ضرورت بازنگری در منابع درآمدی

فرماندار اردستان گفت: بازنگری در منابع درآمدی برای بهبود و پیشرفت فعالیت در شهرداری اردستان ضرورت دارد و مردم باید هزینه دریافت خدمات را بپردازند. حمیدرضا تأملی درباره راهکارهای ارتقای درآمدی شهرداری اردستان و خدمات این مجموعه اظهار کرد: مردم اگر انتظار خدمت دارند باید بپذیرند وقتی مشکل اقتصادی وجود دارد و درآمد شهرداری کافی نیست، هزینه خدمات دریافتی را بپردازند.

تاریخ انتشار: 09:52 - پنجشنبه 1400/06/4
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

فرماندار اردستان با بیان اینکه یکی از چالش‌های موجود پیش روی شهرداری اردستان وجود بافت فرسوده است، ادامه داد: این موضوع یکی از معضل‌هایی است که آسیب‌های اجتماعی و جرم‌های مختلف را به دنبال داشته و شورای اسلامی شهر و شهردار جدید باید به آن توجه داشته و در راستای رفع آن گام اساسی بردارد. تأملی در گفت‌وگو با ایرنا ضرورت توجه به حوزه گردشگری را از دیگر ضرورت‌های شهرداری دانست و بیان کرد: با توجه به اقلیم دوگانه کویری و کوهستانی بودن منطقه و لزوم بهره‌برداری از این نعمت خدادادی، شهرداری می‌تواند با برنامه‌ریزی و فعالیت مؤثر از این ظرفیت استفاده و درآمدزایی داشته باشد.تأملی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه فرهنگ تصریح کرد: مدیریت جدید شهرداری نباید موازی دیگر دستگاه‌ها حرکت کند، بلکه توجه داشته باشد که همه دستگاه‌ها در زمین شهرداری فعالیت می‌کنند، ازاین‌رو تعامل، همکاری و شناخت ظرفیت‌های موجود نیاز است و شورا و شهرداری باید تصمیم‌های کارگشا بگیرند و وارد میدان عمل شوند.

محدودیت‌ها نباید مانع انجام امور شود

فرماندار اردستان با بیان اینکه محدودیت‌ها نباید مانع انجام امور شود، تأکید کرد: شناخت اختیارات شورا و شهرداری، تعامل درست و قانونی با دیگر دستگاه‌ها، استفاده از ظرفیت نخبگان شهرستان، انضباط مالی، شفاف‌سازی، جلب رضایت خداوند و پرهیز از سیاست‌زدگی می‌تواند زمینه موفقیت شهرداری را فراهم سازد.او درباره تعامل و همکاری شهرداری با اصحاب رسانه و توجه به حوزه اطلاع‌رسانی بیان کرد: شهردار باید در اطلاع‌رسانی موضع فعال داشته باشد؛ چراکه مردم حق دارند از روند کارها و خدمت‌رسانی مدیریت جدید شهرداری مطلع شوند، ازاین‌رو شورا و شهرداری باید به این موضوع توجه داشته باشند و در زمان‌های مناسب خدمات خود را از سوی رسانه‌ها به اطلاع عموم برسانند.

شفافیت شورای شهر باید پررنگ‌تر از گذشته شود

امام‌جمعه اردستان نیز دراین‌باره گفت: شورای ششم باید تلاش کند شهردار کارآمد و با سلیقه انتخاب کند. حجت‌الاسلام حسن دهشیری افزود: توجه به موضوع همدلی و همکاری در امور، با برنامه‌بودن و انتخاب شهردار متخصص، کارآمد، باسلیقه، با تجربه در مدیریت شهری و پرهیز از اختلاف خواست مردم از شورای اسلامی شهر اردستان است که باید مورد توجه اعضا باشد.  او تأکید کرد: مردم با وجود همه مشکل‌های اقتصادی پای صندوق‌های رأی آمده و حماسه آفریدند، ازاین‌رو ضروری است منتخبان شورای شهر که برآمده از رأی مردم هستند با خدمت صادقانه و خالصانه به این اعتماد و حضور پرشور پاسخی مثبت و شایسته دهند.
امام‌جمعه اردستان ادامه داد: اعضای شورای شهر، در شرایط کنونی و کمبود درآمد شهرداری از دادن وعده و قول‌های غیرعملی به مردم خودداری و متناسب با امکانات موجود و ظرفیت‌های واقعی تصمیم‌گیری کنند تا بعدها در اجرای طرح‌ها با مشکلی مواجه نشوند.
او تصریح کرد: شورای شهر اردستان در مدت خدمت خود، گزارش صادقانه و واقعی از عملکرد و خدمات ارائه‌شده خود و شهرداری را از سوی رسانه‌ها به مردم ارائه کند و شهروندان را در جریان امور شهری قرار دهد. حجت‌الاسلام دهشیری با بیان اینکه شفافیت در حوزه فعالیت شورای شهر باید پررنگ‌تر از گذشته شود، اظهار داشت: به‌طور حتم اگر بتوانیم در مسیر شفاف‌سازی قدم برداریم، مشکلات کمتری به سراغ ما خواهد آمد و اعتمادسازی خواهد شد.او اضافه کرد: توجه به مسائل شهری و شرعی، رفاهی و فرهنگی مردم و خدمت صادقانه و بی‌منت به شهروندان باید سرلوحه کار تک‌تک اعضای شورای اسلامی شهر باشد. گفتنی است پس از اعلام نتایج قطعی انتخابات شورای اسلامی شهر اردستان، نخستین نشست رسمی اعضای این شورا عصر دوشنبه در شهرداری برگزار شد و محسن قاسمی به‌عنوان رئیس، معین مهدانیان نایب‌رئیس و سیدحسین صمیمی به‌عنوان خزانه‌دار این شورا انتخاب شدند. مصطفی ایراندوست و منصور عالیشان نیز به ترتیب به‌عنوان منشی و عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر اردستان فعالیت خواهند کرد. در نخستین نشست شورای اسلامی شهر اردستان، مهدی نعنایی تا انتخاب شهردار جدید به‌عنوان سرپرست شهرداری اردستان انتخاب شد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط