سپاهان بفرمای مدعیان را پس زد

سپاهان در روزی که می‌توانست بدون شریک خودش را به صدر جدول لیگ برساند، با انجام یک بازی ضعیف و دور از انتظار مغلوب شهر خودرو مشهد شد تا شاگردان محرم نویدکیا متوجه شوند که برای قهرمانی در لیگ امسال کاری بسیار سخت در پیش رو دارند. خوردن سه گل از نماینده فوتبال مشهد آن هم در استادیوم نقش‌جهان اتفاقی بود که شاید بدبین ترین هوادار سپاهان هم پیش‌بینی آن را نمی‌کرد و تیمی که حتی گل اول را راهی دروازه حریف کرده بود، در نهایت سه گل خورد تا فرصت صدرنشینی در لیگ امسال از دست برود.

تاریخ انتشار: 09:01 - دوشنبه 1399/11/13
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

نمایش ضعیف خط دفاعی و دروازه‌بان سپاهان در پایان مسابقه صدای اعتراض محرم نویدکیا را هم بلند کرد و این یعنی تیمی که شانس اول قهرمانی در لیگ امسال است، نباید تعداد گل‌های خورده‌اش به اندازه تیم‌های قعرنشین جدول لیگ باشد. خط دفاعی سپاهان که با حضور مهره‌های سرشناسی مثل جورجی گولسیانی، عزت‌الله پورقاز و محمد نژادمهدی شکل گرفته باید بیشتر از اینها حواسش به بسته نگه‌داشتن دروازه پیام نیازمند باشد و مهم‌ترین اصل در فوتبال روز دنیا گل‌نخوردن است و اگر تیمی بتواند این موضوع را رعایت کند، می‌تواند به موفقیت در لیگ امیدوار باشد.
پیام نیازمند: هر هفده گل سپاهان در این فصل توسط پیام نیازمند دریافت شده و این برای دروازه‌بانی که مدعی اصلی پوشیدن پیراهن تیم ملی بوده اصلا خوب نیست. نیازمند در مقابل شهر خودرو هرچند بر روی پنالتی قاسمی‌نژاد مقصر نبود، اما در ادامه زاویه‌بندی خوبی روی گل دوم پدیده نداشت و روی گل سوم هم می‌توانست واکنش بهتری داشته باشد؛ با این وجود نیازمند یک روز بسیار بد را پشت‌سر گذاشت تا یکی از ضعیف‌ترین نمرات خود در طول این فصل را بگیرد.
جرجی گولسیانی: بازوبند کاپیتانی سپاهان آنقدر مدعی دارد که جورجی گولسیانی برای حفظ آن بخواهد از جان و دل مایه بگذارد، ولی با این وجود سپاهان سه گل دریافت کرد و اخراج ناشیانه دقایق پایانی کار را برای محرم و تیمش در این چند هفته پایانی بسیار سخت خواهد کرد.
محمدرضا مهدی‌زاده: بازیکنی که جای نژادمهدی و پورقاز را در خط دفاعی سپاهان گرفته، باید ارزش این موقعیت را بیشتر از اینها بداند ولی مهدی‌زاده در مقابل شهر خودرو نمایش خوبی نداشت و البته یک بار هم شانس باز کردن دروازه تیم حریف را پیدا کرد که با واکنش فراهانی این موقعیت به ثمر ننشست. شایان مصلح: حبس‌شدن بازیکن تکنیکی و گل‌سازی مثل امید نورافکن در سمت چپ زمین سپاهان باعث شد تا محرم برای حل این مشکل دست به استفاده از شایان مصلح در سمت چپ زمین خودشان ببرد؛ ولی با این وجود پنالتی ناشیانه و خراب شدن او روی بدن بازیکنان شهرخودرو فرصت برتری سپاهان در این بازی را گرفت و مصلح نشان داد که هنوز نمی‌توان به عنوان یک بازیکن کامل و ۹۰ دقیقه روی او حساب کرد.
دانیال اسماعیلی‌فر: دانیال یکی از گران‌قیمت‌ترین خریدهای سپاهان در این فصل است ولی با این وجود اسماعیلی فر چه در ساختار دفاعی و چه در ساختار تهاجمی جایگاه خودش را پیدا نکرده و همین موضوع باعث شده تا نمایش درخشانی از او نبینیم.
سروش رفیعی: هافبک فانتزی سپاهان آن‌طور که باید‌و‌شاید موفقیتی در تغذیه مهاجمان تیمش نداشت و همین موضوع باعث شد تا سپاهان در طول نیمه دوم عملا موقعیت آنچنان زیادی به جز ضربه سر مهدی‌زاده بر روی دروازه حریف ایجاد نکند.
محمد کریمی: قرار گرفتن در مقابل هافبک جنگنده و فیزیکی مثل صادق صادقی کار کریمی را در این بازی بسیار سخت کرده بود و او هم مانند بقیه بازیکنان سپاهان در مقابل انگیزه خط هافبک پدیده مغلوب شد تا سپاهان یک باخت تلخ خانگی در این بازی به چشم ببیند.

سیدمحمدرضا حسینی: حسینی در مقابل شهر خودرو موقعیت آن‌چنانی برای گل‌زنی پیدا نکرد و به نظر می‌رسید که آنالیز بسیار خوب سیدمهدی رحمتی از بازیکنان سپاهان باعث شد تا مدافعان پدیده به خوبی نوع حرکات حسینی را حدس بزنند و این موضوع فرصت نزدیک‌شدن به دروازه شهر خود را از حسینی گرفت.
امید نورافکن: نورافکن به یک خط جلوتر منتقل شد تا بتواند از بازی فانتزی خودش برای گل‌زنی سپاهان استفاده کنند؛ ولی با این وجود او هم بعد از چند هفته بازی در ساختار دفاعی هـنوز میل به عـقـب‌نشـینی در ساق‌هایش دیده می‌شود و آن طور که باید و شاید مانند فصل گذشته به دروازه رقبا نزدیک نمی‌شود.
سجاد شهباززاده: خودش یک پنالتی گرفت و خودش هم آن را گل کرد تا هواداران سپاهان را به پیروزی در این بازی امیدوار کند؛ ولی همه تلاش شهباززاده برای گرفتن ۳ امتیاز در این بازی کافی نبود و عملکرد ضعیف خط دفاعی سپاهان گل شهباززاده را پرپر کرد، ولی با این وجود مهاجم سپاهان وظیفه اصلی خود در این بازی را به خوبی انجام داد
کی‌روس استنلی: مدت‌هاست که خبری از بمب افکن سابق ذوب‌آهن و سپاهان در خط حمله نیست و استنلی فقط حضور فیزیکی درون زمین دارد و در بیشتر اوقات هم مشغول اعتراض به داور مسابقه است تا بتواند از این طریق حق خودش را بگیرد. استنلی با ادامه این روند بدون شک در هفته‌های آینده جایگاه خود در ترکیب اصلی سپاهان را هم از دست خواهد داد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مسعود افشاری

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط