یک هفته برای سپاهان

دوم آبان، سالروز راهیابی تیم فوتبال سپاهان به جام باشگاه‌های جهان به نام روز سپاهان نام‌گذاری شده، باشگاه اصفهانی نیز امسال یک هفته را به این مناسبت اختصاص داده و هر روز یک برنامه ویژه یادبود این روز در دستور کار قرار گرفته است. در آستانه هفته سپاهان، مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در نشست خبری با اصحاب رسانه، به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و پاسخ‌گوی پرسش‌های خبرنگاران بود.

تاریخ انتشار: 09:51 - دوشنبه 1400/08/3
مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
no image

به گفته محمدرضا ساکت،  سال ۱۳۸۶ تیم سپاهان به‌عنوان اولین باشگاه ایرانی به جام باشگاه‌های جهان صعود کرد و به این مناسبت تصمیم گرفتیم روز و هفته‌ای را به نام بزرگ سپاهان داشته باشیم.
برنامه‌های هفته سپاهان از یکم تا هفتم آبان در جریان است که روز دوم سپاهان سربلند، افتخار جهانی، سومین روز هفته در سوم آبان به‌عنوان سپاهان، خانواده و بانوان غرورآفرین، روز سه‌شنبه چهارم آبان، سپاهان، هواداران پرشور، سرمایه اجتماعی، روز پنجم سپاهان، فولاد مبارکه و حامیان اقتصادی، پنجشنبه ششم آبان با عنوان سپاهان، فرهنگ ایثار و شهادت و روز جمعه با نام سپاهان، استعدادپروری و سرمایه انسانی نامیده شده است.
اجرای برنامه‌های محله‌محور در مناطق مختلف شهری، برگزاری مسابقات فوتسال پیش‌کسوتان، تجلیل از بانوان غرورآفرین، حمایت از هواداران، رکاب‌زنی تیم قهرمان دوچرخه‌سواری برای عرض ارادت و سپاس به کارکنان شرکت فولاد مبارکه، تجلیل از ایثارگران و آزادگان و رونمایی از همه تیم‌های باشگاه در رده‌های سنی دو گروه بانوان و آقایان در نقش‌جهان، مجموعه اقداماتی است که از دو روز قبل آغاز شده و تا پایان هفته نیز ادامه خواهد داشت.

یک باشگاه واقعی

ساکت، باشگاه فولاد مبارکه سپاهان را یک باشگاه واقعی نامید و به روال برنامه‌های گذشته به شرح تفاوت باشگاه‌های فوتبال کلاب و اسپورت‌کلاب پرداخت و گفت: سپاهان یکی از پنج باشگاه کشور است که با توجه به داشتن چندین تیم ورزشی اعم از فوتبال، فوتسال، دوومیدانی، والیبال‌نشسته، دوچرخه‌سواری و ووشو و… در رشته‌های مختلف، اسپورت‌کلاب قلمداد می‌شود. به گفته او، سپاهان در رأس اسپورت‌کلاب‌های کشور با هدف سالم‌سازی جامعه، پر کردن اوقات فراغت و تلاش برای انجام مسئولیت اجتماعی، استعدادیابی، نخبه‌پروری و معرفی آن‌ها برای تقویت تیم‌های ملی فعالیت می‌کند.
مدیرعامل باشگاه سپاهان تصریح کرد: این باشگاه شامل ۹۳ تیم ورزشی، ۲۳ رشته ورزشی در بخش‌های آقایان و بانوان و ۲ هزار و ۴۰۴ ورزشکار و مربی بوده و حامی ورزش کارگری شرکت فولاد مبارکه نیز به شمار می‌رود.
آن‌طور که ساکت اشاره کرد، در ســــال گذشتـــه، 67 بازیکن تیم‌های بانـــوان ســـپـاهــان در رشـــتـه‌هــــای هــنـدبـــال، فوتبال، بسکــتـبـال، والیبال نشسته، ووشو، دوومیدانی و دوگانه به عضویت تـــیــــم‌هـــــای ملی درآمدند و در بخش مردان نیز 48 ورزشکار به تیم ملی دعوت شدند؛ همچنین 11 بازیکن در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید و 4 بازیکن در رده سنی بزرگ‌سالان از باشگاه سپاهان پیراهن تیم‌های ملی را بر تن کردند.

مسئولیت‌های اجتماعی سپاهان

اجرای مسئولیت‌های اجتماعی، بخش دیگری از صحبت‌های مدیرعامل باشگاه سپاهان بود که به افتتاح غرفه باشگاه سپاهان در نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی اصفهان اشاره کرد و گفت: قرار است در مسیر مبارزه با مواد مخدر و آگاهی‌بخشی به جامعه قدم برداریم؛ همچنین تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل بهزیستی استان منعقد شده تا بازیکنان، مربیان و مدیران باشگاه به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.
به گفته ساکت، مدیران شرکت فولاد مبارکه تأکید ویژه‌ای روی این موضوع دارند و مدیرعامل جدید شرکت نیز بر توسعه فعالیت‌های باشگاه در بخش مسئولیت‌های اجتماعی تأکید کرده است.هزینه‌کرد شرکت فولاد مبارکه در ورزشگاه نقش‌جهان و واگذاری بهره‌برداری و نگهداری ورزشگاه نیز بخش دیگری از اجرای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت است که مدیرعامل باشگاه سپاهان به آن اشاره کرد و افزود: تحقق واگذاری ورزشگاه نقش‌جهان به مدت ۴۴ سال از دی سال گذشته به شرکت فولاد مبارکه با مدیریت باشگاه و باز شدن گره کور 30ساله ورزشگاه نقش‌جهان با همت مدیران فولاد باعث شد بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین ورزشگاه فوتبال کشور به ظرفیتی بین‌المللی و ملی برای فوتبال کشور تبدیل شود.
ساکت در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره مشارکت شرکت فولاد مبارکه برای تکمیل دهکده المپیک یادآور شد: ساخت دهکده المپیک زخم ۳۵ ساله‌ای بر پیکر اصفهان است؛ همچنین  رسالت ساخت و تکمیل دهکده المپیک اصفهان بر عهده وزارت ورزش و جوانان است؛ اما شرکت و باشگاه فولاد مبارکه با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی بر این مقوله تأکید داشته و آمادگی ورود به این پروژه را دارد.

ضرورت حق پخش تلویزیونی

مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره حق پخش تلویزیونی نیز گفت: حق پخش یک حق مسلم بین‌المللی برای باشگاه‌هاست که در ایران داده نمی‌شود و مبلغ ناچیزی به باشگاه‌ها داده می‌شود، درصورتی‌که ۴۰ تا ۶۰ درصد هزینه‌های باشگاه‌های دنیا را حق پخش تأمین می‌کند.او با بیان اینکه قرار بوده وزارت ورزش و جوانان پولی را که برای تبلیغات است، بین فدراسیون‌ها تقسیم کند، تأکید کرد: بیشترین تعرفه صداوسیما برای مسابقات فوتبال است. در رابطه با پخش تلویزیونی فوتبال ایران فقط دو تیم نیست و نمی‌شود تیم‌های دیگری مثل فولاد خوزستان، فولاد مبارکه سپاهان و تراکتور را نادیده گرفت و انتظار می‌رود صداوسیما به این موضوع عنایت ویژه‌ای داشته باشد. قطعا صدایمان را از طریق نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خواهیم رساند.
ساکت درباره کیفیت پخش پایین مسابقات فوتبال از شبکه اصفهان تأکید کرد: هواداران سپاهان نیز از این موضوع گلایه دارند و بارها به ما آن را گوشزد کرده‌اند، من هم به‌عنوان یک شهروند این دغدغه را دارم که چرا کیفیت تصاویر پایین است و حل آن با همت صداوسیمای سراسری محقق خواهد شد. استان فارس جزو بهترین استان‌ها در کیفیت تصاویر است و خوشبختانه از سیستم پخش HD برخوردار هستند؛ اما استان اصفهان بااین‌همه رویداد ورزشی و سیاسی هنوز این تجهیزات را ندارد، درحالی‌که باید در این استان کیفیت تصویر بالا باشد.

