نمایندگان اصفهان به دیدار رئیس‌جمهور می روند

مجمع نمایندگان استان اصفهان روز پنجشنبه 20 آبان با رئیس جمهور در تهران دیدار خواهند کرد. این دیدار با دعوت رسمی دفتر ریاست جمهوری از این مجمع صورت گرفته است. قرار است حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی مشکلات و چالش‌های استان اصفهان را از زبان نمایندگان مردم این ناحیه بشنود و دولت سیزدهم به منظور حل آن‌ها چاره‌ای بیندیشند. پیش از این دفتر نمایندگان استان اصفهان بارها نامه‌هایی را خطاب به رئیس جمهور و در راستای دعوت از ایشان برای سفر به استان ارسال کرده است و برخی نمایندگان و مسئولان استانی همچون اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز شخصا به ارسال نامه‌هایی در قالب رسیدگی رئیس جمهور به مشکلات استان و با اولویت رسیدگی به بحران آب زاینده‌رود، آلودگی هوا و فرسایش زمین پرداخته‌اند.

تاریخ انتشار: 09:28 - سه شنبه 1400/08/18
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در هفته اول آبان ماه طی گفت‌و‌گویی از ارسال مجدد نامه‌ای به رئیس‌جمهور در خصوص دیدار هر‌چه سریع‌تر نمایندگان استان با ایشان گفت. موسوی لارگانی عنوان کرد: «در این نامه به سید ابراهیم رئیسی تأکید کردم که باید هر چه سریع‌تر جلسه  مشترکی با مجمع نمایندگان استان اصفهان تشکیل شود».
او افزود: «احیای دائمی زاینده‌رود تنها راهکار رهایی از بحران زیست‌محیطی و جمعیتی ناشی از فرونشست زمین و خشک‌سالی در اصفهان است؛ لذا می‌توان با رعایت حقابه‌ها و منع برداشت‌ها حق ملت اصفهان را احیا کرد.» در بخشی از نامه مجمع نمایندگان استان اصفهان به رئیس جمهوری آمده است: «با توجه به اینکه استان اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین استان‌های کشور دارای معضلات و مشکلات بحرانی است؛ لذا مستدعی است دستور فرمایید در راستای تعامل بین دولت و مجلس که یکی از تأکیدات ویژه حضرت‌عالی است و برای بررسی دقیق مسائل کلان استان، در اسرع وقت فرصتی در اختیار مجمع نمایندگان استان اصفهان قرار گیرد تا در نشست مشترکی با جناب‌عالی این موضوعات مهم و چالشی مورد رسیدگی قرار گرفته و راهکارهایی برای برون‌رفت از شرایط موجود تدوین شود.»
حالا پیرو این درخواست مجمع نمایندگان استان اصفهان و پیش از سفر رئیس‌جمهور به اصفهان، سید ابراهیم رئیسی 20 آبان میزبان نمایندگان اصفهانی خواهد بود.

از دولت آقای رئیسی انتظار بهبود شرایط اصفهان را داریم

«اصفهان‌زیبا» درخصوص اطلاع از جزئیات دیدار مجمع نمایندگان استان اصفهان با رئیس‌جمهور و اهداف آن با مهدی طغیانی، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت‌و‌گو کرد. به گفته طغیانی، رئیس جمهور از تمام مجامع نمایندگان استان‌ها دعوت خواهند کرد و این به معنای لغو ادامه سفرهای استانی ایشان در آینده و جایگزینی برای آن‌ها نیست. او با تأکید بر اینکه سفر آقای رئیسی در همان زمان مقرر به استان اصفهان صورت خواهد گرفت، گفت: «تاریخ سفر رئیس جمهور به استان ما از پیش تعیین و در برنامه‌های ایشان ثبت شده است و مطمئنا انجام خواهد شد که البته ما از تاریخ آن اطلاعی نداریم.» به گفته طغیانی مجمع نمایندگان استان اصفهان با دعوت رسمی دفتر ریاست جمهوری به دیدار رئیس جمهور می‌روند. او افزود: «پیش از این، هفته گذشته مجمع نمایندگان استان تهران با آقای رئیسی دیدار کردند و نمایندگان استان اصفهان دومین دیدار از این نوع را در روز پنجشنبه با رئیس جمهور خواهند داشت.»
سخن‌گوی کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به اینکه از نمایندگان استان‌های قم و سمنان هم‌زمان با استان اصفهان برای نشست با رئیس جمهور دعوت به عمل آمده است،گفت: «مجموع تعداد نمایندگان این دو استان در حدود 8 نفر و در مقایسه با اصفهان بسیار کم است و ما به همراه نمایندگان این دو استان در آخر هفته به حضور آقای رئیسی خواهیم رفت.»
این نماینده اصفهان با اشاره به صحبت‌هایی که قرار است نمایندگان استان اصفهان در حضور رئیس جمهور به آن‌ها بپردازند، ادامه داد: «طرح مباحث در قالب منطقه‌ای مطرح خواهد شد و هر نماینده بر اساس مشکلات و مسائل شهر خود مطالبه‌گری خواهد کرد. برای استان اصفهان مهم‌ترین مسئله قطعا آب است و برای ما در شهر اصفهان نیز پس از بحران آب مسائلی که البته مرتبط با آب هستند، عنوان می‌شوند؛ موضوعاتی همچون فرونشست زمین، آلودگی هوا و… مهم‌ترین مسائلی که توقع داریم آقای رئیس جمهور پیگیری و دولت برای حل آن‌ها برنامه‌ای تعیین و ارائه کند.»
طغیانی همچنین گفت: «این روزها مسائل اصفهان، بسیار پیچیده شده است. مشکلات اصفهان همچون آب یک مسئله استانی یا منطقه‌ای نیست؛ بلکه یک بحران ملی به حساب می‌آید؛ چراکه اگر مسئله آب اصفهان، منطقه‌ای بود، ما دیر یا زود می‌توانستیم آن را با یک مدیریت قوی استانی و با به‌کارگیری بضاعت علمی و اجرایی و با استفاده از منابع مالی قابل توجه اقتصادی حل‌و‌فصل کنیم.»
او تأکید کرد: «متأسفانه در حال حاضر این مسئله تبدیل به یک بحران برای چند استان و در قالب یک بحران ملی شده است و حتما باید برای حل آن تصمیمات استراتژیکی گرفته شود. بنابراین امیدواریم این دیدارها و جلسات حضوری با رئیس‌جمهور کشورمان بتواند پرفایده باشد و به خواسته‌های مردم اصفهان جامه عمل بپوشاند. ما نمایندگان و مسئولان استان اصفهان از دولت جدید مدیریت کارآمد در راستای بهبود شرایط اقتصادی، معیشتی و رسیدگی به مشکلات این استان را با اولویت مسائل مربوط به آب خواستاریم. این انتظار خارج از توان و اختیارات رئیس جمهور و دولت سیزدهم نیست.»

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    پگاه ظاهری

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط