محمد بزرگ

بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان برگزار شد
نقد و تحلیل فیلم لیپار
نقد و بررسی فیلم داستان هزار و یک روز یا افسانه به ناسان، غول چراغ جادو

همه‌چیز درباره اسکار آسیا

بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان برگزار شد

در اوایل هفته، بیست‌وششمیـــــن جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان که از چهاردهم مهرماه آغازشده بود به کار خود پایان داد. جشنــــواره بوسان از سوی سینماگران نوگرا به اسکار آسیا لقب گرفته است. در این سال‌ها که سینمای کره در بخش بهترین فیلم از آکادمی اسکار جایزه می‌گیرد و سریال‌هایشان یکی پس از دیگری رسانه‌های کشورهای آسیایی را به تسخیر خود درآوردند، لقب اسکار آسیا به این جشنواره که امسال باکیفیت مناسبی برگزارشده است بیراه نیست. اما بخوانید از چگونگی برگزاری این جشنواره و همچنین آنچه در بیست‌وششمین دوره برگزاری‌اش رخ داده است.

سیستان پارادیزو

نقد و تحلیل فیلم لیپار

فیلم لیپار ساخته حسین ریگی و تهیه‌کنندگی سعید خانی که آثاری چون دو زیست، لانه زنبور و من را تهیه نموده واجد بررسی است چرا که فیلم قابل احترام است و عناصری که در ساخت آن زحمت کشیدند از بازیگردان امین میری تا سایر بازیگران از خطهٔ سیستان و بلوچستان و همچنین بازیگران سرشناس تهرانی چون هومن برق نورد، مهران احمدی و بهناز جعفری به همراه گروه فیلمبرداری مسعود امینی و موسیقی مسعود سخاوت دوست سعی بر این داشتند که اثری متفاوت نسبت به سایر کارهای ساخته شده در سیستان و بلوچستان ارائه دهند.

به‌وقت آشفتگی

نقد و بررسی فیلم داستان هزار و یک روز یا افسانه به ناسان، غول چراغ جادو

فیلم «داستان هزار و یک روز» ساخته حبیب احمدزاده است که در پرونده کاری‌اش ساخت مستندهای «آخرین تیر آرش»، «موج زنده» و «مجسمه دنیا» دیده می‌شود. او این بار سعی داشته با آشنایی‌زدایی و ارائه شکل جدیدی از مستندسازی با همکاری کشور ژاپن دست به ساخت اثری با نحله‌های فکری خود که درونمایه‌ای صلح‌آمیز دارد، بزند. گرچه اولین نقدی که می‌شود نسبت به این کار داشت، قرار دادن صدا روی اغلب تصاویر آن‌هم به شکلی کودکانه است.

صفحه‌ها

اشتراک در RSS - محمد بزرگ