 نصب سیستم VAR در ورزشگاه نقش‌جهان

مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره نصب سیستم VAR در ورزشگاه نقش‌جهان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: از سال گذشته که این مسئولیت را برعهده گرفتم، برای نصب کمک‌داور ویدئویی اعلام آمادگی کردیم؛ زیرا معتقدم تکنولوژی پیش‌برنده و ارتقادهنده مسابقات است و ما نباید از داشتنش محروم باشیم.
ساکت ادامه داد: فدراسیون نیز در حال تلاش برای ورود این فناوری است، حتی فیفا آن را به نتیجه رسانده اما هنوز ابهام‌هایی وجود دارد. اقدامات اجرایی‌مان را برای آوردن کمک‌داور ویدئویی شروع کرده‌ایم و با بعضی باشگاه‌ها هم همراه شده‌ایم؛ اما از فدراسیون می‌خواهیم در انجام این مسئله تسریع شود.
او به انتقاد از برنامه‌ریزی سازمان لیگ پرداخت و گفت: زمانی که در فدراسیون مسئولیت داشتم، برنامه‌ریزی شش‌ماهه داشتیم؛ اما حالا برنامه‌ریزی دوهفته‌ای شده است و تیم ما برنامه مسابقات در هفته سوم و چهارم را ندارد و کادر فنی ما با مشکل مواجه شده که چگونه برای تیمش برنامه‌ریزی کند تا تدارکات لازم انجام شود.

چرایی اجازه به سرمربی والیبال برای همکاری با تیم پاکستان

مدیرعامل باشگاه سپاهان در پاسخ به پرسش اصفهان‌زیبا درباره انتظارات از تیم والیبال و دلیل اجازه همکاری به رحمان محمدی‌راد با تیم ملی پاکستان گفت: انتظار باشگاه سپاهان از تیم‌هایش روی سکو رفتن است، همکاری محمدی‌راد با تیم ملی پاکستان کاملا با ما هماهنگ بود؛ زیرا قرار بود این همکاری در زمانی انجام شود که تداخلی با شروع سوپرلیگ ایران ندارد و این مجوز به رحمان محمدی‌راد داده شد تا بتواند از این فرصت بین‌المللی استفاده کند.ساکت درباره تیمداری در رشته واترپلو نیز بیان کرد: تیمداری در واترپلو از سوی سپاهان یک فرایند دارد: دو ماه قبل از هر سال ورزشی، کارشناسان ما رشته‌ها را بررسی می‌کنند. بر اساس آمایش سرزمینی، اسناد بالادستی، وضعیت و سلامت هیئت و فدراسیون را بررسی می‌کنند و سپس در صورت مثبت بودن شرایط آن را به هیئت‌مدیره تقدیم می‌کنیم. در هیئت‌مدیره تمام موارد لحاظ شده و پس از تأیید کارخانه، رشته و تیمداری انجام می‌شود. تیمداری سپاهان در واترپلو قطعا بررسی می‌شود؛ اما در خصوص آن قولی قطعی نمی‌دهم؛ چون هنوز برای آن کار کارشناسی انجام نشده است.

انتقاد از آپارتاید رسانه‌ای

مدیرعامل باشگاه سپاهان در پاسخی به پرسشی در خصوص تبعیض بین تیم سپاهان و سرخابی‌های پایتخت تصریح کرد: در مقطع اول مسئولیتم در باشگاه سپاهان در دهه 80، درباره نوعی آپارتاید رسانه‌ای در تلویزیون، رادیو و برخی رسانه‌های کشور دغدغه داشتم و زمانی که سپاهان به جام باشگاه‌های جهان رفت هیچ رسانه‌ای به صورت ویژه به این موضوع نپرداخت و هیچ‌کسی به استقبال ما نیامد؛ البته انسان‌های با انصاف و فرهیخته‌ای در رسانه‌های پایتخت حضور دارند اما این تبعیض‌ها هنوز هم به چشم می‌خورد.بخش دیگری از نشست به ارتباطات بین‌المللی باشگاه سپاهان اختصاص داشت و ساکت درباره تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی تصریح کرد: ارتباطات بین‌الملل جزو استراتژی‌های باشگاه فولاد مبارکه سپاهان است و با اهداف خاصی این موضوع‌ها را دنبال می‌کنیم. در حال حاضر با باشگاه‌های زنیت روسیه، سانتاکلارای پرتغال، فرایبورگ آلمان، روزاریو سنترال آرژانتین، پیونیک ارمنستان، کوالالامپور مالزی، النجف عراق، العهد لبنان تفاهم‌نامه‌هایی را داشته‌ایم و تعاملات مختلفی شامل جلسات متعدد در حوزه‌های گوناگون، استعدادیابی، بازی‌های دوستانه و اردو است، درخواست ما از این باشگاه‌ها این بوده که آن‌ها ابتدا به ایران بیایند؛ زیرا می‌خواهیم با سفر به کشورمان، متوجه جوسازی مغرضانه رسانه‌های غربی درخصوص ایران بشوند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط