.
 او بزرگ‌ترین سرمایه شرکت را اعتماد سهام‌داران، مردم و نیروی انسانی متخصص و کارآمد شاغل در شهرداری برشمرد و خاطرنشان کرد: تلاش برای ایجاد رضایت پرسنل به صورت کمی و کیفی در قالب قراردادهای مربوطه در سال انجام‌شده است. این پرسنل درواقع دارایی‌های ارزشمند این شرکت را نیز ارزشمندتر کرده است.
 مدیر عامل شرکت شهروکار اظهار کرد: اصلاح ساختار سازمانی شرکت و تدوین شرح وظایف با استفاده از سه منبع علمی، شرکت‌های مشابه و روال کاری شرکت در گذشته انجام شد و در آن متناسب با نیازهای داخلی شرکت نمودار سازمانی ترسیم و طبق آن برای منابع انسانی تقسیم وظایف شد. جلال‌الدینی با اشـــــاره به پیگیــــــری مطالبات شرکت، تصریح کرد: حدود 3میلیارد تومان مطالبه شرکت شهروکار و شرکت وابسته داشته‌ایم که از سال‌های گذشته باقی مانده بود و تاکنون حدود 80درصد آن وصول شده است.

اصلاح ساختار شرکت با تدوین چارت سازمانی چابک

مدیرعامل شرکت شهروکار افــــــزود: درحال‌حاضر مدعی هستیم که نظارت برای بهره‌وری بیشتر تا حدودی رابطه مستقیمی با وظایف افراد در شرکت داشته است، نیروهایی که در اختیار شهرداری گذاشته‌ایم توسط نهاد مربوطه نظارت می‌شوند و به شکل ماهیانه گزارش عملکرد افراد به شرکت شهروکار ارسال و حقوق و مزایای آن‌ها پرداخت می‌شود. جلال‌الدینی تصریح کرد: طرح طبقه‌بندی کارگران را از سال گذشته با مساعدت و همکاری مستمر شهرداری اصفهان آغاز کردیم که هم‌اکنون در دست اقدام است و امیدوارم تا پایان تیر این افراد از حق و حقوق قانونی خود استفاده کنند. این عمل کارساز قانونی و گره‌گشا برای افزایش بهره‌وری و رضایت‌مندی کارکنان زحمت‌کش مؤثر واقع شده است و ضمن اعتمادسازی تهدید پیش روی شرکت را به فرصتی متقابل با همکاران و شهرداری اصفهان تبدیل کند.

سکون‌بخشی از سرمایه شرکت در پروژه ساختمانی هفت دست

جلال‌الدینی در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های ساختمانی به عنوان رکن اصلی شرکت اشاره کرد و گفت: در گذشته شهرداری اصفهان پروژه‌های متعددی را به شرکت شهروکار واگذار می‌کرد، ولی در این دوره به دلیل شفاف‌سازی و برگزاری مناقصه و مقابله با ترک تشریفات کمتر به این شرکت توجه کرده است. در این راستا، شرکت شهروکار محدود شده است، ولی در جهت حفظ قانون و منافع عمومی این اقدام شهرداری اصفهان بسیار مناسب است. این موضوع باعث شده شرکت شهروکار فعال‌تر در بخش ساختمانی‌سازی وارد شود.
او اضافه کرد: با وجود حبس سرمایه در پروژه هفت‌دست، احداث چند ساختمان را آغاز کرده‌ایم و با توجه با سرمایه‌های اندک و استفاده از بازار سرمایه درصددیم اقدامی بزرگ انجام دهیم تا درآمدی پایدار برای شرکت و سهام‌داران به دنبال داشته باشد.
مدیر عامل شرکت شهروکار خاطرنشان کرد: سرمایه برترین پروژه شرکت بیش از سه سال است که به دلیل اختلاف با پیمانکار حبس شده و موضوع به هیئت داوری ارجاع داده شده و اکنون منتظر رأی هیئت مذکور هستیم. اگر داوری خوبی در این زمینه انجام شود، سرمایه شرکت به جریان می‌افتد. جلال‌الدینی پروژه‌های در دست اقدام شرکت را علاوه بر تأمین نیروی انسانی شامل قراردادهای پیمان مدیریت با شرکت تعاونی مسکن شهروند، ساخت مجتمع مسکونی حمزه و تغییر کاربری زمین هفتون برای راه‌اندازی کلینیک خودرو و شماره‌گذاری و مجموعه‌ای خدماتی در آن محدوده را برشمرد.

پیاده‌سازی HRM در ساختار منابع انسانی شهروکار

او از پیاده سازی سامانه مدیریت منابع انسانی HRM (Human resource management) در شرکت شهروکار با همت و مساعدت شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: در این سامانه همه اطلاعات فردی، سازمانی و سوابق پرسنل به صورت یکپارچه سازمان‌دهی شده است. جلال‌الدینی اعتماد سهام‌داران را بزرگ‌ترین سرمایه اصلی شرکت برشمرد و گفت: با هدف ارائه خدمات الکترونیکی سریع‌تر به سهام‌داران و همچنین نیروی انسانی شاغل در شهرداری، سایت شرکت بازطراحی شده و به‌زودی رونمایی می‌شود و با تفکیک عملی و جداسازی شرکت حامی ساخت به عنوان شرکت زیرمجموعه زمینه لازم برای اقدامات بزرگ سودآور برای توسط شرکت مذکور شرکت فراهم شود.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سید محمد مهدوی

برچسب‌های خبر