آرشیو سرویس لیلا کهلانی
NONE
13:59 - 30 آذر 1401

شهر نارنجی در باغ تجربه

  شهر نارنجی، با مدیریت ژاله کرمانی اصفهانی با برنامه‌های متنوع و دیدنی مخاطبین بسیاری را جذب کرد. این برنامه که توسط دبیرخانه شهر دوستدار سالمند به مناسبت شب یلدا و به سالمندان اختصاص داشت، در سالن حکمت برگزار شد و برنامه‌‌های آن شامل: نقاله‌خوانی، حافظ‌خوانی، موسیقی سنتی، نمایش و مسابقه بود. در توضیح بیشتر […]

NONE
11:03 - 29 آذر 1401

یلدا در نمایشگاه مترو هنر علیخانی

این روزها بوی یلدا در مناطق و محله‌ها پیچیده شده است، هر جا که قدم گذاریم، نمودی از این شب خاص دیده می‌شود مثلا نمایشگاه یا غرفه‌هایی در فرهنگسراها و مراکز یا نقاط مختلف شهر با انواع و اقسام محصولات و اقلام زیبا و دیدنی جلوه‌گری می‌کند. از جمله این نمایشگاه‌های هنری می‌توان به نمایشگاه […]

NONE
10:19 - 29 آذر 1401

تغذیه صحیح به وسعت یلدا

طولانی‌ترین شب سال سفره‌ای دارد رنگین، سرشار از میوه‌هایی مانند هندوانه و انار همراه با آجیل هفت‌مغز و خشکباری مثل برگه هلو، زردآلو و انجیر و در کنار آن‌ها تخمه و لبو هم جای خود را دارند؛ اما در خصوص خواص آن‌ها دکتر فاطمه شیرانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی توضیح می‌دهد.
 
NONE
09:08 - 28 آذر 1401

خواب‌آورهای گیاهی

افزایش روزافزون شهرنشینی در دهه‌های اخیر باعث شده است انسان از طبیعت فاصله بگیرد و این موضوع منجر به ایجاد مشکلات زیادی شده که یکی از آن‌ها بی‌خوابی یا کم‌خوابی است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که پس از یک روز پرکار با وجود خستگی زیاد میلی به خواب ندارید؛ اما برای درمان بی‌خوابی راه‌های زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها روی‌آوردن به طبیعت و استفاده از گیاهان اثربخش است. در این باره به تعدادی از گیاهان آرامش‌بخش و خواب‌آور با نظر مهندس محسن اسماعیلیان، مسئول فضای سبز منطقه یک، اشاره می‌کنیم.
 
NONE
09:24 - 27 آذر 1401

چگونه با عوارض آلودگی هوا مبارزه کنیم؟

گاه متوجه نیستیم؛ اما هوای آلوده ضربه خود را بر تک‌تک ما می‌زند. طبق تحقیقات، هوای آلوده معمولا ازمونوکسیدکربن،دی‌اکسیدگوگرد، اکسیدهای نیتروژن‌دار، هیدروکربن‌های سوخته‌نشده، ذرات ریز معلق، سرب و… تشکیل شده است که می‌تواند برای همه به‌خصوص کودکان، سالمندان، مادران باردار و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی خطرساز باشد.

NONE
08:21 - 24 آذر 1401

متفاوت باش، نه عادی

شما جزو کدام دسته از جوانان هستید؟ آن‌هایی که در تصمیمات و انتخاب‌های زندگی‌تان عادی هستید و کاملا دنباله‌رو بقیه یا اینکه با سایرین متفاوت هستید و راه‌های مختلفی را برای تصمیم‌گیری در زندگی در پیش می‌گیرید؟ یا اینکه پاسخ این سؤال برایتان مبهم است؟ به‌هرحال بهتر است در این زمینه از نظر محمد صابری، محقق، نویسنده، پژوهشگر و منتخب کشوری استفاده کنید.

NONE
10:10 - 22 آذر 1401

چند و چون تقلب ادویه‌ای

دویـه‌‌ها از چاشنـی‌هـای مـوردعـلاقه بسیاری از کشورها به‌خصوص هندوستان و یا ایران است؛ اما ادویه تنوع زیادی دارد و گاهی از آن‌ها برای برخی هنوز ناشناخته است. از طرف دیگر تشخیص ادویه اصل از تقلبی که امروزه یافت می‌شود، مشکل است. از همین رو شایسته دیدیم در این زمینه توضیح‌هایی را از زبان دکتر بهنام یوسفیان، استاد گیاهان دارویی دانشگاه آزاد (واحد شهرضا) و محقق طب سنتی بشنویم و آن را منعکس کنیم.
 
NONE
15:44 - 21 آذر 1401

نوشابه تهدیدی مهم برای چاقی است

امروزه اکثر شما به دنبال لاغری هستید و بدین منظور به هر شیوه‌ای متوسل می‌شوید حتی به خود سختی‌هایی می‌دهید، گاه گرسنگی می‌کشید یا به انجام ورزش‌های سنگین روی می‌آورید این در حالی است که اغلب از اقدامات ساده صرف‌نظر می‌کنید. مثلا از خوردن نوشابه که چاق‌کننده است، برحذر نمی‌شوید و حتی برخی از شما […]

NONE
10:22 - 20 آذر 1401

کرسی‌درمانی در زمستان

چند روزی است که سرما شدیدتر از قبل شده و هیچ‌چیز به‌اندازه نشستن در زیر کرسی نمی‌چسبد؛ به‌خصوص اگر بدانید که کرسی‌درمانی چه فوایدی برای بدن دارد. بدین‌منظور ما را با نظرات محمدجواد کاردانپور، محقق طب سنتی، مشاور تغذیه سالم و بنیان‌گذار مؤسسه ایوان دنبال کنید.
 
NONE
10:22 - 17 آذر 1401

من هم هستم!

در یکی از شماره‌های پیشین صفحه سبک زندگی، پنج راز آرامش با سخنرانی محمدعلی شهبازی، روان‌شناس و مدرس رشد فردی چاپ شد؛ مبحثی که در مجموعه فرهنگی تفریحی باغ نوش بیان شد و باعث شد تماس‌های مکرری برای حضور این استاد در جلسات بعدی باشد. 

NONE
10:33 - 15 آذر 1401

طبیعت‌درمانی برای ریفلاکس

ریفلاکس معده از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که می‌تواند هر فردی را درگیر خود کند؛ اما ریفلاکس اسید چگونه اتفاق افتاده و چرا اسید معده بالا می‌آید؟