آموزش هزاران اصفهانی در اکوسیستم کارآفرینی

نشست خبری طرح کارآفرینی توان 7 صبح روز گذشته در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد. این نشست با محوریت بررسی طرح توان 7 با هدف آموزش یکصدهزار شهروند اصفهانی در حوزه کارآفرینی و توسعه کسب وکار برگزار شد. در ابتدای این نشست خبری، رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در اشتغال‌زایی براساس تقاضای بازار، فضای کار گسترش پیدا می‌کند و نیروی کار استخدام می‌شود؛ ولی در کارآفرینی، نوآوری وجود دارد و ارزش‌افزوده خلق می‌شود؛ ضمن اینکه در اشتغال‌زایی نقش دولت‌ها پررنگ است، ولی در کارآفرینی نقش بخش خصوصی پررنگ‌تر است.

تاریخ انتشار: 08:52 - پنجشنبه 1399/11/30
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

صالح خشوعی تصریح کرد: کارآفرینی پروسه‌ای زمانبر است و از زمان ایده تا بازار پنج سالی طول می‌کشد تا استارتاپ به ثمر برسد. در اکوسیستم کارآفرینی نیز مجموعه‌ای از افراد، رویدادها و روش‌ها در یک محدوده جغرافیایی قرار می‌گیرد. خشوعی عنوان کرد: سازمان‌های دولتی، خـیـــریــه‌هــا، رسـانــه‌ها، سرمایه‌گذاران، مروجین کارآفرینی، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد دانشگاهی، استارتاپ‌ها، مربیان و برگزار کنندگان رویدادهای اجرایی اجزای اکوسیستم کارآفرینی هستند. او عنوان کرد: طرح توان 7 برای ایجاد مراکز آموزشی کارآفرینی شروع شد و ایده اولیه توسط آقای کوروش خسروی ارائه و به سازمان فرهنگی‌ اجتماعی شهرداری اصفهان ابلاغ شد، سازمان هم خانه جوان را به‌عنوان مجری انتخاب کرد. رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و  ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در مرحله اول به سفیران آموزش داده شد؛ در مرحله دوم از گروه‌هایی که در اکوسیستم کارآفرینی فعالیت دارند، حمایت کردیم و در مرحله سوم نیز که با شیوع کرونا هم‌زمان شد به‌صورت قدرتمند فضای مجازی را گسترش دادیم و تولید محتوای مجازی را به صورت جدی شروع کردیم. درواقع توسعه کسب‌وکار به آموزش‌ها اضافه و در این دو سال زیرساخت‌های کار آماده شد.

بستری برای تسهیلگری در اکوسیستم کارآفرینی اصفهان

در ادامه این نشست، مدیر خانه جوان اصفهان اظهار کرد: طرح توان 7 یک طرح آرمان‌گرایانه محسوب می‌شود که با نیت آموزش یکصد هزار شهروند اجرایی می‌شود و از آنجایی که خانه جوان در سال‌های گذشته تنها فرهنگ‌سرایی بوده که به موضوعات کارآفرینی می‌پرداخته است، به‌عنوان مجری انتخاب شد.فاطمه اکبرزاده تصریح کرد: مراکز کار اشتراکی، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و مراکز آموزشی و تمام مراکزی که در اکوسیستم فعالیت دارند در رشد شهر نقش ایفا می‌کنند و طرح توان 7 بستری برای آموزش شهروندان محسوب می‌شود. در گام دوم نیز این طرح پایگاهی برای شبکه سازی در بستر نهادی به عنوان شهرداری است. او بیان کرد: اتصال به سامانه شهروندی شهرداری اصفهان و بارگذاری شناسنامه‌های طرح توان 7 در کتابخانه‌های دیجیتال؛ دو اقدامی است که به پایداری پروژه توان 7 کمک می‌کند.مدیر خانه جوان اصفهان اذعان کرد: اهداف کلی این پروژه متناسب با اهداف 27گانه سند شهروند فرهنگی شامل اصلاح فرهنگ سرمایه‌گذاری و ترغیب شهروندان به سرمایه‌گذاری در اقتصاد شهری، ارتقای اقتصاد فرهنگ و هنر و ارتقای کارآفرینی اجتماعی تعیین شده است.  او خاطرنشان کرد: پروژه توان 7 با هدف آموزش یکصدهزار شهروند اصفهانی به دنبال تأمین نیروی انسانی توانمند است تا به تسهیلگری در اکوسیستم کارآفرینی کمک کنند و در نهایت اصفهان به عنوان محیط مناسب برای سرمایه‌گذاری معرفی شود.مدیر خانه جوان اصفهان گفت: تقویت بانک محتوای آموزشی، راه‌اندازی باشگاه مشاوران کسب‌وکار، برگزاری رویدادهای شهری و تولید آموزش برای حمایت از اقشار کم‌برخوردار جزو اولویت‌های کاری ما قرار دارند؛ ضمن اینکه وب‌سایت، رویدادهای شهری و آموزش آنلاین نیز قالب‌های اجرایی ما به‌شمار می‌روند.
او عنوان کرد: تمامی اعضای اکوسیستم کارآفرینی در شهر اصفهان شامل مدیران مراکز کارآفرینی، فضاهای کار اشتراکی، مراکز مشاوره‌ای کسب‌وکار، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها و تمامی نهادهای شهری شامل استانداری، بهزیستی، کمیته امداد، سپاه پاسداران، بسیج، آموزش‌وپرورش، فنی‌وحرفه‌ای، مؤسسات و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، شهرک علمی‌تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصناف، اتاق بازرگانی و… همکاران پروژه هستند. اکبرزاده تصریح کرد: 300 ساعت محتوای آموزشی، آموزش 8500 نفر شهروند اصفهانی، برگزاری 52 رویداد آموزشی، مشارکت و حمایت از استارتاپ‌ها و روایتگری و معرفی داستان‌های کارآفرینان موفق جزو اقدامات انجام‌شده هستند. مدیر خانه جوان اصفهان گفت: طرح توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی، کوچ حرفه‌ای کسب‌وکار و اتصال سامانه شهروندی به سایت نیز جزو اقدامات دردست اجرا هستند. تولید محتوا در حوزه کارآفرینی مبتنی بر نیاز شهروندان، توسعه گستره آموزشی پروژه تا سقف 200هزار نفر، توسعه ارتباطات با سایر کلان‌شهرها جهت اجرای برنامه‌ها و رویدادها، تعامل با فعالان و کارآفرینان در سایر شهرها و کشورها جهت انباشت دانش و تجربه، چشم‌اندازهای پروژه توان 7 هستند. اکبرزاده خاطرنشان کرد: با عنایت به تعریف اصلی پروژه توان 7 مبنی بر آموزشی‌بودن طرح، بستری آنلاین با عنوان وب‌سایت توان 7  آماده‌سازی شده است تا تمامی محتواهای آموزشی تولید شده در قالب ویدئو، صوت و محتوای آموزشی تولید شده و متن روی این وب سایت به عنوان بستر اصلی جهت بهره‌مندی حداکثری شهروندان بارگذاری شود.او افزود: علاوه بر بارگذاری محتواها، بخش‌هایی مانند باشگاه مشاوران که در آن تمامی خدمات مشاوره‌ای در حوزه کسب وکار به شهروندان ارائه می‌شود، بخش معرفی کتاب و مقالات روز کارآفرینی به‌همراه پادکست‌های صوتی و اخبار کارآفرینی استارتاپی هفتگی شهری و کشوری نیز  از  بخش‌های اصلی وب‌سایت توان 7 هستند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مینا ایزدی

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط