پناهنده بی‌رقیب، رئیس شد

در ادامه روند برگزاری مجامع انتخاباتی تک‌کاندیدا، هیئت دوچرخه‌سواری استان اصفهان هم رئیس جدیدش را شناخت و اسماعیل پناهنده با کسب بیشترین آرا، ریاست هیئت را در اختیار گرفت. سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان پیش از شروع فرایند رأی‌گیری طی سخنانی با اشاره به برگزاری مجمع پس از کش‌وقوس‌های فراوان تأکید کرد: پس از استعفای رئیس سابق هیئت، طی شش ماه گذشته هیئت با سرپرست اداره شد و امیدوارم با رأی اعتماد اعضای مجمع به فرد منتخب، هیئت در مسیر رشد و تعالی حرکت کند.

تاریخ انتشار: 09:54 - چهارشنبه 1400/12/18
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

رسول لاوی، سرپرست هیئت نیز اشاره کوتاهی به اقدامات هیئت طی چند ماه گذشته داشت و بر مداومت هیئت بر اجرای تقویم فدراسیون تأکید کرد.
برای مجمع هیئت دوچرخه‌سواری استان، 29 نفر کاندیدا شده بودند که از این جمع 25 نفر در تالار افتخارات سرای ورزشکاران حضور داشتند که به معرفی خود پرداختند.
سپس نوبت به ارائه برنامه تنها کاندیدای مجمع رسید و اسماعیل پناهنده در ابتدا اشاره‌ای به سوابق قهرمانی و ملی خود و سپس سوابق مدیریتی‌اش داشت و مدعی شد تصمیم او برای کاندیداتوری در مجمع با هدف خدمت به ورزش بوده است؛ زیرا خودش را از جنس ورزش می‌داند.
میزبانی مسابقات قهرمانی کشور در شهرستان‌های مختلف، برگزاری لیگ استانی در رده‌های سنی و برگزاری جشنواره‌های استعدادیابی از مهم‌ترین رئوس برنامه‌های پناهنده بود که به آن اشاره کرد.
پناهنده با بیان اینکه دوچرخه‌سواری یک رشته همگانی است، تأکید کرد که برای گسترش این رشته به همکاری دستگاه‌های دیگر چون شهرداری، دانشگـاه‌هــا و آموزش‌وپرورش نیاز است.
او با تأکید بر ضرورت جذب منابع مالی و درآمد پایدار برای هیئت دوچرخه‌سواری، ابراز امیدواری کرد بتوان از ظرفیت‌های شرکت فولاد مبارکه و باشگاه سپاهان استفاده کرد.
در ادامه رأی‌گیری انجام شد که تمام 25 رأی مأخوذه به نام اسماعیل پناهنده بود. همچنین نایب‌رئیس بانوان، عضو هیئت‌رئیسه آقا، خزانه‌دار و نخبه ورزشی معرفی‌شده از سوی پناهنده نیز رأی اعتماد مجمع را از آن خود کردند؛ اما با توجه به انصراف هیئت‌رئیسه بانو، مقرر شد مجمع در زمان دیگری برای رأی اعتماد به هیئت‌رئیسه بانو برگزار شود.
پس از انتخاب قطعی پناهنده، مدیرکل ورزش و جوانان استان اشاره کوتاهی به سوابق قهرمانی رئیس منتخب مجمع داشت و مدعی شد پیش از انتخاب نمی‌توانسته از او تعریف کند؛ زیرا تبلیغات محسوب می‌شده است.
طباطبایی با بیان اینکه اعضای مجمع نقش مهم‌تری نسبت به گذشته عهده‌دار شده‌اند، تأکید کرد اعضای هیئت‌رئیسه نقش با اهمیتی در راستای ترسیم چشم‌انداز روشن برای هیئت دوچرخه‌سواری دارند و باید از تمام توان خود برای کمک به اسماعیل پناهنده بهره بگیرند. به گفته او، برنامه‌های پیشنهادی رئیس جدید مبنی بر میزبانی رویدادهای بین‌المللی و کشوری و استفاده از ظرفیت‌های خصوصی و استعدادیابی از جمله کارهایی است که اگر به خوبی انجام گیرد، شاهد موفقیت هیئت دوچرخه‌سواری استان اصفهان خواهیم بود. مدیرکل ورزش و جوانان استان، تمرکززدایی را اقدام مهمی عنوان کرد که در دستور کار فدراسیون دوچرخه‌سواری قرار گرفته و ابراز امیدواری کرد مسئولان فدراسیون نیز به هیئت جدید کمک کنند تا شاهد بروز و ظهور استعدادهای دوچرخه‌سواری در کل استان اصفهان باشیم.
طباطبایی به تشکـیـل سـتـاد مـدیریت مجموعه نقش‌جهان توسط استانداری اصفهان اشاره کرد که با هدف تکمیل پروژه‌های ناتمام و با حضور دستگاه‌های متولی تشکیل شده و طرح تکمیل پیست دوچرخه‌سواری نقش‌جهان نیز در این ستاد پیگیری خواهد شد.
رسول هاشم‌کندی، سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری نیز در این مجمع اصفهان را گزینه مناسبی برای میزبانی رویدادهای بین‌المللی عنوان کرد که این مهم با تکمیل زیرساخت‌ها انجام می‌شود.
به گفته او، دوچرخه‌سواری یک رشته تجهیزات‌محور با رشته‌های مختلف در رده‌های سنی مختلف است و بیش از چهل تیم ملی زیرنظر فدراسیون فعالیت دارند.
هاشم‌کندی، هیئت‌های دوچرخه‌سواری و باشگاه‌ها را بازوهای توانمند فدراسیون نامید و گفت: اصفهان پیشینه خوبی در دوچرخه‌سواری دارد و از گذشته شاهد حضور تیم‌های خوبی از اصفهان در لیگ‌های برتر بوده‌ایم وامیدواریم از این به بعد نیز این روند ادامه داشته باشد.
او با بیان اینکه فدراسیون برای هیئت‌های استانی سیاست‌هایی را تبیین کرده است، بیان کرد: اصفهان با توجه به جغرافیایی که دارد باید در همه رشته‌های دوچرخه‌سواری فعالیت خوبی داشته باشد و از توانمندی شهرستان‌های مختلف نیز استفاده شود.
پس از پایان مجمع هیئت دوچرخه‌سواری، نامه‌ای در فضای مجازی منتشر شد که در تاریخ دوازدهم دی، مدیرکل ورزش و جوانان استان خطاب به دبیر مجمع هیئت دوچرخه‌سواری، نوشته است که پناهنده به دلیل ناقص بودن پرونده و سوابق مدیریتی مورد تأیید نیست.
برخی با انتشار این نامه، ابهام‌هایی را در خصوص سابقه مدیریتی پناهنده مطرح کردند؛ اما آنچه مسلم است سابقه معاونت بیش از 10 ساله او در باشگاه سپاهان، از ریاست چندین دوره هیئت‌های ورزشی اهمیت بیشتری دارد و چنین اشکالی را نمی‌توان به پناهنده وارد کرد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر