چشم‌های تو اصفهان‌اند

نوای نغمه عشاق از اصفهان چه خوش آید

خواجوی کرمانی

تاریخ انتشار: 11:05 - یکشنبه 1399/09/2
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

به نام خدا

اول آذر ماه هرسال، فرصتی دیگرباره است برای پاسداشت تاریخ و فرهنگ، برای تجلیل هنر و زیبایی، برای نکوداشت اصفهان بلندآوازه. اول آذرماه مجالی است مغتنم برای تکریم آن همه شور و شوق و نور و رنگ جان‌افزا که در خشت به خشت این کلاش شهر تاریخی موج می‌زند.

این روز سرورانگیز را به مردمان اصفهان عزیز، به‌ویژه به شهردار فرهیخته و همکاران ارجمند ایشان شادباش می‌گویم.

سید مهران عالم‌زاده

شهردار کرمان

***

پست اینستاگرامی حمیدرضا دهقانی مدیر اداره اول وزارت امور خارجه

عیناک اصفهانُ
آوی إلی إبراجها الحمام
چشمان تو اصفهان‌اند
که در گل دسته‌هایش
کبوتران پناه می‌گیرند

***

توییت «محمدرضا دهشیری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال
یکم آذرماه را به عنوان روز اصفهان، خواهر خوانده داکار، گرامي مي‌داریم. امروز اصفهان میراث‌دار قرن‌های گذشته است. آنچه از دوران سلجوقیان و پس از آن، از عصر صفوی برای نصف جهان به یادگار مانده روح و مایه اصلی این شهر در عصر جدید شده که همچنان به چهره زیبای نصف جهان شکل داده است.

***

توئیت سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی در آذربایجان و سخنگوی سابق وزارت امور خارجه به مناسبت روز اصفهان

نام ایران با اصفهان عجین شده است؛ همچون مشهد، شیراز یا تبریز. تلفیق هنر، دین و عظمت ایرانی- اسلامی در هر کوی و برزن این دیار خودنمایی می‌کند. نوجوان بسیجی که بودم فرمانده لشکر ما اصفهانی بود و از رشادت، اخلاص و دلاوری مازندرانی‌ها حماسه‌ها ساخت.

***

پیام تبریک شهردار بندر بوشهر به قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان به مناسبت یکم آذر ماه روز نکوداشت اصفهان
حسین صالحیان شهردار بندر بوشهر در پیامی روز اصفهان را به شهردار و مردمان این شهر تبریک گفتند.
متن پیام به این شرح است:
به نام آفریدگار یکتا
اصفهان شهری چشم‌نواز با تمدنی بزرگ و گنجینه‌ای از تاریخ و فرهنگ ریشه در آب و خاک میهن عزیزمان دارد ٬ شهری که معماری زیبای آن زبانزد همگان می باشد و دارای میراثی ارزشمند از پیشینیان بوده و دارای مردمانی مهربان به وسعت زاینده‌رود است.
این شهر که به داشتن معماری زیبای ایرانی، پل‌های سرپوشیده طاق‌دار، مساجد و مناره‌های تاریخی منحصربه‌فردش و همچنین زاینده رود زیبا نام‌آور است؛ در دوره‌های مختلف آوازه‌ای خاص داشته است.
 وجود دوره‌های خاص تاریخی و معماری منحصر به فرد و بازار قدیم آن در کالبد شهر اصفهان نشان از جایگاه کهن اقتصادی، سیاسی، مذهبی، اجتماعی، علمی و فرهنگی در روح این شهر است.
اینجانب یکم آذر ماه را که بعنوان روز نکوداشت و پاسداشت شهر تاریخی اصفهان می باشد از طرف خود و مردم خون‌گرم بندر بوشهر به حضور جنابعالی و همکاران عزیزتان در شهرداری اصفهان و همچنین مردم مهربان اصفهان تبریک عرض نموده و موفقیت و شادکامی را برایتان آرزومندم.
حسین صالحیان
شهردار بندر بوشهر

***

توییت محمدجواد شریعتی، سفیر ایران در کنگو

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط