افتتاح طرح‌های آموزشی، بهداشتی و حمایتی در نجف‌آباد

به مناسبت هفته دولت چند پروژه آموزشی و بهداشتی و حمایتی در نجف‌آباد افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این پروژه‌ها شامل احداث مجموعه آموزشی مرحوم حاج غلامحسین صالحی در زمینی به مساحت 1300 مترمربع و زیربنای 1200 مترمربع با هزینه‌ای بالغ‌بر 250 میلیارد ریال (از محل کمک‌های خیران و دولتی)، ساختمان اورژانس اجــتمــاعــی، مــرکز تـــوان‌بــخــشی شبانه‌روزی اعصاب وروان (مردان) سرای مهر دهق و مرکز اقامتی ترک اعتیاد سلامت آینده بهزیستی نجف‌آباد با اعتباری بالغ‌بر 120 میلیارد ریال (از محل اعتبارات دولتی و بخش خصوصی) بود که با حضور مسئولان استان و شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

تاریخ انتشار: 10:05 - پنجشنبه 1400/06/11
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

در مراسم افتتاح مجموعه آموزشی مرحوم غلامحسین صالحی، مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان نجف‌آباد اعلام داشت: 1300 مترمربع زمین این مجموعه آموزشی توسط خانواده مرحوم حاج غلامحسین صالحی اهدا شده و با سرمایه خیر محترم آقای حاج مصطفی حمیدی عملیات ساخت آن شروع و ایشان هرچه در توان داشتند برای ساخت این آموزشگاه هزینه کردند؛ حتی وسیله نقلیه مورداستفاده شخصی خود را فروخته تا کار ساخت‌وساز این مکان تعطیل نشود؛ خود ایشان هم شبانه‌روز در ساختمان‌سازی بنا کمک کردند؛ اما متأسفانه با افزایش قیمت‌ها، شرایط سخت شد؛ درنتیجه در تکمیل و بهره‌برداری این پروژه، خانواده شهیدان حمید عالم، محمد قدوسی، اصغر سلطانیان و خانواده‌های زنده‌یاد حاج ابوالقاسم صافی و زنده‌یاد حاج مانده‌علی نورمحمدی یاری دادند.
سید علیرضا موسوی‌زاده ادامه داد: شهرستان نجف‌آباد درزمینه رشد جمعیتی، به خاطر نزدیکی به مرکز استان و شرایط اجتماعی و مهاجرپذیر بودن، رتبه اول را در استان دارد و سالانه 2500 نفر به دانش آموزان این شهرستان افزوده می‌شود. او تصریح کرد: اگر فکر اساسی در جهت بهسازی و نوسازی مدارس قدیمی و افزایش ساخت مدارس جدید نکنیم با مشکل فضای آموزشی مواجه خواهیم شد.
موسوی‌زاده خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید باید برای بیش از 6200 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی فضا و امکانات فراهم کنیم. او افزود: در این شهرستان 213 آموزشگاه عادی دولتی داریم که در 182 ساختمان فعالیت می‌کنند؛ یعنی 60 باب از مدارس ما دونوبته است. در این مراسم، فرماندار شهرستان نجف‌آباد نیز گفت: در هفته دولت 32 پروژه عمرانی، آموزشی، فرهنگی، کشاورزی و دام‌پروری، مخابرات و برق با اعتباری بیش از 720 میلیارد ریال در نقاط مختلف شهرستان افتتاح شد. مجتبی راعی اعلام داشت: پروژه‌های آموزشی، فــرهنگــی، بهزیستــی، ساختمان اورژانس اجتماعی ۱۲۳، مرکز پرواربندی دام سبک و پروژه‌های زیرساختی حوزه برق و مخابرات از شاخص‌ترین طرح‌هایی هستند که در این ایام افتتاح و موردبهره‌برداری قرارگرفته‌اند. او درباره بهره‌برداری از ۱۰ پروژه عمرانی و زیرساختی شهرداری نجف‌آباد نیز اظهار داشت: برای اجرای این پروژه‌ها دوهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. فرماندار نجف‌آباد با بیان اینکه کشتارگاه بزرگ صنعتی این شهرستان نیز آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد: این پروژه غرب استان اصفهان را در کشتار دام سبک و سنگین پشتیبانی می‌کند. راعی با بیان اینکه مدیریت شهری نجف‌آباد احداث سه مجموعه فرهنگی و ورزشی، میدان نجف‌اشرف، مجموعه فرهنگی باغ‌بهشت، پل زندگی و بوستان زندگی را در دست اقدام دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از این پروژه‌ها آماده بهره‌برداری است که با آغاز فعالیت شهردار جدید، تکمیل و افتتاح خواهد شد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    غلامحسین کریمی

برچسب‌های خبر