سرمربی ناامید تیم ناامیدتر

سرپرست وقت باشگاه ذوب‌آهن پس از به خدمت گرفتن رحمان رضایی، مدعی شد این مربی قول کسب سهمیه آسیایی را داده است و حالا سرمربی ذوبی‌ها تأکید دارد کسی که از تیم ذوب‌آهن انتظار سهمیه لیگ قهرمانان دارد، فوتبال را نمی‌فهمد تا هواداران و رسانه‌ها درگیر یک تناقض عجیب شوند. بر اساس اعلام سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، قرار است دهم آبان، فصل جدید لیگ حرفه‌ای ایران موسوم به لیگ برتر آغاز شود و قرعه‌کشی این رقابت‌ها نیز طی روز گذشته به انجام رسید.

تاریخ انتشار: 08:34 - سه شنبه 1399/07/22
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

ذوب‌آهن یکی از تیم‌های لیگ برتری است که از حدود دو هفته قبل به‌طور رسمی تمریناتش را آغاز کرده و برای حضور در فصل جدید لیگ آماده می‌شود؛ اما شرایط فعلی این تیم نگران‌کننده بوده و هواداران دل‌واپس وضعیت این تیم در لیگ بیستم و هماوردی با سایر حریفان هستند. یکشنبه‌شب، رحمان رضایی مهمان برنامه ورزشی شبکه اصفهان شده بود و چهره نگران و اظهارات ناامیدکننده او به نگرانی هواداران بیشتر دامن زد. زمانی که رضایی به‌عنوان سرمربی ذوب‌آهن معرفی شد، دودستگی آشکاری در بین اعضای هیئت‌مدیره باشگاه ذوب‌آهن ایجاد شده بود و گفته می‌شد این مربی با فشار یکی از اعضای هیئت‌مدیره انتخاب شده است. در آن مقطع با توجه به نگرانی‌هایی که در خصوص معرفی سکان‌دار جدید سبزپوشان وجود داشت، احمد جمشیدی، عضو هیئت‌مدیره و سرپرست وقت باشگاه در اظهارنظری عجیب مدعی شد رضایی قول کسب سهمیه آسیایی را داده است. با این ادعا، جو اطراف تیم تا حدودی آرام شد و در ادامه نیز با ورود مدیریت ارشد شرکت ذوب‌آهن، تغییرات گسترده‌ای در هیئت‌مدیره انجام شد و فردی که از او با نام حامی رضایی یاد می‌شد، دستش از باشگاه اصفهانی کوتاه ماند تا جایگاه سرمربی هم متزلزل شود؛ اما هیئت‌مدیره جدید باشگاه از انتخاب رضایی دفاع کردند تا او با خیال راحت تیمش را برای فصل جدید مهیا کند.
بااین‌حال اظهارات رضایی در برنامه ضربه آزاد، حکایت از فاصله زیاد او و مدیریت باشگاه داشت. سرمربی تیم ذوب‌آهن با ابراز نگرانی از جذب نشدن بازیکنان موردنظرش با تأکید بر اینکه از این روند راضی نیست، گفت: 23 روز از معرفی من به‌عنوان سرمربی ذوب‌آهن گذشته و تنها در هفته اول چهار بازیکن جذب شده‌اند و در ادامه تنها مذاکراتی برای جذب سه بازیکن داشته‌ایم که هنوز به نتیجه نرسیده است. باید کمی سرعت عمل داشته و مذاکرات را قوی‌تر کنیم. بازیکنان زیادی جدا شده‌اند و فکر نمی‌کنم هیچ تیمی به اندازه ذوب‌آهن بازیکن خروجی داشته باشد.
رضایی با تأکید بر این نکته که با بازیکنان کلیدی چهارچوب اصلی تیم تغییر کرده، بیان کرد: در بیشتر پست‌ها به‌خصوص در دفاع و هافبک بازیکن خروجی داشته‌ایم، در حالی که سهمیه جذب بازیکن ما هفت نفر است که پس‌ازاین مدت تنها چهار نفر جذب شده‌اند و در فاصله سه هفته تا آغاز لیگ برتر هنوز در بسیاری از پست‌ها بازیکنان تیم مشخص نشده‌اند.
نگرانی اصلی رضایی از جذب نشدن  بازیکنان مورد نیاز بود و ادعای او مبنی بر اینکه هنوز نمی‌داند در تیمش چند بازیکن دارد، زیرا هنوز ورودی و خروجی‌ها معلوم نشده‌اند، مشکل اصلی او هویدا شد.
در شرایطی که از باشگاه ذوب‌آهن اخباری مبنی بر تغییر احتمالی مدیرعامل به‌واسطه شدت گرفتن روند بیماری جواد محمدی به گوش می‌رسد، رحمان رضایی روبه‌روی دوربین‌های تلویزیونی گفت: امیدوارم مدیریت باشگاه مذاکرات را سریع‌تر جلو برده و بازیکنان مدنظر را هرچه زودتر جذب کند. سه بازیکن تیم درخواست جدایی دارند و نمی‌دانیم به‌جای آن‌ها بازیکنی جذب می‌شود یا خیر؟ این‌ها اماواگرهایی است که فعلا وجود دارد و رئیس هیئت‌مدیره تلاش می‌کند هرچه زودتر این مشکل را رفع کند. از مدیرعامل باشگاه می‌خواهم این مشکلات سریع‌تر رفع شود تا بتوانم در سه هفته باقی‌مانده دست‌کم از نظر بدنی با بازیکنان کار کنم؛ چون برای تمرینات تاکتیکی دیر شده است.
رضایی به جزئیات بازیکنان موردنظرش هم اشاره کرد و گفت: در پست هافبک دفاعی به دو بازیکن نیاز داریم؛ اما بر اساس سهمیه یک بازیکن بیشتر نمی‌توانیم جذب کنیم. نیاز به یک مهاجم خوب، یک هافبک هجومی یا دست‌کم دو هافبک وسط داریم. از ابتدا اسامی بازیکنان موردنظر خود را با ذکر اولویت اول تا سوم به باشگاه داده‌ام و در ادامه دیدیم که برای جذب بازیکنان اولویت‌های نخست نمی‌توانیم با باشگاه‌هایی که وضعیت مالی بهتری دارند رقابت کنیم و ما نیز به ضوابط و چهارچوب باشگاه ذوب‌آهن در مباحث مالی پایبند هستیم و برخی بازیکنان هم جدا شدند. اما بـحـث‌برانگیزترین بــخـش صحبت‌های رحمان رضایی به بخشی برمی‌گشت که در جواب مجری برنامه در خصوص قول کسب سهمیه آسیایی گفت: اصلا چنین انتظاری از سرمربی‌ای که هنوز بالای سر تیم نیامده، بازیکنان مدنظرش جذب نــشـده‌انـد، وضـعـیـت تیم مشخص نیست و حدود 10 بازیکن از آن جدا شده‌اند منطقی نیست و کسی که چنین انتظاری داشته باشد یا فوتبال را نمی‌فهمد یا می‌خواهد مغرضانه توقعات را بالا ببرد. رضایی با این اظهارنظر صریح، آب پاکی را روی دست هواداران ورسانه‌ها ریخت تا فرداروز هر اتفاقی که افتاد به دنبال دو عضو هیئت‌مدیره‌ای باشند که یکی از آن‌ها رأی به انتخاب او داد و دیگری از قول کسب سهمیه آسیایی گفت.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر