توسعه پارک‌های شهری گلپایگان

شهردار گلپایگان با اشاره به توسعه 10هزار و 400 مترمربع پارک در این شهر گفت: فضای سبز شهــــــری گلپایگان 160هکتار است. پیمان شکرزاده از کاشت 10هزار و 624 اصله درخت در قالب واکاوی و توسعه بلوارها خبر داد و افزود: امسال نیز در سطح شهر یک هزار اصله درخت صنوبر به صورت پیوسته کاشت می‌شود.

تاریخ انتشار: 10:08 - دوشنبه 1400/09/29
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

شهردار گلپایگان با بیان اینکه در طرح توسعه شهر بیش از شش‌هزار مترمربع پارک ایجاد شده، گفت: سامان‌دهی مبلمان شهری و نصب هزارمتر کف‌پوش در پارک‌های بازی شهر از دیگر اقدامات در حوزه فضای سبز است.
 او با اشاره به اینکه بودجه سال جاری 112میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: در هشت ماه امسال افزون بر 84میلیارد تومان وصولی بودجه محقق شد که 58درصد آن در بخش عمرانی بوده است.
او از افزایش سرانه شهروندی خبر داد و افزود: سرانه شهروندی در بودجه 98، رقم 666 هزار تومان بود که در سال جاری به دو میلیون تومان افزایش یافته است.
شهردار گلپایگان به اجرای 78هزار مترمربع آسفالت معابر پرداخت و گفت: پروژه پیاده‌روسازی در خیابان امام‌حسیــــــن(ع) و بلوار آیـــــت‌الله محمدی و امام حسن مجتبـــــی(ع) و خیابان اردیبهشت اجرا خواهد شد.
 او با اشاره به تخصیص قیر رایگان به شهرهای زیر 50هزار نفر جمعیت، گفت: سال 99، هر تن قیر سه‌میلیون تومان خریداری شده؛ درحالی‌که سال جاری این میزان به هر تن 13میلیون تومان رسیده است.
شکرزاده از آزادسازی یک پلاک واقع در محدوده تعریض خیابان آیت‌الله خوانساری جنب اداره ثبت اسناد گلپایگان خبر داد و اظهار کرد: با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ریال این آزادسازی انجام شد.
 به گفته او، در هشت ماه امسال 21هزار مترمربع آزادسازی در سطح شهر با اعتباری افزون بر 56میلیارد تومان انجام شده است.

رفع معضل آب‌گرفتگی معابر

شکــــــرزاده با اشاره به صــــــدور 506 اخطاریه به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر گلپایگان، گفت: با اصلاح تبصره 11 ماده 100، رقم واقعی جرائم تخلفات ساختمانی اعلام شد.
 او با اشاره به اصلاح هندسی و باندهای کندرو در شهر گفت: عملیات امتداد بلوار شهید بهشتی به منظور کاهش تردد در پل قاضی زاهدی گلپایگان اجرا خواهد شد.
 او از رفع معضل آب‌گرفتگی معابر سطح شهر به دنبال بارندگی‌ها خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته با اجرای طرح ضربتی رفع نقاط آب‌گرفتگی در سطح شهر، آب‌گرفتگی 70نقطه از 100نقطه برطرف و موجب کاهش تماس‌های شهرونـــــدان در هنگام بارندگی شد. شکرزاده از ایجاد 40چاه جذبی برای دفع آب‌های سطحی در هشت‌ماه امسال خبر داد و افزود: 20چاه جذبی دیگر ایجاد خواهد شد.

سامان‌دهی ترافیکی

شهردار گلپایگان گفت: با وجود دوهزار و 230 هکتار محدوده شهری گلپایگان برای نخستین بار در سطح شهر، طرح لای‌روبی انهار سطح شهر به صورت کامل انجام شد. او با اشاره به سامان‌دهی ترافیک در تردد شهروندان و خودروها و زیباسازی منظر شهری، افزود: امسال به طول 130کیلومتر و به عرض 5 هزار مترمربع از سطح معابر شهر رنگ‌آمیزی شد. شکرزاده با اشاره به اصلاح تابلوهای سطح شهر گفت: نام‌گذاری 100 کوچه فاقد نام با اعتباری افزون بر 500 میلیون تومان انجام شد.
 او همچنین از کلنگ‌زنی ساختمان اداری شهرداری و افتتاح پارکینگ طبقاتی بازار شهر گلپایگان در دهه فجر 1400 خبر داد و گفت: عملیات امتداد بلوار شهید بهشتی به منظور کاهش تردد در پل قاضی زاهدی گلپایگان اجرا خواهد شد.
به گفته او، عملیات آسفالت معابر در بخش بهسازی و روکش آسفالت و پیاده‌روسازی و مناســـــب‌سازی مکان‌های عمومـــــی در دستورکــــــار مدیریت‌شهری قرار گرفت.
شکرزاده با اشاره به طرح بهسازی معابر به صورت مستمر و با نگاه عدالت‌محور خصوصا به‌ مناطق کمتر توسعه‌یافته، گفت: تاکنون بلوار امام رضا (ع)، خیابان آیت‌الله گلپایگانی، بلوار آیت‌الله محمدی و بلوار آیت‌الله محمودی آسفالت شده و تعداد دیگری از خیابان‌های بزرگ شهر در دستور کار آسفالت قرار دارد.

عدالت در توزیع امکانات

شهردار گلپایگان با بیان اینکه معتقدم عدالت در توزیع امکانات، مهم‌ترین نگاه مدیریت‌شهری است، اظهار کرد: در شهر گلپایگان مناطق کاظم‌آباد، مسکن مهـــــر، شهید هاشمی، جاده قدیم اصفهان، اردیبهشت و شهرک الوند و نیروی انتظامی و نوبنیاد کمتر توسعه‌یافته هستند و در راستای احصای مشکلات این مناطق با هدف گفت‌وگو با ساکنان آن به همراه اعضای شورای شهر به صورت مستمر بازدید داریم.
او افزود: شناخـــــت کمبــــــودها در زمینه‌های خدماتـــی، اجتماعـــــی، فرهنگی، زیرساختـــــی و غیره در محله‌های مختلف شهر با توجه به ظرفیت و ویژگی‌های هر منطقه و ارائه خدمات با هدف توسعه متوازن در دستور کار شهرداری قرار گرفته است که می‌توان به کمبود فضای سبز، زمین بازی کودکان، آسفالت معابر و دفع آب‌های سطحی اشاره کرد.
شکرزاده با اشاره به اینکه مشاغل مزاحم شهری از مصادیق نازیبایی در شهر است، گفت: سیاست ما سامان‌دهی این مسئله به صورت زیرساختی است و در راستای خروج مشاغل مزاحم از درون شهـــــر، پیگیر واگذاری زمین به شهرداری هستیم.
به گفته او، برای این موضوع پنجاه هکتار زمین در ورودی شهر از سمت خوانسار در نظر گرفته شده و پس از طی مراحل قانونی به شهرداری واگذار خواهد شد و در صورت تحقق این امر، مشاغل مزاحم شهری به این منطقه انتقال داده می‌شود.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    معصومه فصاحت

برچسب‌های خبر