آرشیو سرویس لیلی زواره‌ای
NONE
09:32 - 10 آذر 1400

تصویب ایجاد دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود

ازاین‌پس قرار است صدای زاینده‌رود بلندتر شنیده شود. شورای اسلامی شهر اصفهان در نوزدهمین جلسه علنی خود، اولین طرح شورای ششم را به تصویب رساند، طرحی که قرار است «زاینده‌رود» را با گفتمانی واحد و از جنس فرهنگ و رسانه، فریاد بزند.

NONE
10:03 - 8 آذر 1400

قرارگاه شهر هوشمند ایجاد شود

روز گذشته مدیر شرکت مخابرات منطقه اصفهان برای بررسی چگونگی ایجاد شهر هوشمند، مهمان ویژه نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصـفـهـان بود. در این جلسه نایب‌رئیس شورای اسلامی شـهــر اصفهان پیشنهاد داد که قرارگاه عملیاتی و سیاستی شهر هوشمند به ریاست استاندار اصفهان ایجاد شود. ابوالفضل قربانی تأکید کرد که ایجاد این قرارگاه باید با استفاده از ظرفیت استانداری انجام شود و استاندار در راستای منویات مقام معظم رهبری، ایجاد شهر هوشمند را مأموریت و اولویت اول خود قرار دهد.

NONE
09:48 - 3 آذر 1400

بازگشت پرخرج اتوبوس‌ها

با افزایش آمار واکسیناسیون و حذف ممنوعیت‌های تردد، اتوبوس‌های شهر باید با ظرفیت کامل به چرخه حمل‌ونقل عـمـومــی بـــازگـــــردنـــد؛ موضوعی که با طرح آن دوباره زخم کهنه کمبودها و فرسودگی ناوگان اتوبوس شهری سر باز می‌کند.

NONE
07:34 - 1 آذر 1400

مدیریت‌شهری، بسیج را همکار خود بداند

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: انتظار داریم که شورای شهر بسیج را همکار خود بداند. سردار سرتیپ پاسدار مجتبی فدا، مهمان ویژه هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بسیج برای مقابله با موانع و چالش‌هایی که مقابل جمهـــــوری اسلامی قرار دارد، ایجاد شده و اگر مجموعه‌های دولتی و غیردولتی از این ظرفیت استفاده کنند، آن‌ها آماده خدمت‌رسانی هستند و در غیر این صورت مأموریت‌های خود را انجام می‌دهند.

NONE
09:14 - 26 آبان 1400

اصلاح بودجه امسال اصفهان

سال که از نیمه عبور می‌کند، نفس‌های بودجه به شماره می‌افتد و مدیران مالی دست به دامان واژه‌های «اصلاح و متمم» می‌شوند تا شاید انحراف معیارها و کسری‌ها را جبران کنند؛ فارغ از اینکه اجرای واقعی هر یک از این واژه‌ها در اقتصادهای خرد و کلان، چه پس‌لرزه‌هایی به همراه دارد، تحلیل هزینه‌کردها و میزان تحقق سند بودجه در نیمه‌های سال، وضعیت عملکرد مدیران، اقتصاد مجموعه موردنظر و نظام بودجه‌ریزی را مشخص کرده و می‌تواند نقایص را برای تدوین بودجه‌های عملیاتی‌تر و شفاف‌تر هموار کند.

NONE
10:09 - 24 آبان 1400

ستاد دائمی حماسه ۲۵ آبان تشکیل شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان از شورای اسلامی شهر اصفهان در خواست کرد که ستاد دائمی حماسه ۲۵ آبان در سطح استان و شهر اصفهان را تشکیل دهد تا در مسیر گام دوم انقلاب بتوان با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مقابله کرد. سرهنگ پاسدار محمد رضایی، مهمان ویژه هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک میلاد امام حسن عسگری (ع) و گرامیداشت سالروز حماسه و ایثار مردم اصفهان گفت: اگر هشت سال دفاع مقدس را در سراسر کشور از لحاظ زمانی و مکانی بررسی کنیم، نمونه‌ای مانند ۲۵ آبان اصفهان پیدا نخواهیم کرد.

