ذوب آهن و استقلال در ایستگاه فولادشهر

تیم ذوب آهن که در لیگ بیستم تا هفته چهاردهم درگیر دلهره اولین برد لیگ بود، با پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان در ایستگاه اول لیگ، بدون فشار روحی و روانی فصل را ادامه خواهد داد. فصل پرتنشی که گاندوهای اصفهانی در لیگ بیستم پشت سر گذاشته بودند، باعث شده بود تا سبزپوشان با دلهره پای در میدان لیگ بگذارند، آن هم وقتی که به تعبیر کارشناسان، با قرعه دشواری در هفته های اولیه لیگ مواجه شده بودند.

تاریخ انتشار: 16:19 - یکشنبه 1400/08/2
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

ذوبی‌ها که از لیگ فصل گذشته درس عبرت گرفته بودند، برای لیگ بیست و یکم خیلی زود سرمربی تیمشان را معرفی کردند و با جذب بازیکنان مدنظر مهدی تارتار، یکی از تیم هایی بودند که تمریناتشان را زودتر از دیگر تیم ها شروع کردند.
با توجه به تغییرات زیاد در ترکیب تیم ذوب آهن، کادر فنی این تیم چندین اردوی تدارکاتی و بیش از ده بازی دوستانه را برای تیم در نظر گرفته بودند تا گاندوها به طور کامل مهیای شروع لیگ شوند اما درست در زمانی که هواداران می رفتند تا به تیم دل ببندند، شایعات مختلفی پیرامون اختلاف قاسم حدادی فر با سرمربی تیم مطرح شد و در ادامه نیز الماس ذوبی ها با انتشار یک پست اینستاگرامی به طور صریح این موضوع را تایید کرد.
بر اساس شنیده ها، تارتار کیفیت فنی حدادی فر را تایید نکرده و از او خواسته بود اصطلاحا به عنوان بزرگ تر، نقشی همانند کریم باقری را در تیم برعهده بگیرد اما حدادی فر به شدت با این موضوع مخالفت کرد یک حاشیه داخلی در اردوگاه سبزپوشان ریشه بدواند.
با توجه به واکنش شدید هواداران که خواستار استفاده کادر فنی از تارتار بودند، رئیس هیات مدیره باشگاه برای پایان دادن به حاشیه ها اعلام کرد که هواداران نگرانی نداشته باشند و باشگاه موضوع را مدیریت خواهد کرد، با این حال راهکار باشگاه برای رفع این مشکل بر خلاف تصور هواداران، ایجاد تفاهم بین کاپیتان و سرمربی نبود، بلکه مدیران باشگاه به کاپیتان قاسم پیشنهاد دادند در بازی هفته چهارم با تیم سپاهان و در دربی فوتبال اصفهان از فوتبال خداحافظی کند.
مدیران ذوب آهن با این پیشنهاد به نوعی نظر سرمربی تیمشان را برای نخواستن حدادی فر تایید کردند، با این وجود کاپیتان قاسم این پیشنهاد را نپذیرفت و اعلام کرد تمایلی برای خداحافظی از فوتبال ندارد، این در حالی است که فصل گذشته و پس از مصدومیتی که برای او عارض شد، بحث خداحافظی اش به میان آمد اما تاکید داشت که پس از بازی در این فصل از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد.
با توجه به اختلاف نظری که بین حدادی فر و سرمربی تیم به وجود آمده بود و هواداران و فضای مجازی پشت کاپیتان تیمشان درآمده بودند، پیش بینی اینکه تارتار کار سختی در ذوب آهن دارد، کار سختی نبود اما برد در گام اول آن هم در خانه تیمی که به سادگی نمی بازد، فعلا اوضاع را به سود آقای سرمربی کرده است.
در ادامه رقابت های لیگ بیست و یکم، تیم ذوب آهن در هفته دوم لیگ برتر فوتبال و در مهم ترین دیدار این هفته، در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم استقلال تهران است.
سه امتیاز خارج از خانه در نخستین دیدار برای تیمی که فصل گذشته تا هفته پنجم سه امتیاز گرفته بود نتیجه ای مطلوب محسوب می شود اما بازی با استقلال یک فینال زودرس برای سبزپوشان اصفهانی محسوب می شود و آنها برای کسب اولین پیروزی خانگی باید تیم قدرتمند استقلال را شکست بدهند.
آبی ها در بازی اول مقابل تیم تازه لیگ برتری شده هوادار پیروز شدند اما فرهاد مجیدی از شیوه بازی تیمش به خصوص در نیمه اول انتقاد کرد، با این حال کارشناسان بر این باورند آبی پوشان اگر به شیوه نیمه دوم بازی با هوادار در اصفهان ظاهر شوند برد دور از دسترس شان نیست.
استقلال حدود 5 سال است که مقابل ذوب آهن برد نداشته و فرهاد مجیدی برای جلب نظر هواداران و البته ماندن در کورس به دنبال کسب سه امتیاز این بازی است اما میزبان هم تیم دست و پا بسته ای نیست که به راختی امتیاز از دست بدهد.
تارتار مدعی شده تمایل دارد در هفته های اولیه لیگ با تیم های مدعی بازی کند و ترسی از این بابت ندارد، زیرا اگر برنده بازی شوند که خیالشان از بابت یک بازی مهم راحت شده و اگر هم نتیجه نگیرند، آنرا به ناهماهنگی هفته های اول نسبت می دهند.
ذوب آهن اگر در این بازی برنده شود، با شش امتیازی که کسب می کند، جایگاهش را در بین تیم های بالانشین لیگ محکم می کند و این روند خوب منجر به ادامه یک مسیر خوب برای این تیم خواهد شد؛ یعنی همان اتفاقی که هواداران بی صبرانه در انتظارش هستند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط