جنگ صدرنشینی در آزادی

جدال امروز استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی این ظرفیت را دارد که جذاب‌ترین دیدار نیم‌فصل اول لیگ لقب بگیرد؛ دو تیمی که در کورس قهرمانی هستند و هیچ‌کدام قصد پا‌پس‌کشیدن ندارند و برنده مصاف دو تیم می‌تواند دست‌کم برای بیست‌و‌چهار ساعت هم که شده، صدرنشیی لیگ را در اختیار بگیرد.

تاریخ انتشار: 12:52 - سه شنبه 1400/09/23
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
no image

دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در فوتبال ایران به آل‌کلاسیکو معروف است؛ اما رقابت دو تیم و حواشی زیادی که اطراف این بازی به وجود آمد، باعث شده جنبه‌های فنی این بازی تحت‌الشعاع حاشیه‌های آن قرار گیرد. در مقابل مصاف سپاهان با استقلال، با حاشیه‌ای همراه نیست و هماوردی دو مربی جوان فوتبال کشورمان و جمعی از ستارگان ایرانی می‌تواند جذابیت را مهمان فوتبال‌دوستان کند.
در نه هفته‌ای که از لیگ سپری شده، دو تیم با نمایشی که داشته‌اند، تیم‌های با‌کیفیتی نشان داده‌اند که ظرفیت قهرمانی را دارند و حتی برخی از کارشناسان فوتبال معتقدند رقابت قهرمانی در این فصل بین دو تیم سپاهان و استقلال است و یکی از این دو تیم فاتح لیگ بیست‌و‌یکم خواهد شد.
زردپوشان اصفهانی با 13 گل زده، یکی از خطرناک‌ترین خطوط حمله لیگ را در اختیار دارند و در آن سوی میدان آبی‌پوشان تهرانی نیز با دو گل خورده از خط دفاع مستحکمی برخوردارند تا جذابیت رقابت امروز دو تیم بیشتر شود. به بهانه این دیدار مهم امروز با پرونده ویژه‌ای با شما همراه هستیم و مروری بر چهره‌های ویژه بازی خواهیم داشت.

محرم نویدکیا

سرمربی سپاهان با تجربه یک فصل لیگ برتری، حالا دیگر با فضای لیگ و تیم‌های آن به خوبی آشناست و همین موضوع هم انتظار باشگاه و هواداران را از او بالا می‌برد. سپاهان در این فصل روند امتیازگیری بهتری نسبت به لیگ گذشته داشته، اما باخت سنگین مقابل گل‌گهر نشان داد این تیم همچنان جای کار زیادی دارد و برای مدعی‌ماندن و دستیابی به جام قهرمانی، نیازمند پوشش ضعف‌های فنی است. اظهارنظر چند روز قبل نویدکیا خطاب به منتقدان که اگر بهتر از او را سراغ دارند، برای هدایت تیم بیاورند، با انتقاد برخی از اهالی فوتبال مواجه شده است؛ زیرا به باور این افراد، بیان چنین اظهارنظرهایی تمرکز بازیکنان را کم می‌کند.

کریستوفر کنت

چند هفته گل‌نخوردن متوالی باعث شد تا هواداران تیم سپاهان خیالشان از بابت دروازه تیمشان راحت شود؛ اما کنت در بازی با گل‌گهر بیشتر از بازی‌های دیگر گل خورد. برخی معتقدند بازی با گل‌گهر محک اصلی کنت درون دروازه بود؛ اما می‌توان امیدوار بود کنت در دیدار با مهاجمان فرصت‌طلب استقلال و در زمین این تیم، عیار واقعی یک دروازه‌بان شش دانگ را نشان بدهد.

سجاد شهباززاده

شهباززاده در تیم استقلال چهره شد؛ اما آقای گلی و موقعیت ویژه او در فوتبال ایران در تیم سپاهان به‌وقوع پیوست. با این حال شهباززاده این فصل کمتر نشانی از مهاجم فرصت طلب فصل گذشته داشته و قرار نگرفتن او در ترکیب این تیم در بازی با تیم‌های گل‌گهر و نفت آبادان را می‌توان از این منظر در نظر گرفت؛ با این حال اگر شهباززاده در ترکیب اصلی بازی امروز هم نباشد، احتمالا یکی از تعویض‌های ویژه کادر فنی خواهد بود.

شهریار مغانلو

این مهاجم 26ساله که از مدت حضورش در تیم سپاهان، توانسته عملکرد مقبولی را از خود به جای بگذارد و به یکی از مهره‌های معتمد محرم نویدکیا بدل شود، تاکنون دوبار برای تیمش گلزنی کرده، اما کارشناسان او را یکی از چهره‌های ویژه دوئل فردای استقلال و سپاهان معرفی می‌کنند. مغانلو در تیم پرسپولیس و پیکان تاکنون نتوانسته دروازه استقلال را باز کند و باید دید طلسم گل‌نزدن او به آبی‌ها امروز شکسته می‌شود یا نه؟

امید نورافکن

از جمع سپاهانی‌های فعلی، نورافکن یکی از بازیکنانی است که سابقه بازی در تیم استقلال را دارد؛ اما پیوستن او به تیم اصفهانی پس از یک دوره لژیونری بوده است. با این حال نورافکن در مصاحبه‌ای مدعی شده، همواره برای دیدار با تیم سابقش یعنی استقلال استرس دارد. نورافکن به عنوان یکی از مهره‌های کلیدی و ملی‌پوش تیم سپاهان، نقش مهمی برای رساندن تیمش به موفقیت پیش رو در بازی امروز دارد.

مسعود ریگی

ریگی در تیم استقلال به عنوان یک بازیکن با‌کیفیت به فوتبال ایران معرفی شد؛ اما حضورش در جمع آبی‌ها کم‌حاشیه نبود و در پایان فصل هم در لیست مازاد قرار گرفت تا سپاهانی‌ها برای جذب او پیش‌قدم شوند. ریگی در میانه میدان به عنوان هافبک دفاعی بدون حاشیه و در خدمت تیم بازی می‌کند و امروز تقابل او با تیم سابقش یکی از نکات جالب توجه بازی خواهد بود.

فرهاد مجیدی

سرمربی تیم استقلال بهتر از هر کسی می‌داند که دور ماندن آبی‌ها از قهرمانی برای هواداران این تیم مقبول نیست و هواداران هم آن قدر صبر و حوصله ندارند که برای تجربه‌اندوزی یک سرمربی صبر کنند؛ از این رو لیگ بیست‌و‌یکم فرصت ویژه‌ای برای بقای مجیدی روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت خواهد بود. مجیدی امسال یک تیم مدعی را راهی لیگ کرده و با توجه به بازیکنانی که در تمام پست‌ها در اختیار دارند، بخت بالایی برای قهرمانی دارند؛ اما تحقق این هدف نیازمند استفاده از فرصت‌های پیش آمده و کسب امتیاز حداکثری است؛ ضمن اینکه حاشیه‌سازی‌های مجیدی نیز هر‌از‌گاهی این تیم را درگیر مسائل بی‌نتیجه‌ای می‌کند.

حسن حسینی

در فصل نقل‌وانتقالات و زمانی که حسینی با مسئولان باشگاه استقلال بر سر رقم قرارداد به توافق نرسید، رسانه‌ها از ابراز تمایل باشگاه سپاهان برای جذب این دروازه‌بان خبر دادند؛ اما در نهایت حسینی در این تیم ماند و در رقابت با رشید مظاهری، فعلا توانسته عنوان گلر اول را از آن خود کند. دو گل خورده تیم استقلال در 9 هفته، نشان از عملکرد خوب حسینی دارد.

رودی ژستد

این مهاجم اهل کشور بنین سابقه بازی در لیگ برتر انگلیس و گل‌زنی به لیورپول را دارد و برخی او را یک خرید خاص برای تیم استقلال می‌دانستند؛ اما در این مدتی که برای تیم تهرانی بازی کرده، خود را یک مهاجم معمولی نشان داده است؛ با این حال، بازیکنان خارجی برای بازی‌های مهم انگیزه بیشتری برای گل‌زنی دارند و بعید نیست امروز ژستدژ خط دفاعی سپاهان را با دردسرهایی مواجه کند.

کوین یامگا

این فرانسوی استقلال در نقل‌و‌انتقالات به عنوان یک مدافع و هافبک راست به استقلال پیوست؛ اما باتوجه به آمادگی وریا و توانایی او برای بازی‌کردن در پست‌های دیگر، مجیدی معمولا او را به عنوان یکی از مهره‌های هجومی خود به زمین می‌فرستد و یامگا خودش را به عنوان یک مهاجم خطرناک در فوتبال ایران معروف می‌کند؛ اما با توجه به غیبت وریا، باید منتظر ماند تا ببینیم کادر فنی چه نقشی برای او تعریف کرده‌اند.

مهدی مهدی‌پور

این بازیکن اصفهانی که پیوستنش به تیم استقلال با حرف و حدیث‌هایی همراه بود و تا پایان لیگ گذشته هم تیم ذوب‌آهن پیگیری انتقال غیرقانونی او بود؛ اما در نهایت کمیته انضباطی به سود آبی‌ها رأی داد. مهدی‌پور از فوتبالیست‌های بی‌حاشیه‌ای است که تمرکزش روی فوتبال بوده و با ادامه این روند، فوتبال اصفهان می‌تواند به داشتن چنین بازیکنی در این سطح به خود ببالد.

زبیر نیک‌نفس

این بازیکن کردستانی که از سن کم به تیم صنعت نفت آبادان پیوست، در مقطعی در تیم ذوب‌آهن بازی می‌کرد و در یک فصل حضورش در این تیم پنج گل هم به ثمر رساند. نیک‌نفس که زمانی برای تمدید قرارداد مورد توجه ذوبی‌ها قرار نگرفته بود، برای لیگ بیست‌و‌یکم به تیم استقلال پیوست و به نظر می‌رسد به مرور توانسته نظر مثبت فرهاد مجیدی را برای حضور در خط میانی آبی‌پوشان جلب کند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر