خوش‌بوکننده‌ها غایب سبد اصفهانی‌ها

محصولات متفاوتی از قبیل اسپری، بادی اسپلش و رول برای خوش‌بویی بدن در بازار عرضه می‌شود که چند ماهی است قیمت آن‌ها در مدار صعودی قرار گرفته است و دیگر خبری از اسپری‌های خوش‌بوکننده معروف با نرخ 10 و 20 هزارتومانی در بازار اصفهان نیست. اکنون برای خرید برندهای معروف باید دست‌کم 40 هزار تومان هزینه کرد. اسپری‌هایی با برند ارزان با نرخ بیش از 15 هزار تومان به فروش می‌رسند.

تاریخ انتشار: 11:13 - سه شنبه 1399/06/4
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image
قیمت سایر محصولات خوش‌بوکننده در چشم‌وهم‌چشمی اسپری‌ها، با افزایش همراه شده‌اند و خرید رول‌های خارجی تا 235 هزار تومان نیز خرج دارد؛ ازاین‌رو خوش‌بوکننده‌های گران، کمتر در بازار اصفهان عرضه می‌شوند. قیمت محصولات آرایشی در ابتدای هرماه با نرخ جدید و بیشتری به فروش می‌رسند که این گرانی به بازار محصولات خوش‌بوکننده بدن هم سرایت کرده است و نرخ آن‌ها به حدی افزایش‌یافته که عده‌ای توان خرید آن‌ها را ازدست‌داده‌اند!

پرفروش‌ها، کم‌فروغ می‌شوند

پرفروش‌ترین اسپری‌های خوش‌بوکننده در بازار اصفهان تا چند ماه قبل محصولات نیوآ و رکسونا بودند. این اسپری‌ها نسبت به سایر محصولات با نرخ بیشتری به فروش می‌رسیدند ولی از کیفیت بالاتری برخوردار بودند؛ برای نمونه زمانی که با کمتر از 10 هزارتومان امکان خرید یک اسپری وجود داشت، محصولات نیوآ و رکسونا با نرخ 12 تا 15 هزارتومان عرضه می‌شدند. در حال حاضر ارزان‌ترین مدل اسپری‌های ضدتعریق نیوآ مانند Dry Fresh با حجم 150 میلی‌لیتر 55 تا 60 هزار تومان قیمت دارد. گران‌ترین محصولات نیوآ مثل FRESH OCEAN،Fresh Active و… نیز بین 80 تا 90 هزار تومان قیمت خورده‌اند.
اسپری‌های خوش‌بوکننده رکسونا در مقایسه با نیوآ قیمت مناسب‌تری دارند، ولی خرید آن‌ها به دلیل عرضه کم در بازار اصفهان دشوار است؛ اکنون اسپری رکسونا مدل Invisible Aqua با حجم 150 میلی‌لیتر 45 هزار تومان قیمت خورده است و سایر محصولات این برند بیـن 40 تا هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شوند. همچنین باید به برند اکو اشاره کرد که در شمار محصولات پرفروش بازار تا قبل از صعودی شدن نرخ اسپری‌های خوش‌بوکننده قرار می‌گرفتند.
 اسپری‌های خوش‌بوکننده اکو هم با افزایش قیمت همراه بوده‌اند و اکنون در بازار با قیمت بیش از 38 هزار تومان به فروش می‌رسند. باوجوداین، اسپری‌های اکو به فراوانی در فروشگاه‌ها پیدا می‌شوند و مشکلات برندهای نیوآ و رکسونا در عرضه محصولات این برند به چشم نمی‌خورد.

کم‌فروش‌ها، پرفروغ می‌شوند

گرانی اسپری‌های خوش‌بوکننده باعث شده است تقاضا برای محصولاتی با قیمت مناسب بیشتر شود، به‌طوری‌که اسپری‌های ارزان، پرفروش‌ترین محصولات بازار اصفهان در شرایط کنونی محسوب می‌شوند؛ ازجمله این برندها باید به پرستیژ اشاره کرد که تا قبل از رشد قیمت اسپری، محصولات آن با نرخ 5 هزار تومان عرضه می‌شدند، ولی قیمت جدید آن‌ها بین 12 هزار و 500 تومان تا 15 هزار تومان متغیر است. محصولات پرستیژ ماندگاری و کیفیت چندان زیادی ندارند، ولی به‌وفور در بازار موجود هستند و قیمت آن‌ها حدود یک‌چهارم برندهای معروف است. اسپری‌های خوش‌بوکننده والانسی از دیگر محصولات جدید و قیمت پایین بازار به شمار می‌روند که با 14 هزار تومان می‌توان مدل‌های مانند Alien، Zen و… از برند والانسی با حجم 200 میلی‌لیتر را خریداری کرد. هرچند نرخ اسپری‌های والانسی در رنج 14 تا 40 هزار تومان متغیر است. همچنین اسپری‌های خوش‌بوکننده کامان به‌صورت محدود ولی با قیمت اقتصادی در بازار اصفهان عرضه می‌شود؛ برای مثال، اسپری کامان دئودورانت با حجم 125 میلی‌لیتر 24 هزار و 600 تومان قیمت دارد. تقاضا برای اسپری‌ها کامان مانند پرستیژ در بازار اصفهان بالا رفته است.

چشم‌وهم‌چشمی سایر خوش‌بوکننده‌ها

صعودی‌شدن نرخ اسپری به بازار سایر خوش‌بوکننده‌ها از بازار بادی‌اسپلش و رول‌ها سرایت کرده است. بادی اسپلش‌های به دلیل ساختار متفاوت، طرفداران خاص خود را دارند، با‌وجوداین، فروش پایینی در بازار اصفهان ندارند. بادی‌اسپلش‌های مای از قیمت خوب و کیفیت مطلوبی برخوردارند و تا قبل از گرانی‌ها با 15 تا 25 هزار تومان امکان خرید یک بادی اسپلش مای وجود داشت، در مقابل، نرخ همین محصولات اکنون به مرز 55 هزار تومان رسیده و عرضه آن‌ها با کاهش همراه است. همچنین بادی اسپلش‌های اسکلاره هم‌رده با محصولات مای ازنظر کیفیت و قیمت بودند که اکنون مدل 230 میلی‌لیتری آن‌ها حدود 50 هزار تومان قیمت دارد.
در حال حاضر بادی اسپلش‌های پرستیژ، رینوزیت، فیکورس و روت با قیمت 25 تا 35 هزار تومان ارزان‌ترین محصولات موجود در بازار محسوب می‌شوند. رول‌های خوش‌بوکننده نیز در مدار صعودی قرارگرفته‌اند و برندهای خارجی معروفی مانند ایو روشه، باباریا، کیووی و… بسته به حجم و مدل 140 تا 235 هزار تومان قیمت دارند. نرخ رول برندهای پرفروشی مانند نیوآ، رکسونا، لورآل و… متغیر بین 40 تا 99 هزار تومان است. رول‌های خوش‌بوکننده بی کی، ساویز، شون و مای که تا چند ماه قبل با نرخ کمتر از 10 هزار تومان عرضه می‌شدند، اکنون محصولات مقرون‌به‌صرفه بازار با قیمت 15 تا 25 هزار تومان هستند.

 

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سعیده غفاری

برچسب‌های خبر