مینی‌آپارتمان‌های نصف‌جهان

نتایج یک پژوهش آماری نشان می‌دهد کمتر از 5درصد از آپارتمان‌های فروشی شهر اصفهان در طول مهرماه با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان آگهی شده‌اند. با هدف بررسی قیمت‌ها در بازار مسکن اصفهان، جامعه آماری متشکل از آگهی‌های فروش مهرماه تهیه شد. بررسی این جامعه آماری نشان می‌دهد اگرچه سهم آپارتمان‌های کمتر از یک میلیارد تومان شهر نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته است؛ ولی هنوز در محله‌های مختلفی از شهر آپارتمان‌هایی با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان عرضه می‌شوند. این آپارتمان‌ها نسبت به آپارتمان‌های میلیاردی اصفهان شرایط مطلوبی ندارند؛ اما برای خانواده‌های کم‌جمعیت یا افراد مجرد با بودجه کم گزینه خوبی هستند.

تاریخ انتشار: 08:23 - شنبه 1400/08/15
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

آپارتمان‌های کمتر از یک میلیارد تومان اصفهان در سه بازه قیمتی قرار می‌گیرند. ارزان‌ترین آپارتمان‌های شهر کمتر از 500 میلیون تومان قیمت دارند. دسته دوم آن‌ها بین 500 تا 750 میلیون تومان قیمت خورده‌اند و لوکس‌ترین آن‌ها 750 میلیون تا یک میلیارد تومان قیمت دارند.

کمتر از 500 میلیون تومان

پیدا کردن آپارتمان با قیمت کمتر از 500 میلیون تومان در بازار مسکن اصفهان شبیه به پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. این آپارتمان‌ها تعداد کمی دارند و بسیار پرتقاضا هستند. سهم این آپارتمان‌ها از کل آگهی‌های فروش مهرماه کمتر از یک‌درصد است. این آپارتمان‌ها در بیشتر مشاهده‌ها بخش‌های اضـافـی یک ساختمان بوده‌اند! مانند یک انباری یا پارکینگ که به یک سوئیت یا آپارتمان تبدیل شده‌اند. متراژ این آپارتمان‌ها کم است و در بعضی از موارد به کمتر از 50مترمربع می‌رسد. آن‌ها بیشتر به سوئیت شباهت دارند تا آپارتمان!آپارتمانی 55 مترمربعی و پنج سال ساخت با قیمت 400 میلیون تومان در محله شهید کشوری، آپارتمانی 71 مترمربعی و 17 سال ساخت با قیمت 420 میلیون تومان در محله شهرک ولیعصر و آپارتمانی 52 مترمربعی دو سال ساخت با قیمت 420 میلیون تومان در محله مفتح از جمله آپارتمان‌های زیر 500 میلیون تومان شهر اصفهان در طول مهرماه بودند. اگرچه آپارتمان‌های کمتر از 500میلیون تومان در شهر اصفهان تنوع زیادی ندارند؛ ولی در شهرهای فولادشهر و بهارستان به‌خصوص بافت مسکن مهر بازار خوبی برای این آپارتمان‌ها مهیاست.

500 تا 750 میلیون تومان

نزدیک به 2درصد از کل آپارتمان‌های فروشی شهر اصفهان در طول مهرماه بین 500 تا 750 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. پیدا کردن این آپارتمان‌ها در بازار مسکن نسبت به بازه قبلی راحت‌تر است؛ ولی این دسته نیز مانند دسته قبلی شرایط خوبی ندارند. در بیشتر مشاهده‌ها مانند دسته قبلی فضای اضافی ساختمان‌ها به آپارتمان‌های کوچکی مجهز شده‌اند و با قیمت 500 تا 750 میلیون تومان عرضه می‌شوند. برتری آپارتمان‌های 500 تا 750 میلیونی نسبت به بازه قیمتی قبلی، متراژ آن‌هاست؛ زیرا بزرگ‌تر هستند و در مواردی نادر دو عدد اتاق‌خواب دارند. آپارتمانی 70 مترمربعی و 15 سال ساخت با قیمت 700 میلیون تومان در محله خانه اصفهان، آپارتمانی 60 مترمربعی و سه سال ساخت با قیمت 700 میلیون تومان و آپارتمانی 100 متر مربعی و 10 سال ساخت با قیمت 600 میلیون تومان در محله قائمیه از آگهی‌های فروش آپارتمان در این بازه قیمتی هستند. در این بازه قیمتی نیز آپارتمان‌های متنوع‌تری در بهارستان و فولادشهر عرضه می‌شود.

750 میلیون تا یک میلیارد تومان

3درصد از آگهی‌های فروش آپارتمان در شهر اصفهان در طول مهرماه با قیمتی بین 750 میلیون تا یک میلیارد تومان ثبت شده بود. پیدا کردن این آپارتمان‌ها نسبت به دو دسته قبلی راحت‌تر است؛ ضمن اینکه ویژگی‌های مثبت بیشتری برای زندگی دارند. در دو دسته قبلی فضای اضافی و مازاد ساختمان‌ها به آپارتمان تبدیل می‌شد؛ ولی در این دسته آپارتمان‌های نقلی محله‌های متوسط شهر عرضه می‌شوند؛ مانند آپارتمانی 68 مترمربعی و 15 سال ساخت با قیمت 980 میلیون تومان در محله برازنده، آپارتمانی 86 مترمربعی 21 سال ساخت با قیمت 800 میلیون تومان در محله باغ‌فدک و آپارتمانی 78 مترمربعی و 15 سال ساخت در محله اصفهانک با قیمت 900 میلیون تومان.شهید کشوری در اصفهان بورس آپارتمان‌های 750 میلیون تا یک میلیارد تومان است. این آپارتمان‌ها در محله شهید کشوری خام هستند و گاهی هنوز آماده سکونت نشده‌اند به همین دلیل با قیمت زیر یک میلیارد تومان عرضه می‌شوند. ضمن اینکه عرضه آپارتمان‌های 750 میلیونی تا یک میلیارد تومانی در اصفهان بیشتر از دو دسته قبلی است؛ ولی اگر متقاضی بین یک میلیارد تا یک میلیارد و 250 میلیون تومان بودجه داشته باشد گزینه‌های به مراتب بیشتر و متنوع‌تری دارد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سعیده غفاری