NONE
09:28 - 20 آبان 1400

احساس آرامش در شهر ایجاد می کنیم

دومین نشست فصلی خبری سخن‌گوی شورای اسلامی شهر اصفهان روز گذشته برگزار شد. علی صالحی در این نشست اعلام کرد که تیم مدیریت‌شهری تلاش می‌کند احساس آرامش را در همه ابعاد عمرانی، شهری، تعاملات و مطالبه‌گری‌ها در شهر ایجاد کند که اساس آن با حضور منظم و پاسخ‌گویی اعضای شورا بین نمایندگان رسانه‌ها شکل می‌گیرد. او تأکید کرد: در شرایط فعلی با وجود محدودیت منابع و نیازهای نامحدود راهی به جز گفت‌وگو برای رسیدن به اولویت مشترک و رفع نیازهای شهر نداریم.

NONE
10:08 - 19 آبان 1400

اصفهان در تله بدهی

 برای مــقــابــله بـا شرایــط بــحرانــی اقتصادی و کرونا شهرداری‌ها مجبور به روی‌آوردن به بودجه‌های تورم‌زا، انبساطی و بزرگ شدند که تحقق این بودجه به سختی امکان‌پذیر است؛ بنابراین کسری بودجه و تبعات آن دامن شهرها را می‌گیرد. در شرایطی که منابع مالی شهرداری‌ها محدود بوده و به ثمر نشستن آن به رؤیا شبیه شده، اوراق مشارکت و وام بانکی به عنوان منابع درآمدی با ضریب تحقق بالا در بودجه شهرها قرار گرفته است.

NONE
09:51 - 17 آبان 1400

دغدغه شورا برای گردشگری اصفهان

روز گذشته، علی کرباسی‌زاده، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مهمان ویژه شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بود تا با همراهی نمایندگان مردم شهر برای وضعیت گردشگری نصف‌جهان، نسخه‌ای بپیچند.نور صالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اظهار امیدواری کرد که کمیسیون گردشگری شورا و کمیسیون گردشگری اتاق جلسات مشترکی داشته باشند تا این تبادل نظرات به رونق گردشگری منجر شده و وظایف شهرداری هم در این حوزه معلوم شود.

NONE
09:42 - 12 آبان 1400

میراث ناملموس نیروی انسانی

شورای شـهـر این هـفـتـه به لایحه تأمین نیروی انسانی شرکتی مورد نیاز شهرداری به صورت مناقصه محدود مجوز داد با این قید که ظرف دو هفته درباره کمیت و کیفیت نیروها به شورا گزارش داده شود. در زمان بررسی این لایحه در صحن علنی، زوایای دیگری از وضعیت نیروی انسانی شهرداری اصفهان به نقد کشیده شد؛ موضوعی که این سال‌ها همواره بحث‌برانگیز بوده اما مشکلی را حل نکرده است.

NONE
06:20 - 10 آبان 1400

تشکیل مجمعی برای اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از تشکیل مجمع نمایندگان شهر اصفهان برای حل مشکلات این کلان‌شهر خبر داد. محمد نورصالحی در نطق میان‌دستور خود در پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: این مجمع با حضور نمایندگان شهرستان اصفهان در مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تشکیل و دو جلسه آن برگزار شده است. به گفته او دبیرخانه این مجمع در شورای شهر قرار دارد و مشکلات شهر با برنامه‌ریزی و بر اساس اولویت در این مجمع، بررسی می‌شود.

NONE
08:48 - 5 آبان 1400

هزینه گران توسعه حمل‌ونقل عمومی شهر

ظرف چند سال اخیر به دلیل عدم پرداخت سهم دولت، پروژه‌هـای حمل‌ونقل عمومی با کـنـدی حـرکـت می‌کـنـد و شهرداری‌ها برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی و تأمین تجهیزات قطار شهری با مشکل مواجه شده‌اند. از سوی دیگر، جرائم راهنمایی و رانندگی مطابق قانون به شهرداری‌ها پرداخت نمی‌شود. طبق قوانین مصوب سال‌های ۸۶ و ۸۷ و با اصلاح نحوه تخصیص اعتبارات حاصل از یارانه سوخت، باید سالانه چهار هزار میلیارد تومان به حمل‌ونقل عمومی کشور کمک می‌شد؛ اما این امر محقق نشد. به همین دلیل هر چند حمل‌ونقل عمومی و محیط‌زیست، اولویت کلان‌شهرها محسوب می‌شود؛ اما با افزایش میزان تورم، تأمین اعتبار پروژه‌های حمل‌ونقلی ممکن نیست؛ چراکه به‌رغم افزایش درآمد شهرداری‌ها، هزینه اداره شهر هم چند برابر شده است.