تقویت تعامل مدیران ارتباطات شهرداری با مردم

روز گذشته جلسه هم‌اندیشی مسئولان ارتباطات با مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان برگزار شد. در این جلسه، مدیران روابط‌عمومی معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق شهرداری اصفهان نیازهای خود را مطرح کردند. مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در این جلسه، هم‌اندیشی با مدیران ارتباطات مناطق، سازمان‌ها و معاونت‌های وابسته به شهرداری اصفهان را هدف اصلی از برگزاری این جلسه دانست و گفت: باید بتوانیم هم‌سو با تفکرات شهردار و برنامه‌ای که تدوین شده است، حرکت کنیم.

تاریخ انتشار: 13:49 - سه شنبه 1400/07/27
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
no image

سیدعلی معرک‌نژاد با بیان اینکه مبنای حرکتی این مجموعه در چند محور و یک اصل اساسی خلاصه می‌شود، تصریح کرد: تغییر و تحول یکی از اصل‌های مهم است که این تغییرات توانایی اجرا در چند حوزه را دارد؛ تغییر و تحول یک سنت الهی است و اگر این تغییرات را نپذیریم گوشه‌گیر می‌شویم و به سمت نابودی حرکت می‌کنیم. او با اشاره به اینکه تغییرات گاهی مثبت و گاهی منفی است، تصریح کرد: این تعالی تغییرات باید در حوزه‌های فرایندی، محتوایی و ساختاری ایجاد شود و به این مباحث مهم توجه کنیم و دائم در حال تغییر و تحول باشیم؛ زیرا این تغییرات به ما کمک می‌کند تا در حوزه خود به بهترین شکل عمل کنیم.
مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه رسانه و ارتباطات یکی از حوزه‌هایی است که تغییرات در آن بیشتر و پررنگ‌تر دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: پس باید از ابزارهای لازم استفاده کنیم تا در این امر پیشرو باشیم. رعایت اخلاق و حفظ کرامت شهروندان، همکاران و تمامی افرادی که با آن مواجه هستیم، امری واجب است و خارج از هر سلیقه‌ای باید کرامت افراد حفظ شود که در همین راستا بهتر است با رعایت اخلاق، حقوق دیگران را رعایت کنیم.

هم‌فکری، مشورت و حرکت عالمانه سرلوحه کار قرار گیرد

معرک‌نژاد اظهار کرد: هم‌فکری، مشورت و حرکت عالمانه در حوزه کاری این مجموعه یکی دیگر از اصولی است که بهتر است سرلوحه کار ما قرار گیرد.
او با بیان اینکه باید همیشه از هم‌فکری افراد استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: توجه به مخاطب و مخاطب‌شناسی از دیگر اصول مهم رسانه است و همه روابط‌عمومی‌ها باید به این موضوع توجه کنند و از نیازهای مخاطب آگاه و سپس آن را درک کنند تا بتوانند محصولات خود را به بهترین شکل ارائه دهند. مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه باید نظم و انضباط در محیط کاری وجود داشته باشد، گفت: انجام اقدامات در هر حوزه‌ای نیازمند نظم و انضباط است، پس همه ما در مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌ها باید تابلو و الگوی نظم و انضباط در سطح شهرداری باشیم. در برنامه‌ریزی‌ها، برنامه‌های اجرایی و رفت‌وآمدها باید نظم کافی داشته باشیم تا دیگران نیز از حرکات منظم ما الگو بگیرند.
معرک‌نژاد اظهار کرد: روابط دوستانه، مهربانانه رفاقت در محیط کاری با حفظ نظم و انضباط از دیگر اصولی است که افراد باید به آن توجه کنند. در این راستا باید به یکدیگر کمک کنیم با به اهداف اصلی خود برسیم. او بیان کرد: بر اساس این اصول، محورهایی را نیز مد نظر داریم که این محورها شامل شهروندان، مدیریت‌شهری و فضای شهری است. در حوزه شهر و رسانه باید روی شهروندان تأثیر بگذاریم و تنها بلندگوی مسئولان نباشیم. تعاملات دوسویه بین مردم و مسئولان در این مجموعه باید برقرار شود.
مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: آگاهی‌بخشی با نگاه امیدآفرین برای رسیدن به تعاملات دوسویه بین مردم و مسئولان لازم است و اگر این موضوعات را در نظر بگیریم؛ مشارکت شهروندان نیز به صورت خودکار انجام می‌شود. او اضافه کرد: میزهای مختلفی در شهرداری ایجاد شده که باید از پتانسیل آن‌ها استفاده کنیم و تنها بلندگوی یک‌طرفه مجموعه شهرداری نباشیم؛ بلکه باید خط ارتباطی بین مردم و مسئولان باشیم. از یک سو باید تمامی اقدامات مسئولان را با کیفیت به گوش شهروندان و از یک سو دیگر صدای مردم را به گوش مسئولان برسانیم.
 معرک‌نژاد حوزه آگاهی‌بخشی در سازمان‌ها و مناطق شهرداری را امری مهم دانست و تصریح کرد: مدیران ارتباطات این بخش‌ها باید ویژه‌تر به این موضوع نگاه کنند تا خط ارتباطی لازم بین مردم و مدیریت‌شهری ایجاد شود که برای انجام این کار ابزار و راهکارهای مختلفی وجود دارد تا به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم. او با بیان اینکه نباید تنها اقدامات و عملکرد سازمان یا منطقه خود را به نمایش بگذاریم، تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم از خواسته‌های شهروندان آگاه باشیم تا بتوانیم برای خدمات‌رسانی بهتر آماده شویم. این مسیر دارای سختی‌های بسیار و حاشیه‌های زیادی است؛ اما باید با تمام حواشی مقابله کنیم؛ زیرا روابط‌عمومی پل ارتباطی بین مردم و مدیران شهری است.
مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان افزود: مدیران شهری باید با ابزار رسانه و ارتباطات شفاف، پاسخ‌گو باشند و روابط‌عمومی‌ها باید راهکارهایی را مد نظر داشته باشند تا مدیران را پاسخ‌گوتر از گذشته جلوه دهند. باید برنامه‌هایی تدارک دیده شود تا هر هفته یک مدیر شهری پاسخ‌گوی مردم باشد و از تمام مشکلات شهری و محلی آگاه باشد. معرک‌نژاد با اشاره به اینکه تبلیغات شهری در امیدبخشی و تغییر تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: نمادها و المان‌ها باید معرف شهر، هویت دینی و هویت انقلابی و ملی باشند تا به گونه‌ای این اقدامات بر روحیه مردم تأثیر بگذارد. همچنین فعالیت این مجموعه باید به گونه‌ای باشد که هویت انقلابی خود را در سطح شهر به نمایش بگذاریم که البته نیازمند مشارکت سازمان‌ها و نهادهای دیگر در این راه هستیم.

مد نظر قراردادن هدف و استراتژی

همچنین مدیرکل سابق اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در این جلسه گفت: در اوج برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، تغییراتی اتفاق افتاد و من نتوانستم با افراد حاضر در این مجموعه خداحافظی کنم؛ البته این جلسه برای من ارزشمند است. اگر از دیدگاه بالاتر به موضوعات نگاه کنیم متوجه می‌شویم انسان مدت کمی، عمر مفید کوتاه دارد که باید در این مدت زمان کم بهترین عملکرد را به نمایش بگذارد. ایمان حجتی تصریح کرد: از نظر کمّی سیستم‌ها باید به کار خود استمرار ببخشند و از آنچه که سعی در فلج‌کردن مجموعه دارد، جلوگیری کنند، این اقدامات به ارتقای بهره‌وری کمک خواهد کرد که البته در این راه باید هدف و استراتژی را نیز مد نظر قرار دهیم. تلاش فردی و مسئولیت‌پذیری در این راه امری مهم است که باید در طول این مسیر، استراتژی‌های خود را به نمایش بگذاریم تا مفیدتر از گذشته ظاهر شویم.
او با بیان اینکه از بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین اعضای ارتباطات باید با نهایت تلاش، کار کنند، ادامه داد: در این راه شاهد سختی‌های زیادی بودیم و در ادامه نیز دشواری‌هایی وجود خواهد داشت که امیدوارم مدیرکل جدید و تیمش بتوانند از این مسیر سربلند خارج شوند. اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان یک مجموعه پرتنش است که اکنون تیم پر افتخاری در کنار اداره هستند و می‌توانند با این مشکلات مقابله کنند.
مدیرکل سابق اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه تا حد توانم در خدمت شهرداری هستم و تجربیاتم را در اختیار افراد قرار می‌دهم، خاطرنشان کرد: سختی‌های زیادی در این مسیر وجود دارد و اشخاص زیادی هستند که تلاش می‌کنند افراد را از مسیر کاری خود خارج کنند؛ اما افرادی که در این راه فعال هستند باید با دیدگاهی بلند اجازه ندهند که شخصی در کارشان مشکلی ایجاد کند. اگر از ناملایمت‌ها نترسیم و نیتی پاک داشته باشیم قطعا راه را به‌درستی طی خواهیم کرد. در پایان این جلسه، سیدعلی معرک‌نژاد، مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان از ایمان حجتی، مدیرکل سابق اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اهدای هدایایی تقدیر کرد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سید محمدمهدی هادیان