آنچه در این چهار سال گذشت (21)

ساخت‌وساز و عمران شهری یکی از مهم‌ترین ارکان رشد و توسعه فیزیکی شهر است که سهولت در رفت‌وآمد، عبور و مرور خودروها، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، زیبایی بصری شهر، رونق گردشگری و بسیاری از نتایج چشمگیر دیگر را به دنبال دارد؛ به‌ویژه در شهری همچون اصفهان که از لحاظ تاریخی، فرهنگی و هنری زبانزد خاص و عام است و به‌عنوان یـکـی از قطب‌های مهم گردشگری در ایران و جهان به شمار می‌رود. در این راستا لازم است رکن ساخت‌وساز و عمران در چـنـیـن شــهـری با سطـح کیـفـی قابل‌قبولی انجام گیرد و یک زندگی راحت و مطابق با شأن و شخصیت شهروندان در این کلان‌شهر فراهم شود.

تاریخ انتشار: 07:46 - یکشنبه 1400/03/30
مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه
no image

مجید طرفه‌تابان، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان، فعالیت‌ها و اقدامات این مجموعه را تشریح کرد. سازمان عمران شهری شهرداری اصفهان به‌عنوان متولی اصلی اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر اصفهان مسئولیت‌های پرشمار و سنگینی را بر عهده دارد؛ به‌ویژه در دوره اخیر مدیریت شهری اصفهان که معضلات و مشکلات اقتصادی یکی پس از دیگری گریبان کشور را گرفت و پس از آن نیز بحران شیوع بیماری کرونا از راه رسید و بر حجم این مشکلات افزود. در چنین شرایطی به نظر می‌آمد که بسیاری از پروژه‌های عمرانی دچار توقف موقت و حتی تعطیلی شوند؛ اما برخلاف این تصور، مجموعه بزرگ شهرداری اصفهان و سازمان عمران شهری شهرداری به‌عنوان بخشی از این مجموعه نه‌تنها ناچار به کاهش یا تعطیلی فعالیت‌های خود نشد، بلکه با عزمی جدی‌تر و تلاشی راسخ‌تر به‌صورت شبانه‌روزی نسبت به طراحی و اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام و جدید شهر اصفهان گام برداشت. پروژه‌هایی که هرکدام از آن‌ها اقدامی جدی در راستای رشد و توسعه شهر بوده و ثمرات بسیار مثبت و چشمگیری را عاید اصفهان و اصفهانی‌ها خواهند کرد. برخی از مهم‌ترین این پروژه‌ها که شهروندان نیز همه‌روزه شاهد تکمیل سریع و پرسرعت آن‌ها در گوشه‌گوشه شهر بوده و هستند، عبارت‌اند از مرکز همایش‌های بین‌المللی، مجموعه پل‌ها و تقاطع‌های چهار سطحی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، تقاطع غیرهمسطح آفتاب، بلوار تابان و آسمان، نمایشگاه بین‌المللی، پارکینگ و سالن اجتماعات گلستان شهدا، میدان شهدای هسته‌ای، خیابان‌سازی و احداث پارکینگ اردیبهشت، تقاطع غیرهمسطح شهید کشوری، رینگ چهارم حفاظتی شهر و… که هرکدام در گوشه‌ای از شهر و در مناطق 15گانه شهرداری اصفهان در حال تکمیل و افتتاح هستند. آنچه مسلم است بسیاری از این پروژه‌های عظیم از چند دهه قبل به‌عنوان طرحی برای شهر اصفهان ارائه‌شده یا نیاز به طراحی و احداث آن‌ها از سوی مردم بیان شده است؛ اما شرایط لازم برای اجرا و تکمیل آن‌ها وجود نداشته است. در حال حاضر به لطف خدا و مشارکت مردم فهیم اصفهان و عزم و تلاش جدی مدیریت شهری اصفهان شاهد به ثمر نشستن این پروژه‌ها هستیم.در ادامه لازم است از دیگر دستاوردهای سازمان عمران شهرداری اصفهان یاد کنم؛ چنان‌که این سازمان در آذر1399 موفق به جذب بودجه 625 میلیارد ریالی خود طی یک ماه و شکستن رکورد تمام ادوار در جذب بودجه شد. همچنین در سال1399 با تولید یک‌میلیون و ۲۸۰ هزار تن مصالح، رکورد جدیدی برای سازمان عمران ثبت شد و فروش حدود ۲۰ میلیارد تومان مصالح توسط این سازمان نیز از دیگر دستاوردهایی است که باید به آن اشاره کرد. اما سازمان عمران شهرداری اصفهان چنان‌که در سال1399 توانست چنین فعالیت درخشان و قابل‌توجهی داشته باشد، در سال 1400 نیز آستین همت خود را برای اجرا و تکمیل پروژه‌ها و ابرپروژه‌های شهر اصفهان بالا زده است. این سازمان در حال حاضر حدود ۵۰۳ میلیارد تومان پروژه فعال در دست دارد که امید است به‌زودی تکمیل شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

 تعریض پل فردوسی

استراتژی‌ها و راهبردهای سازمان عمران شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۰ نیز در قالب اجرای پروژه‌های متعددی تدوین‌شده و در دستور کار این سازمان قرارگرفته است؛ چنان‌که عملیات احداث پارکینگ خیابان توحید با ظرفیت 380 دستگاه خودرو که از نیازهای مبرم در منطقه5 شهرداری اصفهان بود، آغاز شده است. تعریض پل فردوسی و الحاق دو مسیر عابر پیاده حاشیه آن به مسیر تردد خودروها و احداث روگذر خیابان آیت‌الله غفاری در صورت تصویب و تعریض گذر انتهای خیابان مشتاق (سمت ارغوانیه) نیز از دیگر پروژه‌هایی است که در دستور کار این سازمان برای سال جاری قرارگرفته است. تعریض مسیر ترافیکی با در اختیار گذاشتن پیاده‌روی موجود، احداث پیاده‌رو و محل‌های نشیمن در طرفین به عرض 4 تا 7 متر و زیباسازی، نورپردازی و مبلمان شهری از اهداف این پروژه است.
سازمان عمران شهرداری اصفهان پس از ارزیابی تیم ارزیاب و بررسی مستندات ارزیابی در اولین دوره جایزه تعالی و پیشرفت، موفق به دریافت تقدیرنامه دوستاره شد. در سال98 فرایند ارزیابی داخلی سازمان‌ها و مناطق از اواسط اردیبهشت با معرفی طرح آغاز شد و روند اجرایی کار حدود سه ماه طول کشید. ارزیاب ارشد دبیرخانه جایزه ملی تعالی سازمانی و ارزیابان داخلی به مدت سه روز حضور در سازمان عمران، ارزیابی میدانی خود را انجام دادند و سازمان عمران شهرداری اصفهان پس از ارزیابی تیم ارزیاب و بررسی مستندات ارزیابی در اولین دوره جایزه تعالی و پیشرفت، موفق به دریافت تقدیرنامه دوستاره شد. هم‌زمان با رشد فعالیت‌های اجرایی و تولیدی سازمان، تشکیلات درونی سازمان نیز با توجه به گسترده‌شدن امور اجرایی و در نظر گرفتن نیازها تغییرات رو به رشدی داشته است. هم‌اکنون سازمان متشکل از پنج حوزه مدیریت اداری و پشتیبانی، مدیریت اجرا و نظارت، مدیریت بازرگانی، مدیریت مالی و ذی‌حساب و مدیریت واحدهای تولیدی و خدمات فنی است.  سازمان عمران دارای «معدن استخراج سنگ لاشه و خاک توتان» است و از مصالح استخراجی برای تغذیه چهار واحد خردایش و دانه‌بندی سنگ استفاده می‌کند. سازمان عمران شهرداری، مصالح سنگی تولید شده برای استفاده و ساخت محصولات دیگر را در سه کارخانه تولید آسفالت گرم، تجهیز کرده و چهار واحد تولید بتن آماده و خط تولید قطعات بتنی پرسی را به روش طرح در راستای اهداف تولید آسفالت، بتن، قطعات بتنی و سنگ شکسته، انجام می‌دهد.مجتمع تولیدی صفه با مساحتی بالغ بر 50 هکتار و تولید روزانه 10 هزار تن انواع مصالح راه‌سازی، بزرگ‌ترین مجتمع تولید مصالح در استان اصفهان است که با بهره‌برداری از دستگاه‌های پیشرفته و بهترین نیروهای متخصص توانسته به استانداردهای کمی و کیفی دست پیدا کند و نقش مهمی در ارائه محصولات ذکرشده به شهرداری‌های مناطق شهر اصفهان و پیمانکاران ایفا کند. این مجتمع شامل دو کارخانه تولید آسفالت است؛ کارخانه 160 تنی که تماما خودکار بوده و ظرفیت واقعی تولید 120 تن آسفالت در ساعت را دارد. این کارخانه در سال 1384 با اهتمام و پیگیری مدیران و تلاش کارکنان به بهره‌برداری کامل رسید. کارخانه 200 تنی تولید آسفالت یکی دیگر از کارخانه‌های مجتمع تولیدی صفه به‌صورت تمام‌خودکار است که ظرفیت واقعی تولید 160 تن آسفالت در ساعت را دارد. این کارخانه در سال 1391 به بهره‌برداری رسید. با توجه به اینکه 80درصد از تولید آسفالت کارخانه‌ها برای آسفالت معابر اصلی شهر استفاده می‌شود کاهش یا افزایش میزان تولید در هر سال به سیاست‌گذاری سیستم شهرداری اصفهان برای آسفالت معابر وابسته است. آنچه در ادامه می‌آید شرحی بر فعالیت بخش‌های مختلف این مجتمع است.در حالی شاهد رشد تولید اساس و زیراساس و ماسه شسته در سال99 نسبت به سال‌های گذشته از سوی سازمان عمران هستیم که تعداد کارکنان مجتمع تولیدی صفه نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است و برنامه‌ریزی‌ها، افزایش تولید در سال 1400 را نشان می‌دهد.

 احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان

احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان با دو قرارداد انجام شده است که تکمیل پلازا و پل وی‌آی‌پی مرکز همایش‌ها با مبلغ 162 میلیارد و 747 میلیون ریال با قرار داد اول بوده است؛ همچنین احداث تقاطع غیرهمسطح خروجی مرکز همایش‌ها با مبلغ 70 میلیارد ریال، قرار داد دوم این پروژه است. این پروژه در منطقه6 شهرداری اصفهان واقع شده است. پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع‌های چهارسطحی سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی نیز دیگر ابرپروژه این دوره مدیریت شهری است که هدف از اجرای آن کاهش ترافیک در مهم‌ترین ورودی شهر از طریق توزیع ترافیک به مسیر حلقه حفاظتی، تأمین ترافیک ایمن، راحت، سریع و ارزان در کلان‌شهر اصفهان، حذف ترافیک بین‌شهری و کاهش بار ترافیکی قسمت‌های مرکزی شهر و اجرای پروژه حلقه حفاظتی شهر اصفهان و احداث دو کیلومتر از مسیر این حلقه است. از ویژگی‌های بارز این پروژه می‌توان به طراحی و معماری آن به‌صورت منحصر به‌فرد و تلفیقی از معماری ایرانی‌اسلامی اشاره کرد. پروژه تقاطع غیرهمسطح آفتاب نیز با هدف کاهش ترافیک در منطقه14 و جلوگیری از ورود وسایل نقلیه سنگین به داخل منطقه، افزایش ایمنی، کاهش خطرات و تصادفات جاده‌ای و اجرای هزار متر از مسیر حلقه حفاظتی شهر انجام شد. پروژه احداث بلوار تابان و آسمان نیز با هدف دسترسی وسایل نقلیه سبک و سنگین از بلوار فرزانگان به بزرگراه شهید اردستانی، کاهش ترافیک در محور بلوار بعثت و عاشق اصفهانی، افزایش ایمنی، کاهش آلودگی هوا، خطرات و تصادفات جاده‌ای و‌ دسترسی آسان به فرودگاه اصفهان احداث شده است.

 احداث پروژه نمایشگاه بین‌المللی

احداث پروژه نمایشگاه بین‌المللی نیز صد در صد پیشرفت داشته است. احداث یک نمایشگاه بین‌المللی استاندارد بر پایه مباحث اصولی ساختمان، امکانات و فضای نمایشگاهی برای بهبود صنعت اقتصاد توریسم و افزایش ماندگاری یک مجموعه گردشگری در شهر اصفهان نیاز بود که با ساخت نمایشگاه این اقدام نیز در این دوره انجام شد. در سالن امیرکبیر به دلیل مساحت مفید نمایشگاهی (حدود 15 هزار مترمربع) از سیستم اسکلت فلزی به‌صورت سرپایی خاص و سقف زیپ تک و یک‌تکه با مساحت حدود 21 هزار مترمربع استفاده شده است. این پروژه از معدود پروژه‌هایی است که در آن تونل‌های تأسیساتی نفر رو اجراشده و در آینده برای افزودن هرگونه فناوری جدید در بخش آی‌تی، برق و مکانیک نیاز به تخریب و حفاری نیست. به همین شکل می‌توان از این کانال برای به‌روز کردن یا بهره‌گیری از فناوری روز تأسیسات از آن‌ها استفاده کرد.

 تکمیل ساخت پروژه پایانه درون‌شهری صفه

ساخت پروژه پایانه درون‌شهری صفه نیز دیگر اقدام شهرداری در این دوره بود که به پایان رسید؛ از جمله ویژگی‌های این پروژه تجمیع ایستگاه‌های اتوبوس خطوط مختلف در محدوده جنوب اصفهان، امکان دسترسی آسان به مترو و دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی و استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی با دغدغه کمتر و آرامش بیشتر برای شهروندان است. از دیگر اقدامات شهرداری اصفهان در این دوره می‌توان به پروژه محوطه‌سازی و پارکینگ گلستان شهدا اشاره کرد که هدف از احداث این پروژه، ساخت یک سالن جدید با ظرفیت چند هزار نفری و در شأن یک مکان مذهبی در گلستان شهدای اصفهان و احداث پارکینگ با ظرفیت زیاد بود. پروژه پارک‌سوار عاشق‌آباد با هدف سهولت عبور و مرور و دسترسی بهتر شهروندان به وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوس و مترو در این منطقه، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و درنتیجه کاهش آلودگی هوا و ترافیک و احداث پارکینگ احداث شد. پروژه عملیات اجرایی سازه نگهبان، خاک‌برداری و سازه‌ایستگاه شاهد (کیو 2) نیز در این دوره انجام شد؛ تعداد ایستگاه‌های خط دوم متروی اصفهان با 23 ایستگاه (ایستگاه متروی شاهد ششمین ایستگاه از ابتدای مسیر است)، سه ایستگاه از خط یک مترو بیشتر است که این موضوع زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به مردم شهر اصفهان را فراهم می‌کند؛ به‌ویژه آنکه شهروندان مناطق کمتربرخوردار اصفهان با احداث این خط می‌توانند از مترو به‌عنوان وسیله‌ای ارزان، سریع، ایمن و پاک استفاده کنند. همچنین ازآنجاکه مترو یک پروژه محرک توسعه محسوب می‌شود، با ساخت خط دوم متروی اصفهان و افزایش خدمت‌رسانی در این زمینه، محرومیت‌زدایی قابل‌توجهی در مناطق شمال شرق اصفهان محقق می‌شود.

 احداث خطوط مترو

در خط دوم متروی اصفهان ابتدا ایستگاه‌ها ساخته شده، سپس دستگاه حفار تونل وارد ایستگاه‌ها می‌شود که این موضوع سبب کاهش هزینه‌های عملیات عمرانی خواهد شد. در خط دو برخلاف خط یک متروی اصفهان، عمده ایستگاه‌ها به‌صورت حفاری از زیر انجام می‌شود که این موضوع مشکلات ترافیکی، جابه‌جایی تأسیسات، قطع درخت و آلودگی‌های بصری و محیطی را به حداقل می‌رساند. خط دوم متروی اصفهان شمال شرق اصفهان را به غرب این شهر متصل می‌کند و در ایستگاه میدان امام حسین (ع) از خط یک، مرکزی‌ترین نقطه شهر اصفهان با این نقطه تلاقی پیدا می‌کند. طول خط دوم متروی اصفهان با بیش از 24 کیلومتر، در حدود سه کیلومتر از خط یک طولانی‌تر است و این بدان معناست که بخش قابل‌توجهی از شهر اصفهان را تحت پوشش قرار می‌دهد. پروژه احداث لوپ‌های غربی تقاطع غیرهمسطح بلوار رضوان با کمربندی شرق نیز به پیشرفت صددرصدی رسیده است که با این اقدام شاهد احداث و تکمیل لوپ‌های غربی پل رضوان و کاهش زمان سفر بودیم. پروژه ایمن‌سازی بزرگراه شهید کشوری و شهید روح‌الامین نیز با هدف ارتقای ایمنی خودروها در محل‌های حادثه‌خیز و به‌خصوص پرتگاه‌ها انجام و به مرحله پایانی رسیده است. پروژه احداث خیابان روحانی‌نگارستان تا رفیعی با اهداف سامان‌دهی مسیر خیابان و روان‌سازی ترافیک، ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه، تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، کاهش خطرات احتمالی ناشی از تصادفات، دسترسی راحت‌تر به معابر فرعی، سامان‌دهی سیستم دفع آب‌های سطحی و مناسب‌سازی محیط تکمیل شده است. برای سامان‌دهی مسیر خیابان و روان‌سازی ترافیک، ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه و تسهیل در عبورومرور وسایل نقلیه، کاهش خطرات احتمالی ناشی از تصادفات، دسترسی راحت‌تر به معابر فرعی، سامان‌دهی سیستم دفع آب‌های سطحی و مناسب‌سازی محیط پروژه احداث خیابان فرعی نهم نگارستان نیز انجام گرفت.همچنین پروژه پل شهید ستاری با اهداف سامان‌دهی مسیر اتوبان و روان‌سازی ترافیک، ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه و تسهیل در عبورومرور و کاهش خطرات احتمالی ناشی از تصادفات تعریض شد. پروژه سفت‌کاری ایستگاه آتش‌نشانی آیت‌الله غفاری نیز برای توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی جهت تأمین ایمنی و آسایش شهروندان و کاهش زمان خدمت‌رسانی احداث شد.

پروژه خیابان گلزار شهدای دهنو برای دسترسی راحت‌تر به معابر فرعی

تسهیل در عبورومرور وسایل نقلیه، کاهش خطرات احتمالی ناشی از تصادفات، سامان‌دهی مسیر خیابان و روان‌سازی ترافیک، سامان‌دهی سیستم دفع آب‌های سطحی، ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه و مناسب‌سازی محیط سامان‌دهی شد.
پروژه احداث میدان شهدای هسته‌ای یکی از ابرپروژه‌های شهرداری است؛ این پروژه شامل حدود 39 هزار مترمربع عرصه است که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها با کارکرد هندسی و ترافیکی به شمار می‌رود و سه خیابان اصلی با عرض شصت متر به‌علاوه یک خیابان با دسترسی محله پنالتی به این میدان منتهی می‌شود که هر یک از این خیابان‌ها یک پروژه بسیار بزرگ محسوب می‌شود.پروژه سامان‌دهی خیابان مقداد دوم با اهداف تسهیل در عبورومرور وسایل نقلیه، کاهش خطرات احتمالی ناشی از تصادفات، سامان‌دهی مسیر خیابان و روان‌سازی ترافیک و ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه تکمیل شد. پروژه خیابان‌سازی و احداث پارکینگ اردیبهشت نیز صد درصد پیشرفت داشته است، بیشترین دغدغه‌های منطقه یک شهرداری اصفهان مربوط به کمبود پارکینگ در نقاط مختلف محدوده‌های تجاری بیمارستان‌ها و در حاشیه رودخانه بود. همچنین با توجه به بافت این منطقه، شهروندان این منطقه انتظار دارند که ساخت پارکینگ خیابان‌هایی که در طرح تفصیلی پیش‌بینی‌شده اجرایی شود که یکی از این خیابان‌ها ادامه خیابان اردیبهشت حدفاصل خیابان طالقانی تا میرداماد است؛ بنابراین پروژه پارکینگ زیرسطحی ابتدا و ادامه خیابان اردیبهشت تعریف شده است. اتصال ادامه خیابان مفتح به آزادگان (خیابان آرمان) برای تسهیل در عبورومرور وسایل نقلیه، کاهش خطرات احتمالی ناشی از تصادفات، سامان‌دهی مسیر خیابان و روان‌سازی ترافیک، ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه، مناسب‌سازی محیط و سامان‌دهی سیستم دفع آب‌های سطحی انجام شد. اقدامات لازم برای پروژه شهید کشوری با توجه به سهولت عبورومرور در ورودی و خروجی شهرک آبشار انجام شد و ایمنی تردد وسایل نقلیه ارتقا و خطرات احتمالی ناشی از تصادفات کاهش پیدا کرد.

 پروژه احداث حلقه حفاظتی شهر اصفهان

پروژه ادامه احداث حلقه حفاظتی شهر اصفهان (کیلومتر چهار تا هفت) با هدف تأمین ایمنی راحت، سریع و ارزان در کلان‌شهر اصفهان و حذف ترافیک شهری از داخل شهر و کاهش بار ترافیکی از قسمت‌های مرکزی شهر در دست اقدام است. پروژه بهشت و کوهانستان دیگر پروژه مدیریت شهری در این دوره است که مسیر اتوبان را سامان‌دهی کرده و روان‌سازی ترافیک و ایمنی تردد وسایل نقلیه را ارتقا داده و در عبورومرور و کاهش خطرات احتمالی ناشی از تصادفات تسهیل ایجاد می‌کند.
پروژه باند شمالی بلوار نظام سپاهان‌شهر برای تسهیل در عبورومرور وسایل نقلیه، کاهش خطرات احتمالی ناشی از تصادفات، سامان‌دهی مسیر خیابان و روان‌سازی ترافیک و ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه مناسب‌سازی محیط احداث شد.همچنین عملیات خیابان‌سازی مجموعه تفکیکی بهاران در منطقه7 و پروژه‌های خیابان‌سازی در منطقه 12 و 14 را در دست اجرا داریم. احداث پارکینگ زیر سطحی خیابان توحید یکی دیگر از پروژه‌های در دست اجراست و این پروژه معضل پارک خودرو و ترافیک ناشی ازآن در حاشیه خیابان‌های نظر و توحید را برطرف می‌کند. پروژه تعریض پل زندان در منطقه13 شهرداری اصفهان واقع است که شامل اجرای یک دستگاه پل چهار دهانه با مساحت کلی 700 مترمربع، حدود 400 متر طول جدول‌کاری و سطح کلی آسفالت با در نظر گرفتن رویه پل و رمپ‌های طرفین آن حدودا 1800 متر مربع است. این پل متشکل از دو دهانه 11 و دو دهانه 16 متری با دیواره‌سازی 48 مترمربعی است که روش اجرا جهت هر چه مستحکم‌تر شدن پل به‌صورت تیرهای پیش‌ساخته بتنی در کارخانه صفه در نظر گرفته شده و مجموعا شامل 40 عدد تیر بتنی در 2 تیپ بیست‌تایــی اســـت. پـــروژه خــیـابــان‌ســازی بهشـتی واقع در منطقه7، پروژه خیابان‌سازی محسن‌پور و بهاران واقع در منطقه7، پروژه خیابان‌سازی رضازاده واقع در منطقه7، پروژه خیابان‌سازی الهیه واقع در منطقه7 و پروژه اتصال عاشق‌آباد به شهرک امیرکبیر واقع در منطقه12 پروژه‌های در حال انعقاد قرارداد سازمان عمران شهرداری اصفهان است. همچنین احداث مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی، ادامه احداث رینگ چهارم حفاظتی حدفاصل تقاطع آفتاب تا بهار، احداث پارکینگ دیوار و مخزن کارخانه قند و نیوجرسی پیش‌ساخته، احداث تقاطع غیرهمسطح شهید کشوری، اجرای سازه نگهبان خاک‌برداری و سازه ایستگاه شاهد، احداث تقاطع غیرهمسطح آفتاب، احداث محور اتصالی عاشق‌آباد به امیرکبیر، سامان‌دهی ضلع غربی خیابان مقداد دوم، ادامه احداث خیابان بهشت، احداث باند شمالی بلوار نظام، احداث محوطه میدان شهدای هسته‌ای، اصلاح هندسی ورودی سازمان بازیافت، احداث خیابان محسن‌پور و بهاران، احداث خیابان رضازاده، احداث باند خیابان بهشتی و صفدرزاده، بهسازی آسفالت و اجرای زهکش خیابان الهیه، احداث خیابان سی‌وشش متری سودان، تکمیلی ساختمان‌ها و پارکینگ‌های جنوبی نمایشگاه‌ها، احداث مسیر ورودی خروجی نمایشگاه‌ها، محوطه‌ســــازی روبـه‌روی شــــهــــرداری مـــنـطــــقــــــه14، سامان‌دهی خیابان امیرکبیر سوم، تعریض پل زندان، چشمه خونین، مجموعه گل نرگس، احداث پارکینگ توحید، خرید، پخش و اجرای آسفالت و خرید و اجرای قبور پیش‌ساخته بتنی، پروژه‌های جاری سازمان عمران شهرداری اصفهان است. سازمان عمران در راستای تحقق چشم‌انداز جدید خود مبنی بر افزایش مشارکت و استفاده از توان بخش خصوصی، به استقرار سیستم مدیریت بازرگانی اقدام کرده است. عقد قراردادهای مشارکت در ساخت مجموعه‌های مسکونی، تجاری و اداری با شهرداری‌های مناطق شهر اصفهان و نیز بازاریابی و عقد قرارداد اجرای پروژه‌های عمرانی و فروش محصولات تولیدی با سایر نهادها و سازمان‌های خارج از محدوده شهرداری اصفهان از اقدامات صورت‌گرفته این مدیریت است.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سیدمحمد مهدوی

برچسب‌های خبر