نبرد آسیایی‌ها در نقش‌جهان

یک هفته مانده به پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال و درحالی‌که مسابقات هـفـتـه چـهــاردهــم تـحـت‌تـأثـیـر حذف سرخابی‌های پایتخت از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته است، دو تیم اصفهانی به امید بهبود وضعیتشان در میانه لیگ به مصاف حریفان می‌روند. هشدار چندی قبل کنفدراسیون فوتبال آسیا به حقیقت پیوست و سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان موفق به کسب امتیازهای لازم نشدند تا دو سهمیه تیم‌های تهرانی در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی در قاره کهن از دست برود و تنها دو تیم سپاهان و فولاد نمایندگان کشورمان خواهند بود که با سهمیه مستقیم راهی این رویداد می‌شوند.

تاریخ انتشار: 07:23 - شنبه 1400/10/18
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

حذف سرخابی‌ها به نوعی امتیازی برای تیم اصفهانی خواهد بود؛ زیرا سپاهان به‌واسطه عنوان دومی لیگ، با سهمیه غیرمستقیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت؛ اما با حذف استقلال و پرسپولیس، این تیم سهمیه مستقیم دریافت خواهد کرد و کار محرم و شاگردانش یک‌پله راحت‌تر خواهد شد. این دو تیم که خیالشان بابت حضور آسیایی راحت است، امروز در یکی از مهم‌ترین دیدارهای لیگ به مصاف هم می‌روند.
تیم سپاهان پس از سه شکست متوالی که در باور هیچ هواداری نمی‌گنجید، در برابر تیم پدیده مشهد به پیروزی رسید تا سایه سنگین نبردن از روی این تیم کنار برود.
یاران محرم نویدکیا در دیدارهایی هم که نتیجه فنی را واگذار کرده بودند، از لحاظ آمار مالکیتی و ایجاد موقعیت تیم برتر میدان بودند؛ اما در پایان بازی، تیم بازنده میدان لقب می‌گرفتند. در دیدار با تیم پدیده نیز که امتیاز بازی به سود تیم اصفهانی شد، باز هم زردها موقعیت‌های زیادی داشتند که تنها دو توپ آن‌ها وارد دروازه حریف مشهدی شد.
پدیده که از ابتدای لیگ امسال درگیر حواشی مدیریتی و مربیگری بوده، تیم قدرتمندی محسوب نمی‌شود؛ اما برد مقابل این تیم باعث شد تا سپاهان درگیر بحران نشود؛ بااین‌حال، حساب بازی امروز با فولاد کاملا متفاوت است.
فولاد هم که لیگ امسال را با عبدالله ویسی شروع کرد، پس از چند هفته ناکامی متوالی، دوباره سکان هدایتش را به جواد نکونام سپرد تا او تیم را از این وضعیت خارج کند.
شاگردان جواد نکونام که یک باخت و یک تساوی در دو هفته اخیر کسب کرده‌اند، در رده هفتم جدول رده‌بندی جای دارند؛ اما سپاهان به‌عنوان تیم میزبان این مسابقه، با 25 امتیاز در رده سوم جای گرفته است.
تیم اصفهانی به‌عنوان یک مدعی قدم در لیگ گذاشته و تا چند هفته قبل نیز رقابت پایاپایی را با سرخابی‌های تهرانی در کورس قهرمانی داشت؛ اما چند هفته نتیجه‌گیری بد، بین این تیم و صدر جدول رده‌بندی فاصله انداخت؛ تا جایی که پیش از هفته چهاردهم لیگ، چهار امتیاز با تیم صدرنشین فاصله دارند.
محرم نویدکیا و جواد نکونام دو مربی از نسل جدید فوتبال ایران هستند؛ البته نکونام سابقه بیشتری در مربیگری داشته و به همراه تیم فولاد قهرمانی در جام حذفی را هم در کارنامه دارد؛ اما محرم در اولین فصل فعالیت در قامت سرمربی، جامی کسب نکرده و برای حضور در بین مربیان جام‌دار فوتبال ایران از انگیزه‌های بسیاری برخوردار است.

میزبانی نساجی در مشهد از تیم ذوب‌آهن

تیم ذوب‌آهن هم در این هفته باید به مصاف نساجی مازندران برود و کسب سومین برد متوالی علاوه بر اینکه به وضعیت این تیم در جدول رده‌بندی سروسامان می‌دهد، به آن‌ها شخصیت نیز خواهد داد.
ذوبی‌ها پس از برد مقابل فجرسپاسی به رتبه نهمی دست یافتند تا با کسب رتبه یک‌رقمی، انگیزه‌شان برای ادامه لیگ بیشتر شود.
دیدار ذوب‌آهن و نساجی به نوعی دیدار تیم‌های هـمـسـایــه جدول رده‌بندی هم محسوب می‌شود؛ زیرا نساجی با یک امتیاز کمتر در رده دهم ایستاده و تیم برنده بازی امروز اگر نساجی باشد، از تیم ذوب‌آهن پیشی می‌گیرد و اگر تیم ذوب‌آهن پیروز رقابت امروز لقب بگیرد، با فرض لغزش دیگر رقبا، می‌تواند تا رتبه ششم بالا بیاید. تیم نساجی به طور اسمی میزبان دیدار محسوب می‌شود؛ اما به دلــیـل آماده‌نبودن زمین ورزشگاه وطنی قائمشهر در شهرهای دیگر میزبان حریفان خود بوده و تیم خانه‌به‌دوش لیگ برتر محسوب می‌شــود.
با اعلام رسمی سازمان لیگ، دیدار تیم‌های نساجی _ ذوب‌آهن اصفهان از هفته چهاردهم لیگ برتر در استادیوم امام رضای مشهد برگزار می‌شود. تیم نساجی دیدار خانگی پیشین خود را در استادیوم نقش‌جهان در برابر نفت مسجدسلیمان برگزار کرد. استادیوم شهدای ساری که پیش‌ازاین میزبان بازی‌های نساجی در فصل جاری بوده، قرار است با کاشت چمن رولی تا پیش از بازی با پرسپولیس در هفته دوم دور برگشت لیگ برتر دوباره مهیای میزبانی از بازی‌های خانگی نساجی شود.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر