فعلا صدرنشینی

 تیم ملی فوتبال کشورمان با غلبه بر تیم ملی عراق، گام محکمی برای صعود به جام جهانی 2022 برداشت؛ اما عیار واقعی تیم اسکوچیچ را باید در دیدار مقابل کره‌جنوبی که اصلی‌ترین حریف ایران در مسیر صعود به جام جهانی است، سنجید. تیم ایران در دومین دیدار مرحله نهایی رقابت‌های جام جهانی در دوحه قطر به دیدار تیم ملی عراق رفت که از امتیاز میزبانی محروم بود. پیش‌ازاین دیدار تیم ملی کره‌جنوبی به دیدار تیم لبنان رفته و برابر این تیم به پیروزی رسیده بود تا تمدید صدرنشینی تیم ایران منوط به پیروزی در برابر تیم عراق باشد.

تاریخ انتشار: 21:34 - چهارشنبه 1400/06/17
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

یوزهای ایـرانــی که بازی اول را بدون هـمـاهـنـگـی مـطـلـوب و در غیاب سرمربی، برابر سوریه به پیروزی رسیده بودند، با حضور دراگان اسکوچیچ بر سر تمرینات و چند جلسه تمرینی با حضور تمام بازیکنان، مهیای مصاف با تیم عراق شدند که در دیدار اولش یک امتیاز از کره‌جنوبی گرفته بودند.
تیم ایران در همان دقایق شروع بازی و در وضـعـیت دستپاچه خط دفاعی عراق توسط علیرضا جهانبخش به گل اول بازی رسید. برتری تیم ایران تا پایان نیمه نخست با همین تک‌گل ادامه داشت و در نیمه دوم نیز مهدی طارمی در دقیقه ۷۰ و علی قلی‌زاده در دقیقه 90 دو گل دیگر به ثمر رساندند تا در پایان، پیروزی سه بر صفر برای تیم ملی ایران ثبت شود.
شاگردان اسکوچیچ با این پیروزی، شش امتیازی شدند و بالاتر از کره‌جنوبی چهار امتیازی و امارات دو امتیازی ایستادند. در دیگر دیدار این گروه تیم‌های سوریه و امارات به تساوی رسیدند که این تقسیم امتیاز به سود تیم کشورمان است. ادامه رقابت‌های مرحله نهایی جام جهانی 2022 قطر، ماه آینده پیگیری خواهد شد و تیم ملی کشورمان در سومین دیدارش در امارات مقابل این تیم به میدان خواهد رفت و در چهارمین بازی که به نوعی حساس‌ترین آن‌ها هم محسوب می‌شـود، در ورزشگـاه آزادی میزبان تیم کـره‌جـنـوبـــی خـواهد بود.

سه امتیاز ارزشمند

پیروزی برابر تیم مـلـی عـراق از اهمیت زیادی برای تیم ملی فوتبال کشورمان برخوردار است و سه امتیاز به دست آمده در این دیدار، در مسیر راهیابی به جام جهانی، کمک زیادی به این تیم خواهد کرد.
به زعم بـرخـی از کـارشـنـاســان، کره‌جنوبی بخت اول صعود از گروه A آسیا به جام جهانی است و تیم‌های ایران و عراق بر سر کسب رتبه دومی گروه رقابت می‌کنند که در این صورت پیروزی در دیدار رودررو، اهمیتی شش امتیازی خواهد داشت.
تیم ملی کشورمان در دیداری که عراقی‌ها میزبان آن بودند، موفق به کسب پیروزی مقابل این تیم شد و حتی در صورت تساوی در بازی برگشت هم، از دو دیدار رودررو 4 امتیاز کسب کرده است.
در بازی برگشت، تـیـم ملی ایران مـیـزبــان عـراقـی‌هـا خواهد بود و درصورتی‌که شرایط ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها فراهم شود، امتیاز بزرگی برای تیم ملی خواهد بود.
برخی دیگر از کارشناسان بر این باورند که رقـابـت اصلی برای صدرنشینی در گروه A بین دو تیم ایران و کره‌جنوبی است و تیم کشورمان باید چشم‌بادامی‌ها را حریف اصلی خود قلمداد کند که در این حالت پیروزی مقابل عراق باز هم ارزشمند است و شرایط را برای صدرنشینی تیم کشورمان فراهم می‌کند.
با توجه به رفت‌وبرگشت برگزار شدن دیدارهای مرحله نهایی، یک پیروزی یا یک باخت تأثیر چندانی بر سرنوشت یک تیم نخواهد داشت و نمی‌توان به صرف برد مقابل عراق، از صعود تیم ملی صحبت کرد؛ زیرا بازی با تیمی مانند لبنان و امارات نیز همان امتیاز را دارد؛ بااین‌حال اگر تیم ملی کشورمان بتواند بیشترین امتیاز ممکن را در دور رفت کسب کند، در دور برگشت با خیال آسوده‌تری به میدان می‌رود.

رکوردی خاص برای اسکو

کسب نهمین پیروزی متوالی تیم ملی در دوره مربیگری اسکوچیچ، باعث شده تا این مربی کروات در فوتبال ایران خبرساز شود، این در حالی است که بسیاری از اهالی فوتبال این مربی را جدی نمی‌گرفتند و او را یک مربی موقت می‌دانستند؛ اما همین مربی توانسته امتیازهای خوبی برای تیم ملی کسب کند.
شروع همکاری اسکوچیچ با تیم ملی با دو پیروزی پیاپی در دو بازی تدارکاتی مقابل ازبکستان و بوسنی همراه بود و در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی نیز، تیم ایران با کسب چهار برد متوالی، به مرحله نهایی صعود کرد.
 در ۹ دیداری که اسکو روی نیمکت تیم ملی نشسته، موفق به کسب رکورد ۱۰۰درصد پیروزی شده است. از سوی دیگر ملی‌پوشان در این ۹ دیدار ۲۸ گل به ثمر رسانده‌اند و تنها ۲ گل دریافت کردند که از این لحاظ نیز تیم کشورمان آمار خوبی را ثبت کرده است.
تیم اسکوچیچ به لحاظ تعداد برد متوالی به یک رکورد تاریخی رسید و با رکورد تیم محمد مایلی‌کهن در سال ۱۹۹۶ برابری کرد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور