اجرای طرح مسکن محرومان در فلاورجان

رئیس بنیاد مسکن شهرستان فلاورجان گفت: در راستای مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی، 50میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت 15ساله و کارمزد 5درصد به متقاضیان واجدشرایط پرداخت می‌شود. به گفته تیمور بلدی، سقف تسهیلات در سال گذشته 40 میلیون تومان بود که سال جاری 10 میلیون تومان افزایش داشته و تاکنون 30درصد واحدهای روستایی شهرستان از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند. او تأکید کرد: داشتن مسکن غیرقابل استفاده که امکان ساخته شدن به صورت نوساز را داشته باشد، همچنین داشتن زمین و نداشتن امکان ساخت به دلیل عدم توان مالی از شرایط پرداخت این تسهیلات است.

تاریخ انتشار: 09:23 - یکشنبه 1399/07/13
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

رئیس بنیاد مسکن شهرستان فلاورجان با اشاره به طرح مسکن محرومان تصریح کرد: این طرح درسال جاری اجرا می‌شود. در این راستا 50میلیون تومان تسهیلات و30میلیون تومان بـلاعــوض به متقاضیان روستایی واجدشرایط پرداخت می‌شود. به گفته بلدی، متقاضیان باید ساکن دائمی روستای موردتقاضا، دارای خانه غیرقابل استفاده و دارای زمین باشند که به دلیل عدم توان مالی از عهده ساخت آن بر نیایند تا بتوانند از تسهیلات مسکن استفاده کنند.

500میلیون اعتبار برای تعمیرات واحدهای مسکونی

بلدی با اشاره به اینکه در سال جاری هزار فقره درخواست دریافت تسهیلات مسکن محرومان از سوی بخشداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام شد، خاطرنشان کرد: طی بازدیدهای به‌عمل‌آمده، 170پرونده واجدشرایط و دریافت تسهیلات بودند که مراحل قانونی پرداخت درحال اجراست. او با اشاره به وام قرض الحسنه روستایی ادامه داد : هر سال 500میلیون تومان اعتبار برای تعمیرات واحدهای مسکونی پرداخت می‌شود که برای هر واحد مسکونی بین 10 تا15 میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت 36ماهه و کارمزد 4درصد پرداخت می‌شود که در سال گذشته بیش از 50خانوار از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

بازنگری و بهسازی طرح‌هادی روستاها

رئـیـس بـنـیـاد مسکن شهرستان فلاورجان به اجرای بهسازی طرح هادی روستایی اشاره کرد و گفت: در راستای بهسازی طرح هادی روستاها، اجرای روکش آسفالت، زیرسازی، جدول‌گذاری، پیاده‌روسازی خیابان‌ها و معابر روستایی انجام مـی‌شود که هر سال بهسازی طرح‌هادی 12روستا انجام می‌شود. او افزود: هر سال با همکاری دهیاری‌ها و بخشداری‌ها روکش آسفالت 35روستا از محل اعتبارات ملی و قیر یارانه‌ای اجرا می‌شود. بلدی به پرداخت تسهیلات احداث مسکن شهری اشاره کرد و گفت: به شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت، 50میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت 15ساله و کارمزد 5درصد پرداخت می‌شود که شامل شهرهای ابریشم، ایمانشهر ، کلیشاد ، بهاران و پیربکران می‌شود. او افزود: در سال گذشته سقف این وام 40 میلیون تومان بود که 650فقره وام با سقف 40میلیون تومان به متقاضیان شهری و روستایی واجد شرایط پرداخت شد.

تهیه طرح هادی تمام روستاهای استان

رئیس بنیاد مسکن شهرستان فلاورجان شرایط پرداخت وام احداث مسکن شهری را همانند شرایط وام مقاوم سازی مسکن روستایی بیان کرد و گفت: شهرهای فلاورجان و قهدریجان به دلیل جمعیت بالای 25هزار نفر جمعیت از این قانون مستثنا هستند. بلدی با اشاره به بازنگری طرح هادی روستایی بیان کرد: طرح هادی تمام روستاهای شهرستان تهیه شده است که طرح هادی طبق قانون پس از گذشت 10سال نیاز به بازنگری و اصلاحات دارد. او ادامه داد: در این راستا هر سال طرح‌هادی 10 تا 12 روستا بازنگری می‌شود که درسال گذشته طرح هادی 12روستا با جذب اعتبار 650میلیون تومان و در سال جاری طرح هادی 10روستا با تخصیص این میزان اعتبار از محل تملک دارایی بازنگری و اصلاح شد.

تخصیص اعتبار برای حوادث

بلدی به تخصیص اعتبار حوادث برای دو روستا اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 700میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی برای ایجاد سیل‌بند روستاهای طاد و سهروفیروزان تـخـصـیـص شد که 300میلیون تومان برای روستای سهروفیروزان و 400میلیون تومان برای روستای طاد بود. به گفته او اجرای سیل‌بند در این روستاها در حال اجراست. رئیس بنیاد مسکن شهرستان فلاورجان با اشاره به پرداخت 28فقره وام حوادث افزود: سال گذشته برای متقاضیان روستایی و شهرهای بالای صد هزار نفر جمعیت وام حوادث باسقف 40میلیون تومان پرداخت شد که برای متقاضیان ساکن روستا تسهیلات 40میلیون تومان با 16میلیون تومان بلاعوض پرداخت و 160 کیسه سیمان رایگان تحویل داده شد و برای متقاضیان ساکن شهر نیز 40میلیون تومان تسهیلات و 21میلیون تومان بلاعوض پرداخت و 160 کیسه سیمان رایگان تحویل داده شد.

صدور سند مالکیت روستایی و شهری

رئیس بنیاد مسکن شهرستان فلاورجان ادامه داد: برای متقاضیان روستایی و شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت از سوی دهیاری‌ها و شوراها درخواست سند مالکیت انجام می‌شود که در این راستا هر سال 800 تا 1000 جلد سند مالکیت روستایی و 500 تا 600 جلد سند مالکیت شهری با عنوان سند تک‌برگ با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان برای متقاضیان صادر می‌شود.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سمیه فکاری