فرصت‌ ویژه خرید خانه

بازار مسکن زینبیه، پروین‌اعتصامی و شهرک سیمرغ در طول 20 روز ابتدایی تیر، آگهی‌های فروش خوش قیمتی داشتند. قیمت ملک در بیشتر محله‌های اصفهان به رشد نرخ ارز و دلار 23 هزار تومانی واکنش نشان دادند؛ ولی مشاهده‌های میدانی نشان می‌دهد در این سه محله قیمت ملک همچنان براساس دلار 11 هزار تومانی تعیین می‌شود، درنتیجه برای خرید گزینه‌های مناسبی دارند؛ به‌خصوص در محله زینبیه که با بودجه کم، امکان خرید خانه حیاط‌دار نیز وجود دارد. 

تاریخ انتشار: 12:28 - سه شنبه 1399/05/7
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image
در دو محله پروین اعتصامی و شهرک سیمرغ نیز آپارتمان‌های فروشی قیمت خوبی دارند. نوسان‌های ارزی یکی دو سال گذشته بهانه‌ای شد تا قیمت ملک در اصفهان رشد فراوانی داشته باشد و امروز آپارتمان معمولی در بسیاری از محله‌های شهر اصفهان بالاتر از یک میلیارد تومان قیمت بخورد. خانه‌های حیاط‌دار نیز در بیشتر مشاهده‌ها بالاتر از دو میلیارد تومان قیمت دارند. اگر دو سال قبل با بودجه 500 میلیونی، امکان خرید آپارتمانی بزرگ‌تر از 100 مترمربع در اصفهان وجود داشت، امروز باید چهار برابر پول بیشتری صرف کرد.

زینبیه

محله زینبیه فرصت‌های خرید نابی برای متقاضیان بازار مسکن دارد، هم در بخش خانه و هم برای خرید آپارتمان؛ قیمت املاک فروشی این محله مانند پنج سال قبل سایر محله‌های اصفهان است، انگار خبر دلار 23 هزار تومان هنوز به زینبیه نرسیده؛ آپارتمان 95 مترمربعی لوکس باقیمت 600 میلیون تومان، آپارتمان 80 مترمربعی تقریبا نوساز باقیمت 330 میلیون تومان و آپارتمان 90 مترمربعی دیگری با پنج سال ساخت و قیمت 350 میلیون تومان فقط بخشی از آگهی‌های فروش آپارتمان در محله زینبیه طی 20 روز ابتدایی تیر هستند. امروز در بسیاری از محله‌های اصفهان با ارقام کمتر از 400 میلیون تومان فقط امکان رهن کامل یک آپارتمان وجود دارد. در مناطق لوکس شهر با 400 میلیون تومان یک سوئیت اجاره می‌دهند؛ ولی بیش از 70 درصد از آگهی‌های فروش آپارتمان در محله زینبیه در مدت موردبررسی، قیمتی کمتر از 400 میلیون تومان داشتند. بازار خانه‌های فروشی زینبیه نیز مانند آپارتمان‌های این منطقه بویی از دلار 23 هزار تومانی نبرده است؛ زیرا بیشتر آگهی‌های فروشی، قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان دارند. البته خانه‌های محله زینبیه ازنظر متراژ کوچک هستند؛ ولی همین خانه‌ها با این مشخصات و متراژ زمین در محله‌های همسایه با زینبیه نیز کمتر از یک میلیارد تومان قیمت ندارند. خانه‌ای 90 مترمربعی با سن 20 سال و قیمت 500 میلیون تومان، خانه‌ای 110 مترمربعی با عمر ساخت 10 سال و قیمت 600 میلیون تومان و خانه‌ای 95 مترمربعی با عمر 10 سال و قیمت 650 میلیون تومان، از جدیدترین آگهی‌های فروش خانه حیاط‌دار در زینبیه هستند.

پروین اعتصامی

بازار مسکن در محله پروین‌اعتصامی هنوز رنگ‌و‌بوی دلار 23 هزار تومانی ندارد و قیمت املاک به‌خصوص آپارتمان‌ها از زمانی که دلار 11 هزار تومان بود تاکنون تغییری نکرده است. امروز آپارتمان‌های متعددی باقیمت کمتر از 800 میلیون تومان در محله پروین برای فروش قرار گرفته‌اند؛ مانند آپارتمانی 98 مترمربعی با سن ساخت پنج سال و قیمت 600 میلیون تومان، آپارتمانی 95 مترمربعی و 10 ساله با قیمت 750 میلیون تومان و آپارتمانی 100 مترمربعی با عمر 18 سال و قیمت 560 میلیون تومان، همگی از آگهی‌های ارزنده محله پروین طی 20 روز ابتدایی تیر بودند. در محله پروین با کمی جست‌وجو حتی امکان خرید آپارتمان با بودجه کمتر از 500 میلیون تومان نیز وجود دارد؛ ولی در بازار خانه‌های ویلایی پروین‌اعتصامی در بیشتر مشاهده‌ها به یک تا پنج میلیارد تومان پول نیاز دارید. اگرچه آپارتمان‌های فروشی این محله خوش‌قیمت هستند؛ ولی خانه‌ها این‌طور نیست.

شهرک سیمرغ

شهرک سیمرغ سومین محله خوش‌قیمت اصفهان در طول 20 روز ابتدایی تیر بود. آگهی‌های فروش آپارتمان در این محله نشان می‌دهد قیمت‌ها نسبت به دلار 11 هزار تومانی تغییر چندانی نکرده است. آپارتمانی 90 مترمربعی با 10 سال سن ساخت و قیمت 500 میلیون تومان، آپارتمانی 110 مترمربعی نوساز با قیمت 480 میلیون تومان و آپارتمان نوساز دیگری با قیمت 600 میلیون تومان و متراژ 105 مترمربع در محله شهرک سیمرغ از آگهی‌های فروش خوش‌قیمت این محله در طول 20 روز ابتدایی تیر بودند. در این محله با بودجه‌ای کمتر از 600 میلیون تومان امکان خرید آپارتمان نوساز و سه‌خوابه وجود دارد، درحالی‌که در خیلی از محله‌های اصفهان آپارتمان نوساز و سه‌خوابه بیشتر از دو میلیارد تومان قیمت دارد. در بازار خانه‌های فروشی این محله، آگهی‌ها در بیشتر مشاهده‌ها بین یک تا دو میلیارد تومان قیمت خورده‌اند.
 
  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سعید غفاری

برچسب‌های خبر