ارتش در خط مقدم «محرومیت‌زدایی»

در راستای انجام اقدامات فراوان ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌منظور محرومیت‌زدایی، نشست خبری ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری و فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی جهادی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. به گفته امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز، ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمـحـال‌وبـخـتـیـاری، ارتش بر اساس وظیفه ذاتی‌اش که در قانون اساسی مشخص شده و شعار «ارتش فدای ملت»، تمرکز بر محرومیت‌زدایی را در برنامه‌های خود قرار داده است. امیر سرتیپ دوم آذرافروز اعلام کرد: تمرکز این محرومـیـت‌زدایی در «اصفهان» و به فرماندهی سرهنگ خلبان ولی رحمانی، فرمانده دانشکده هوانیروز، است.

تاریخ انتشار: 10:11 - دوشنبه 1400/09/15
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
no image

او با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ارکان و بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی ایران است که همواره در عرصه‌های مختلف چه جنگ و غیرجنگ، فعالیت‌های مؤثری را در کارنامه خود با انجام چندین عملیات درخشان دارد، اظهار کرد: از آنجاکه کشور ایران از شرایط اقلیمی خاصی برخوردار است و متأسفانه بلایای طبیعی زیادی با خسارت‌های فراوان در آن رخ می‌دهد، بخش‌های عملیاتی ارتش به‌ویژه نیروی زمینی ارتش و مدیریت بحران آن با نیت کمک‌رسانی فوری، این وقایع را زیرنظر داشته و بلافاصله در صحنه عمل همانند دفاع مقدس حضور یافته و به کمک مردم می‌آید.

کمک‌رسانی به مردم در بلایای طبیعی

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن انجام مأموریت اصلی‌اش که همان ایجاد حصار امن برای ملت و کشورمان است و نباید از آن غافل شود، وظیفه خود را در راه حفظ و تدوین امنیت و امدادرسانی به آحاد مردم گرفتار چه در بحث بلایای طبیعی چه در بحث سلامت انجام داده و خوشبختانه کارنامه درخشانی دارد.
امیر آذرافروز با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور که یکی از شاخص‌ترین بلایا در سال‌های اخیر بوده است، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از همان روزهای اول شیوع بیماری کرونا در کشور همراه و در کنار سایر نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و حتی نیروی انتظامی و وزارت دفاع فعالیت‌های ویژه‌ای را انجام داد. او تصریح کرد: ما علاوه بر اینکه در مرزها حضور داریم و امنیت مرزها را برقرار کرده‌ایم، یک چشممان هم به سمت مردم عزیز ایران است که هرجا کمکی نیاز باشد بی‌دریغ برایشان انجام دهیم؛ به همین منظور مدیریتی در ارتش تحت‌عنوان مدیریــــت محرومـیـــت‌زدایـــــی به فــرمـانـدهــی سرهنگ رحمانی تشکیل شده است.

مأموریت‌های ارتش در پی خشک‌سالی در کشور

به گفته ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، آن تجهیزاتی که در میدان نبرد در مقابل دشمن استفاده می‌شود، در زمان صلح، همان تجهیزات می‌توانند برای کمک‌رسانی با یک تغییر مأموریتی جزئی به مردم ما کمک کنند.
او تأکید کرد: حتی یک تانک جنگی هم در این شرایط مفید خواهد بود و به ما کمک خواهد کرد. او با اشاره به این موضوع که امروز کشور ما به خاطر خشک‌سالی دچار مشکلات عدیده‌ای شده است، اظهار کرد: در این راستا نیز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی مأموریت‌هایی را در مناطق محروم انجام داده و در حال خدمت‌رسانی است.

ارتش از مردم و با مردم است

سرهنگ ولی رحمانی، فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی جهادی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده دانشکده هوانیروز، نیز در این نشست خبری با اشاره به نقش مهم ارتش در سال‌های دفاع مقدس اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی، 48 هزار شهید تقدیم کشور عزیزمان کرده؛ همچنین هوانیروز ارتش در زمان جنگ، 500 هزار ساعت پرواز عملیاتی انجام داده که در دنیا چنین اتفاقی بی‌نظیر است.
او با بیان اینکه ایجاد امنیت پایدار و احساس امنیت در جامعه، وظیفه ذاتی ارتش است، گفت: همه نیروهای نظامی و انتظامی در کشور مقتدرانه و با اخلاص تحت فرامین فرمانده معظم کل قوا، امنیت بی‌نظیری را به وجود آورده‌اند.
سرهنگ رحمانی با بیان اینکه ارتش از مردم، در کنار مردم، با مردم و در خدمت اهداف مردم است، افزود: ارتش در شعار «ارتش فدای ملت» صادق است؛ با دشمن سخت‌گیر و در کنار مردم بسیار مهربان است.
او با بیان اینکه ارتش در کمک‌رسانی به مردم در بلایای طبیعی و…، زودتر از ستاد بحران حاضر شده و آماده خدمت است، خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر این موضوع که به محرومیت‌زدایی باید به‌عنوان یک واجب شرعی نگاه شود، ارتش بخشی از توانایی‌اش را وقف مردم‌یاری و کمک‌رسـانی به مــردم در شـرایـط ویــژه کـــرده است.

ساخت ۱۲ بیمارستان دائمی با امکانات کامل درمان بیماران تنفسی در کشور

فرمانده قرارگـاه مـحـرومـیـت‌زدایــی جهادی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگر با اشاره به اقدامات مهم و ارزنده ارتش در زمینه مدیریت بحران شیوع کرونا اظهار کرد: طی دو سال اخیر، تمام مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم و بیماران کرونایی بوده است. او با بیان اینکه ارتش در حوزه محرومیت‌زدایی و کنترل بیماری کرونا ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، تصریح کرد: در این راستا ساخت ۱۲ بیمارستان دائمی با امکانات کامل درمان بیماران تنـفـسـی در اســتـان‌هـای اصـفهـان، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان شمالی، قم، سیستان‌وبلوچستان، تهران، گیلان و کرمانشاه طی سال‌های 1399 و 1400 اجرایی شده است. به گفته سرهنگ رحمانی، برخی از این طرح‌ها در دست ساخت است و برخی نیز تکمیل شده و در اختیار بخش درمان قرار گرفته است.

ساخت هفت‌روزه بیمارستانی در قم در پیک پنجم کرونا

فـرمـانـده قرارگـاه مـحـرومـیـت‌زدایـــی جهادی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بیمارستانی با صد تختخواب در بخش «آی‌سی‌یو» در پیک پنجم کرونا در قم به مدت 7 روز با ۲۴ هزار نفر ساعت و با اعتباری بالغ‌بر ۱۷۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات ویژه ارتش در این مدت است که به عقیده من در نوع خود بی‌نظیر است.
سرهنگ رحمانی با اشاره به تزریق ۳۰۰ هزار دز واکسن کرونا توسط نیروهای ارتش تصریح کرد: در این زمینه در کنار ساخت بیمارستان، خدمات جنبی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم؛ به‌عنوان‌مثال چند بیمارستان صحرایی و مراکز تجمیعی واکسیناسیون در اصفهان، تهران و چهارمحال و بختیاری با امکانات لازم راه‌اندازی شده است.

 افزودن یک‌هزار و ۳۰۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی

او همچنین از ساخت بیمارستانی در استان اصفهان در حاشیه بیمارستان الزهرا (س) با سازه بتونی به ظرفیت ۸۰ تخت با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد. آن‌طور که فرمانده قرارگاه مـحـرومـیــــت‌زدایـــی جـهـــادی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد مجموع بیمارستان‌های دائـمــی و صــحـرایی ساخته‌شده توسط ارتش یک‌هزار و ۳۰۰ تـخــت به ظرفیت تخت‌های استان‌های مختلف اضافه می‌کند که با بهترین مصالح و در کوتاه‌ترین زمان در اختیار مسئولان بهداشت و درمان استان‌ها قرار می‌گیرد.

آب‌رسانی به نقاط محروم؛ از دیگر پروژه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی

سرهنگ رحمانی آب‌رسانی به نقاط محروم را از دیگر پروژه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش دانست و اظهار کرد: به همین منظور در استان سیستان و بلوچستان علاوه بر ساخت دو بیمارستان در شهرهای خاش و زاهدان، طرح آب‌رسانی به ۱۷ روستا با بیش از ۹۱ کیلومتر لوله‌کشی در دست اقدام است که از ۲۰ روز پیش آغاز شده و تا ۲۰ روز دیگر تکمیل می‌شود.
او ادامه داد: در استان خوزستان نـیز عملیات اجرایی آب‌رسانی به ۲۰ روسـتـا و همچنین پروژه‌ای در خصـوص فاضلاب این اســتـان با اعـتـبـارات دولتی توسط این قرارگـاه در حال اجراست.
فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش و فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش در خاتمه گـفـت: ۴۶ طـرح مـحـرومـیـت‌زدایـــی در عـرصـه‌هــای درمانی و عمرانی با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال از طرف ارتش جمهوری اسلامی ایران در دست اقدام است.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    زینب تاج‌الدین

برچسب‌های خبر