حمایت با جوگیری اشتباه گرفته نشود!

پرونده حضور تیم سپاهان لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2020 با دو پیروزی، یک تساوی و دو باخت بسته شد تا تیم اصفهانی پس از بازگشت از قطر، مهیای حضور در فصل جدید لیگ شود. سپاهان که دو بازی اول لیگ قهرمانان را با امیر قلعه نویی و یک برد و یک باخت پشت سر گذاشته بود، در ادامه این رقابت‌ها که به صورت متمرکز در قطر برگزار شد، با یک برد، یک تساوی و دو باخت در گروهD در رده سوم جای گرفت و از صعود به مرحله دوم بازماند. زردهای اصفهانی در شرایطی مهیای حضور در لیگ قهرمانان می‌شدند که پس از استعفای امیر قلعه نویی، درگیر پروسه انتخاب سرمربی بودند و در نهایت محرم نویدکیا سکان هدایت این تیم را برعهده گرفت.

تاریخ انتشار: 09:14 - شنبه 1399/07/5
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

انتخاب محرم در شرایطی انجام شد که جمع زیادی از هواداران خواستار حضور او روی نیمکت تیم محبوبشان بودند و رؤیاهای فوتبالی‌شان را با او دنبال می‌کردند، با حضور پرتعداد در مراسم معارفه نویدکیا در ورزشگاه نقش جهان، رضایتشان از این تصمیم را نشان دادند. لیگ قهرمانان آسیا اولین و جدی ترین میدان رسمی نویدکیا روی نیمکت سپاهان محسوب می‌شد که نتیجه آن حذف زودهنگام از رقابت‌های باشگاهی قاره کهن بود، با این حال با مروری بر فضای مجازی می‌توان متوجه شد که هواداران هیچ ناراحتی بابت نتایج به‌دست آمده ندارند و در مقابل با امیدواری زیاد به آینده این تیم نگاه می‌کنند.
این امیدواری به ویژه در بازی پایانی این تیم نمود بیشتری یافت، جایی که تیم سپاهان موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد تیم السد قطر عبور کند. پیج‌های هواداری سپاهان پس از این بازی، به تقابل محرم با ژاوی پرداخته و با بزرگ‌نمایی روی این موضوع، تلاش کردند این پیروزی را به توانمندی فنی نویدکیا نسبت بدهند. این در حالی بود که تیم السد قطر صعودش به مرحله حذفی را قطعی کرده بود و ژاوی ترکیب دوم تیمش را میدان فرستاده بود، البته از نمایش خوب یاران محرم و بازی روان آن‌ها در این دیدار نمی‌توان گذشت؛ اما این مسابقه را هم نمی‌توان ملاک فنی تیم محرم دانست و آن را ملاکی برای تیم آماده‌ای که او مهیا کرده، قلمداد کرد.
محرم در واقع فرصت چندانی برای آماده‌سازی این تیم نداشت و تأثیر عمده او روی تیم، از لحاظ روحی و روانی بوده است. جدا از هواداران سپاهان که این روزها به بزرگ‌نمایی سرمربی تیم سپاهان پرداخته اند، کارشناسان و برخی اهالی رسانه نیز رویکردی احتیاطی با چاشنی حمایتی زیاد در پیش گرفته اند و ترجیح می‌دهند به جای بیان نقطه‌نظرات فنی، روی نکات مثبت حضور محرم در تیم تکیه کنند. این افراد با علم به حمایت ویژه هواداران از محرم، از یک سو نمی‌خواهند در زوایه با هواداران قرار بگیرند و از سوی دیگر می‌خواهند آن‌ها هم بخشی از این جو مثبت هواداری را به سمت خود بکشانند و درباره برخی اهالی رسانه نیز صرف افزایش فالوور در اینستاگرام، دلیل حمایتشان از محرم محسوب می‌شود اما واقعیت اینجاست که نویدکیا تجربه مربیگری ندارد و یک مربی تازه‌کار در فرصت کوتاه معجزه نمی‌کند. حمایت از محرم اقدام مثبتی است که می‌تواند به این مربی جوان در آغاز کار حرفه‌ای کمک کند؛ اما نباید به اسم حمایت و طرفداری، ضعف‌ها را نادیده گرفت یا سعی در لاپوشانی آن‌ها داشت.

 

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط