نذری 9 میلیاردی در خمینی‌شهر

خمینی‌شهری‌ها حاج محمدحسین ساعی را می‌شناسند. تاجر گندم و غلات بود، ساکن کرمانشاه. اواخر دهه 40 در سفری به خمینی‌شهر شاهد فوت زن بارداری می‌شود که به دلیل نبود امکانات پزشکی و تجهیزات جان خود را از دست می‌دهد. حاج محمدحسین از این قضیه متأثر شده و بلافاصله زمینی را که بنای بیمارستان ساعی است خریداری کرده و آن را برای مردم خمینی‌شهر می‌سازد. این بیمارستان تا سال 92 با گرایش بخش قلب به هم‌وطنان خدمت‌رسانی می‌کند تا اینکه با همفکری چند تن از خیّران، جرقه گسترش بیمارستان در چندطبقه با ارائه خدمات بیشتر به شهروندان و همنوعان در ذهنشان به وجود می‌آید و با سرمایه اولیه 9 نفر از خیّران ساعی به مبلغ 4 و نیم میلیارد تومان کار شروع می‌شود.

تاریخ انتشار: 09:21 - پنجشنبه 1399/06/13
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

به گفته مدیرعامل مجمع خیرین بیمارستان ساعی، اوج کمک‌های مردمی و خیّران شهرستان برای احداث این بنا، در محرم سال 95 با 12 میلیارد تومان بود. امسال نیز با شیوع بیماری کرونا بسیاری از عزاداران حسینی و هیئت‌های مذهبی نذر خود را برای کمک به ساخت بیمارستان اهدا کردند که مبلغ آن به 9 میلیارد تومان رسید و بار دیگر مردم خمینی‌شهر حماسه‌ای بی‌نظیر در همدلی و مشارکت رقم زدند. مدیرعامــــــل بیمارستان ساعــــــی از خاطرات خیّران می‌گوید: پیرزنی معلول به نام خدیجــــــه که با چرخ‌دستــــی خـــــود و کمک‌هــــــای مردم امرارمعاش می‌کند، روزی به بیمارستان مراجعه کرده و کیسه‌ای را که پول‌های آن روزش را به مبلغ 45 هزار تومان، جمع کرده بود، به یکی از مدیران بیمارستان داده و می‌گوید این درآمد من است. برای ساخت بیمارستان آورده‌ام. همان روز خیران مجمع درآمد خدیجه را به مبلغ 500 هزار تومان خریداری می‌کنند و یک چرخ مجهز به مبلغ شش میلیون تومان برای او تهیه می‌کنند؛ یا بانویی که با بقچه‌ای از نان خانگی به تعداد صد عدد نان وارد بیمارستان شده و می‌گوید وسعش در همین مقدار است. هر نانِ این زن زحمتکش ده هزار تومان خریداری می‌شود. پیرزنی با چشمان اشک‌بار دسته‌گلی را تقدیم و بیان می‌کند که پولی برای سهیم‌شدن در این امر نداشته است؛ یا خانم معلولی که با نداشتن دودست تابلوهای نقاشی خود را در معرض فروش گذاشته تا درآمد حاصل از آن را تقدیم مجمع خیرین ساعی کند؛ کودکانی که پول قلک خود را به بیمارستان هدیه کردند؛ خیّرانی که از هزار تومان تا میلیاردها تومان پول خود را وقف ساخت بیمارستان خیّرساز ساعی می‌کنند و علت اصلی آن خدمت صادقانه جمع سی‌ودو نفری هیئت‌امنای مجمع خیرین ساعی از تمام محله‌های شهرستان است که مال و اندوخته خود را در این میان نهاده و بدون چشم‌داشت و تکبری با تمام وجود مشغول ساخت بیمارستان هستند.
محرم 95 موجی از وحدت و همدلی بین شهروندان خمینی‌شهری و … به وجود آمد. حاج رضا از دیدارها می‌گوید؛ دیدار مدیران و مسئولان کشوری تا استان و جاهای مختلف کشور، دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره قبل، دیدار دکتر هاشمی وزیر بهداشت اسبق، دیدار استاندار اصفهان و ده‌ها دیدار و بازدید دیگر از مجموعه خیّرساز ساعی که تحسین همگان را از این عزم و اراده برمی‌انگیزد. از مدیرعامل بیمارستان می‌خواهم درباره فضای بیمارستان و ساخت فیزیکی آن بگوید. حاج رضا جورکش تصریح می‌کند: بیمارستان در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع و با 35 هزار مترمربع زیربنا در حال ساخت و تکمیل است و پارکینگ آن از طرف وزارت بهداشت با مساحتی بالغ‌بر 6هزار متر به بیمارستان ساعی اهدا شد.

50 میلیارد کمک‌های مردمی

مدیرعامل مجمع خیرین ساعی از مبلغ 50 میلیاردی کمک‌های مردمی خبر داده و اضافه می‌کند: تاکنون چهار هزار و دویست و هفتادوشش نفر به بیمارستان کمک کرده‌اند. او در خصوص پرداختی‌های خیّران توضیح می‌دهد: خیّری مانند آقای داور پناه یک‌دانگ از سنگ‌بری خود را اهدا کرده و خانواده شهید علیرضا صرامی یک باب مغازه و همچنین یک ماشین آنتیک به بیمارستان اهدا کرده و خانم‌هایی مانند طیبه نقدعلی یک باب منزل اهدا کرده است. آقای خانی یک قطعه زمین جنب جایگاه cng منظریه به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون تومان و  مرحوم حاج علی مختاری  یک دستگاه آپارتمان در اصفهان به ارزش وقت 300 میلیون، خانم طلعت سعیدی یک قطعه باغ به ارزش وقت 150 میلیون و آقای حبیب‌الله نجمی یک پلاک زمین و آقای کاظمی از اندان یک قطعه زمین زراعی اهدا کردند. این‌ها گوشه‌ای از بذل و سخاوت مردمان شهر خمینی‌شهر است. ا و از روند ساخت‌وساز بیمارستان سخن می‌گوید و می‌افزاید: بیمارستان ساعی در هشت‌ونیم‌طبقه و باوجود 300 تخت در آینده‌ای نه‌چندان دور  آماده خدمت‌رسانی به تمام همشهریان و همنوعان است.
حاج رضا از حماسه  مردم خمینی‌شهر در محرم 99 خبر می‌دهد و می‌گوید: امسال با شیوع بیماری کرونا بسیاری از عزاداران حسینی نذر خود را برای کمک به ساخت بیمارستان اهدا کردند که مبلغ آن به 9 میلیارد تومان رسید مدیرعامل مجمع خیرین تصریح می‌کند: تاکنون 46 میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان خیرساز ساعی هزینه شده و تا تکمیل نهایی آن 60میلیارد تومان دیگر باقی است. او در پایان خاطرنشان می‌کند: این بیمارستان فقط با کمک خیّران و مردم ساخته‌شده و مقرر است پس از تکمیل ساختمان، تجهیز پزشکی آن توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شود.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    فرشته قدیری