یک اصفهان همدل پشت ذوب‌آهن

در آستانه دیدار مهم تیم ذوب‌آهن با سایپا، اسـتـانـدار، مدیرعـامـل شرکت ذوب‌آهن، مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از اهالی رسانه در اردوی تیم ذوب‌آهن حضور یافته و با اعلام حمایت همه‌جانبه از نماینده فوتبال استان، از بازیکنان و کادر فنی تیم ذوب‌آهن خواستند نهایت تلاششان را برای کسب نتیجه دل‌خواه در پنج هفته باقی‌مانده لیگ به کار گیرند. پیش از حضور عباس رضایی در این نشست، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان خطاب به بازیکنان و کادر فنی تیم ذوب‌آهن، اهمیت بازی با سایپا را متذکر شده و ابراز امیدواری کرد در پنج هفته باقی‌مانده، شاهد نتیجه‌گیری این تیم باشیم.

تاریخ انتشار: 10:11 - دوشنبه 1400/04/14
مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
no image

سیدمحمد طباطبایی، تیم ذوب‌آهن را از بابت بازیکنان توانمند و کادر فنی با درایت، یکی از بهترین تیم‌های لیگ دانست و تأکید کرد این تیم در زمین خوب بازی می‌کند اما حقش ادا نشده است.او که خود از بازیکنان قدیمی فوتبال اصفهان است، مدعی شد ذوب‌آهن تیمی با سابقه پنجاه‌ساله است که نایب‌قهرمان آسیا شده و چندین قهرمانی در جام حذفی دارد و نبود این تیم در لیگ برتر در باور هیچ فوتبال‌دوستی نمی‌گنجد.مدیرکل ورزش و جوانان استان از تماسش با رئیس فدراسیون فوتبال برای پیگیری حکم کمیته استیناف در خصوص رأی دیدار تیم‌های سایپا و پیکان خبر داد و از بازیکنان تیم ذوب‌آهن درخواست کرد درون زمین جواب قاطعی به این اتفاق‌ها بدهند.

یزدی‌زاده: امیدوارانه بجنگید

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن در ابتدای صحبتش از جو حاکم بر سالن انتقاد کرده و خطاب به بازیکنان و مربیان تیم ذوب‌آهن گفت، نکند خود را ببازید و فکر کنید همه‌چیز به آخر رسیده، شما پنج بازی دیگر پیش رو دارید و باید امیدوارانه بجنگید.منصور یزدی‌زاده به شائبه حمایت‌نکردن از تیم فوتبال ذوب‌آهن اشاره کرد و گفت: با آرامش و تمرکز بازی‌های باقی‌مانده را انجام دهید، تمام تلاش ما حمایت از شماست و مطمئن باشید هر کاری لازم باشد انجام خواهیم داد.او مدعی شد، داشتن روحیه و امید به موفقیت و پیروزی فاکتوری است که بازیکنان و کادر فنی به آن نیز دارند و نباید احساس شکست و ناامیدی داشته باشند.مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن با بیان اینکه دیدارهای تیم ذوب‌آهن را تماشا می‌کند، از نمایش این تیم برابر تیم تراکتورسازی تبریز ابراز خرسندی کرد؛ اما اشتباه داوری را نکته ناگوار بازی دانست، در فوتبال باید در کنار نتیجه از بازی لذت برد، از بازی شما مقابل تراکتور لذت بردم. آن‌ها هیچ موقعیت برتری نداشتند، حتی در بازی برابر آلومینیم اراک در هر دو بازی مستحق برد بودید.یزدی‌زاده در اظهارنظری جالب گفت، ای کاش در فوتبال از والیبال الگوبرداری می‌کردند که زمانی که نتیجه سه بر دو می‌شود یک امتیاز به تیم بازنده می‌دهند، در فوتبال هم با توجه به نظر کارشناسان به تیمی که باخته اما بازی خوبی داشته هم امتیاز اختصاص پیدا کند.مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن در این لحظه سراغ مجتبی حسینی، سرمربی تیم ذوب‌آهن را گرفت که در کنار دیگر مربیان تیمش نشسته بود و به شوخی گفت، به اطرافیان می‌گویم، نه به رحمان رضایی که روزی پنج شش بار با من تماس می‌گرفت، نه به مجتبی حسینی که در این مدت هیچ تماسی با من نداشته است. او سپس خطاب به بازیکنان تیم گفت، سرمربی بسیار خوب و آرامی دارید که همواره کار خود را بی‌حاشیه و در سکوت انجام می‌دهد، رفتار پهلوانی را فراموش نکنید و شک نداشته باشید که با همین تیم خوب در لیگ می‌مانیم و برای فصل بعد نتایج بهتری می‌گیریم.

رضایی: مردم از فوتبال دل‌خوشی می‌خواهند

استاندار اصفهان که با تأخیر در این مراسم حضور یافته بود، با اشاره به اینکه روز پرکاری را پشت سر گذاشته، از اینکه در این جمع حضور یافته، ابراز خرسندی کرد و حضور پیش‌کسوتانی چون رسول کربکندی و رضا رهنما را مایه خشنودی دانست.عباس رضایی، با بیان اینکه باید از تمام شما بازیکنان، کادر فنی و مسئولان استان و رسانه‌ها تشکر کنم، گفت که مطالبه اصفهانی‌ها ابتدا زاینده‌رود است که بحثی جهانی دارد، با بازشدن آب و جاری‌شدن زاینده‌رود پیام‌های تبریک از سراسر دنیا می‌گیریم و هر زمان که رودخانه جاری باشد تعداد بیماران قلبی‌عروقی و روانی کمتر می‌شود.او مدعی شد، در ۵۳ سال گذشته چنین وضعیت خشک‌سالی نداشتیم و نگران وضعیت آب شرب در پاییز هستیم، با بازشدن این چند روز زاینده‌رود به دنبال آن هستیم که باغ‌های چندین ساله غرب خشک نشود.استاندار اصفهان با بیان اینکه وضعیت دو باشگاه ذوب‌آهن و سپاهان برای اصفهانی‌ها مهم است و مردم از تیم‌های فوتبالشان دل‌خوشی می‌خواهند، تأکید کرد: باشگاه ذوب‌آهن یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های کشور است و بیش از نیم‌قرن سابقه دارد، انتظار بیشتری از آن می‌رود و انتظار داریم با تمام وجود و با کار تیمی نتیجه بگیرید، از حاشیه‌ها دوری کنید و اخلاق و اخلاق‌مداری را سرلوحه خود قرار دهید.
رضایی از بازیکنان و کادر فنی تیم ذوب‌آهن درخواست کرد با تمام تلاش و توان خود به میدان بروند و ابراز امیدواری کرد در پنج بازی باقی‌مانده لیگ امـتـیـازهــای کـامــل را دریـافـت کنند. او همچنین از مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن خواست که پاداش خوبی برای نتیجه‌گرفتن ذوب‌آهن در لیگ در نظر بگیرند که این جمله با استقبال بازیکنان مواجه شد و استاندار را تشویق کردند.

فریدونی: صدای ما به جایی نمی‌رسد

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن به انتقاد از بی‌توجهی مسئولان فدراسیون فوتبال پرداخت و گفت: دیگر نمی‌دانیم با چه زبانی و با چه کسی صحبت کنیم؛ زیرا صدای ما به جایی نمی‌رسد، بارها با مسئولان فدراسیون تماس و مکاتبه داشتیم؛ اما هیچ جوابی دریافت نکرده‌ایم.مجتبی فریدونی با بیان اینکه در این فصل بر اساس آمار و آنالیزی که داشتیم بین ۱۲ تا ۱۶ امتیاز از ما با توجه به اشتباه‌های داوری گرفته شده، تأکید کرد: اگر اسیر اشتباه‌های داوری نشده بودیم، تیم ما با حدود 15 امتیاز بیشتر در جدول رده‌بندی، دغدغه‌ای بابت سقوط نداشت و در هفته‌های باقی‌مانده لیگ برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می‌کردیم.او به اشتباه‌های داوری در بازی با تراکتورسازی نیز اشاره کرد و گفت: داور بازی ذوب‌آهن در مقابل تراکتور تنها دو بازی در لیگ قضاوت داشته و در چند بازی نیز داور چهارم یا داور خط دروازه بوده است، چرا باید برای چنین بازی مهم و حساسی در هفته‌های پایانی لیگ به میدان برود؟ نمی‌گوییم عمدی است؛ اما بی‌شک سوءمدیریت است. فریدونی با اعلام تمایل باشگاه ذوب‌آهن برای نصب VAR در ورزشگاه فولادشهر تصریح کرد: ۱۸اردیبهشت با سازمان لیگ مکاتبه کردیم و با سه شرکت که مورد تأیید فیفا هستند مکاتبه داشتیم و حتی راهکارهای بسیار خوبی را نیز برای باشگاه‌هایی که از نظر مالی مشکل دارند پیدا کردیم؛ اما تاکنون هیچ پاسخی از سوی فدراسیون و سازمان لیگ نداشتیم.
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن با طرح این پرسش که تا چه زمانی باید تاوان اشتباه‌های داوری را بدهیم، یادآور شد: یک تیم دست‌کم ۵۰ تا ۶۰ میلیارد هزینه می‌کند؛ اما با چند سوت اشتباه تمام تلاش‌های آن‌ها به هوا می‌رود، فدراسیون و کمیته داوران باید در این زمینه چاره‌اندیشی کند. آیا می‌دانند هر سوت اشتباه آن‌ها چه هزینه‌ای برای کارخانه و باشگاه ذوب‌آهن در بردارد و برای تأمین آن‌ها چقدر کارگران کارخانه باید تلاش کنند. فریدونی خطاب به مسئولان حاضر در نشست گفت: از شما می‌خواهیم که صدای ما برای احقاق حقوق پایمال‌شده تیم ذوب‌آهن باشید؛ زیرا صدای ما را کسی نمی‌شنود، با فدراسیون بارها صحبت و نامه‌نگاری کردیم؛ اما دریغ از یک جواب. در پایان برنامه، از سوی مسئولان باشگاه ذوب‌آهن پیراهن این تیم به استاندار اصفهان تقدیم شد و استاندار نیز شاخه گل‌هایی را به کادر مربیان و بازیکنان ذوب‌آهن اهدا کرده و برای آن‌ها آرزوی موفقیت کرد.

هماوردی حساس در فولادشهر

امشب در آغاز هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر، تیم ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم سایپا است. دو تیم در حالی در این دیدار به میدان می‌روند که تیم میزبان با ۲۲ امتیاز در رده پانزدهم و تیم مهمان با ۲۵ امتیاز در رده سیزدهم حضور دارند و هر دو تیم برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کنند.شاید پیروزی در این دیدار بقای هیچ‌یک از دو تیم را قطعی نکند و آن‌ها باید این تلاش را در هفته‌های بعد هم ادامه دهند؛ اما شکست برای ذوب‌آهن گران تمام خواهد شد و فاصله این تیم با سایپا به ۸ امتیاز افزایش پیدا می‌کند.
در بازی دو تیم در نیم‌فصل اول، سایپا به‌طور دراماتیکی پیروز شد، درحالی‌که بازی می‌رفت با نتیجه یک بر صفر به سود سایپا تمام شود، ذوب‌آهن در دقیقه ۹۰ توسط وحید محمد زاده به گل رسید و سایپا در دقیقه ۹۵ توسط امیرعلی صادقی به گل پیروزی‌بخش خود رسید. گل دیرهنگامی که شاید  در امشب در سرنوشت نارنجی‌پوشان تهران بسیار تأثیرگذار باشد. این بازی با توجه به موقعیت دو تیم در منطقه خطر جدول رده‌بندی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر ذوبی‌ها برنده این بازی شوند، با تیم سایپا هم‌امتیاز خواهند شد؛ اما اگر نارنجی‌های تهرانی از این بازی امتیاز بگیرند، کار برای بقای ذوب‌آهن سخت خواهد شد.حساسیت دیگر این بازی نیز از جهت اعلام‌نشدن حکم کمیته استیناف درباره رأی دیدار تیم‌های پیکان و سایپاست، در دیدار دو تیم پیکان یک تعویض اضافه داشت و با پیگیری‌های تیم سایپا، کمیته انضباطی نتیجه بازی را به سود این تیم اعلام کرد که این موضوع به ضرر تیم اصفهانی شده است؛ ازاین‌رو مدیران باشگاه و مسئولان و تنی چند از نماینده‌های اصفهان پیگیر این موضوع هستند که مانع از اعلام برد سایپا شوند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط