در پاییز چه بپوشیم و چه نپوشیم؟

هوا که سرد می‌شود، معمولا همه به فکر روشن کردن بخاری‌ها و شوفاژ می‌افتند اما اولین اقدام در این زمان این است که لباس‌هایتان را بیشتر کنید و در انتخاب جنس آن هم دقت کنید. راهنمایی‌های مریم صیام‌پور، مدیر و مربی آموزشگاه طراحی دوخت و صنایع دستی در این زمینه می‌تواند مفید باشد.

تاریخ انتشار: 13:51 - یکشنبه 1400/08/30
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

لباس یقه بسته بپوشیم

طبیعتا با تغییر فصل نوع لباس از لحاظ جنس، رنگ و مدل تغییر می‌کند. در فصل پاییز و زمستان لباس‌ها پوشیده‌تر می‌شوند. مثلا آستین بلند و پیلی‌دار، یقه‌های بسته (اسکی، سورچی، پهن، رولتی) با جنس‌های مخمل، مخمل کبریتی، چرم، کشباف فوتر، پشم، کتانی ضخیم، بادگیرها و…
اما بهتر است از مدل‌هایی مثل کلوش فون پیلی‌دار و… هم برای مانتوها و پالتوها استفاده کنیم تا بتوان زیر آنها به راحتی لباس بپوشیم.

لباس مخملی بخریم

در فصل پاییز چون صبح و شب هوا سرد و میان روز گرم است، در انتخاب لباس برای بیرون از خانه باید دقت کرد مثلا می‌توان از یک ژاکت نازک یا سوئی‌شرت زیپ‌دار که بتوان میان روز از تن درآورد، استفاده کرد اما این روش کمی سخت است، بهتر است فعلا از سارافون از جنس مخمل یا مخمل کبریتی با آستر یا بدون آستر و یا بدون آستین یا آستین سه ربع استفاده کرد که زیر آن یک پیراهن یا زیرسارافونی پوشید تا گرم‌تر باشد و یا مانتوهای آستردار از جنس مخمل یا کتان بپوشیم، آقایان هم بهتر است کت کوتاه یا بلند کتانی راه راه زبر یا مخمل و مخمل کبریتی استفاده کنند. ضمنا از شلوارهای جین و مخمل در این فصل بیشتر استفاده کنیم.

به‌جای بکارگیری بخاری، لباسمان را بیشتر کنیم

 برای گرم کردن بدن در خانه نیز بهتر است از پوشش‌های مناسب مثل لباس‌های آستین سه ربع و بلند، زیرپوش، شلوار، جوراب، دامن یا لباس بلند از جنس تریکو ضخیم یا کتان لطیف یا یک سوئی‌شرت کتانی استفاده کنیم و روشن کردن بخاری یا پکیج و… دیرتر و نزدیک به فصل زمستان باشد. چرا که در این فصل آلرژی زیاد است و مواد گرمازا هوا را خشک و تحریک‌پذیری اعضاء بدن را زیاد می‌کند در عین حال که باید در مصرف سوخت صرفه‌جویی کرد.

حواسمان به پوشش کودکان بیشتر باشد

به علت تغییر فصل و سرد شدن هوا از آن گرمای شدید 35 درجه و عادت نداشتن بدن به هوای سرد، باید بیشتر مراقب سلامت کودکان در این فصل بود تا آنها کم‌کم به هوای سرد عادت کنند. بهتر است در این فصل بچه‌ها را به پوشیدن لباس گرم و چند تکه روی هم عادت داد تا در زمستان دچار مشکل نشویم.
به خصوص برای کودکان و نوجوانانی که به مهد و مدرسه می‌روند، برای زیر لباس اصلی آنها باید از یک زیرپوش حلقه‌ای و یک آستین کوتاه از جنس تریکو و برای صبح و شب از یک ژاکت یا سوئی‌شرت با کلاه سرخود از جنس تریکو ضخیم، ماهوت یا فرنل به عنوان لباس رو در نظر بگیریم. لباس منزل آنها هم بهتر است یک زیرپوش آستین کوتاه و بلوز و شلوار تریکو یا فرنل باشد. قاعدتا هر چه به آخر فصل نزدیک می‌شویم باید لباس‌های ضخیم‌تر و دستکش نیز تهیه کنیم.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    لیلا کهلانی

برچسب‌های خبر