فروش دیجیتالی مرغ و تخم‌مرغ در اصفهان

نشست خبری آغاز طرح توزیع دیجیتالی مرغ و تخم‌مرغ از طریق سامانه بازرگام صبح روز گذشته در سالن جلسات اداره تعاون روستایی استان اصفهان برگزار شد. بر اساس اظهارنظرهای متولیان این نشست قرار شد مرغ و تخم‌مرغ موردنیاز شهروندان اصفهانی به قیمت مصوب و بدون پرداخت هزینه ارسال درب منزل به آن‌ها تحویل داده شود. ازاین‌پس شهروندان اصفهانی می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه بازرگام 30 عدد تخم‌مرغ را با قیمت 43هزار تومان و هر کیلو مرغ منجمد را با قیمت 20هزار تومان تحویل بگیرند. از لحظه ثبت سفارش شهروندان اصفهانی در سامانه بازرگام تا 24 ساعت کالاهای موردنیازشان به‌صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه حمل‌ونقل درب منزل به آن‌ها تحویل داده می‌شود.

تاریخ انتشار: 09:10 - یکشنبه 1400/08/30
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

در این نشست، مشاور سازمان مرکزی تعاون روستایی اظهار کرد: یکی از رسالت‌های ما در حوزه نظام بازار این است که محصولات را با فاصله کمی از تولید به دست مصرف‌کننده برسانیم. ازآنجایی‌که فاصله بین تولید تا توزیع همواره زیاد بوده و مصرف‌کننده منفعتی نمی‌برده، به دنبال این هستیم که از طریق سامانه بازرگام کالاهای اساسی را توزیع کنیم.علیرضا جاوید عربشاهی تصریح کرد: در هفته گذشته، جلسه‌ای برگزار کردیم و به دنبال این هستیم که برای ارتقای معیشت مردم برنامه‌ریزی‌های لازم را به‌منظور توزیع و عرضه محصولات کشاورزی در قطب‌های تولیدی کشور اجرایی کنیم. در این راستا، طرح توزیع دیجیتالی مرغ و تخم‌مرغ با قیمت مصوب اقدام جدیدی است که قرار است اجرایی شود.
 او عنوان کرد: این طرح در اصفهان آغاز شده است و ادامه پیدا می‌کند. ازآنجایی‌که قیمت اعلام‌شده توسط ستاد تنظیم بازار با قیمت‌های بازار هم‌خوانی ندارد، برای حل مشکل چندنرخی‌بودن قیمت‌ها به‌دنبال اصلاح سیستم توزیع هستیم و سامانه بازرگاه راه‌اندازی شده است. مشاور سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: این طرح برای اولین‌بار در تهران شروع‌شده و با رضایتمندی شهروندان تهرانی همراه بوده است. پس از تهران، اصفهان و کرج استان‌هایی هستند که اقداماتشان را برای اجرای این طرح آغاز کرده‌اند. در فاز سوم نیز استان‌های یزد و رشت این طرح را اجرایی خواهند کرد؛ ضمن اینکه تا پایان امسال در 10 استان دیگر نیز توزیع دیجیتالی مرغ و تخم‌مرغ اجرایی خواهد شد.

قیمت مرغ و تخم‌مرغ دیجیتالی

مشاور سازمان مرکز تعاون روستایی بیان کرد: بر اساس این طرح، هر شانه تخم‌مرغ 30 عددی با قیمت 43هزار تومان و هر کیلو مرغ منجمد با قیمت 20هزار تومان عرضه می‌شود. در تهران روزانه 300 تن مرغ و 300 تن تخم‌مرغ بین شهروندان تهرانی توزیع‌شده و این استان رکورد 14هزار درخواست را برای خرید از طریق سامانه بازرگام زده است.جاویدعربشاهی اذعان کرد: مزیت سامانه بازرگام نسبت به سامانه رهتاب این است که شهروندان نیازی به حضور فیزیکی برای تحویل مرغ و تخم‌مرغ ندارند؛ بلکه به‌صورت رایگان می‌توانند کالای سفارشی خود را که ثبت کرده‌اند، درب منزل تحویل بگیرند. او بیان کرد: از این بابت به مردم اطمینان می‌دهیم که با احتکارکنندگان و سوءاستفاده کنندگان برخورد می‌کنیم؛ به‌عنوان‌مثال، یک مشتری چندین‌بار برای خرید 50 کیلو مرغ اقدام کرده و سبد خریدش افزایش یافته بود. به آدرس آن خریدار مراجعه و موضوع را پیگیری کردیم؛ سپس« آی‌دی» آن فرد را از سامانه حذف کردیم. مشاور سازمان مرکز تعاون روستایی اظهار کرد: سهمیه سامانه بازرگام جدای از سهمیه رهتاب است. شهروندان می‌توانند از هر دو سامانه خرید کنند و این دو هیچ منافاتی با هم ندارند.

توزیع سایر اقلام اساسی هم دیجیتالی می‌شود

 او در پاسخ به پرسش اصفهان‌زیبا درباره اعلام قیمت‌های مصوب و میزان عرضه سایر اقلام اساسی در سامانه بازرگام گفت: برنامه ما این است که درصدی از میوه شب عید، یعنی سیب و پرتقال مردم را هم از طریق عرضه در سامانه دیجیتالی توزیع کنیم؛ ضمن اینکه برنامه ما برای سایر اقلام اساسی نیز به‌زودی اعلام می‌شود؛ چون ابتدا باید قیمت‌ها و میزان عرضه در ستاد تنظیم بازار به تصویب برسد، سپس به مردم اعلام کنیم. مشاور سازمان مرکز تعاون روستایی در پاسخ به این پرسش که چرا گوشت قرمز به‌طور هم‌زمان مشمول طرح توزیع دیجیتالی نشده است، اظهار کرد: تصمیم برای توزیع دو کالای اساسی مرغ و تخم‌مرغ از بالادست گرفته‌شده و در استان‌ها نیز توزیع همین دو کالا در شرایط کنونی به‌صورت دیجیتالی اجرایی خواهد شد.جاویدعربشاهی خاطرنشان کرد: به دلیل حساسیت بالای این سامانه تیم‌های قوی امنیتی سامانه را طراحی کرده‌اند و درزمینه پرداختی‌ها مشکلی ایجاد نمی‌شود. خوشبختانه در تهران نیز با رضایت شهروندان همراه بوده است.او افزود: بعد از اجرای طرح توزیع دیجیتالی مرغ و تخم‌مرغ در استان‌ها و فرهنگ‌سازی در خصوص خرید شهروندان از طریق این سامانه به‌تدریج در شهرستان‌ها نیز توزیع مرغ و تخم‌مرغ دیجیتالی خواهد شد. این مقام مسئول تأکید کرد: از لحظه ثبت سفارش در سامانه بازرگام تا 24 ساعت مرغ و تخم‌مرغ به میزانی که شهروندان سفارش داده‌اند درب منازل آن‌ها تحویل داده می‌شود و از بابت تأخیر در ارائه کالاها درب منزل مشکلی ایجاد نمی‌شود.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مینا ایزدی

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط