شهرک سلامت اعتبار اصفهان است

روز گذشته جمعی از مسئولان کشوری از جمله حجت‌الله میرزایی معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غلامرضا پناه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا محمدی مدیرکل امور مالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سروش مقدم مدیرکل دفترچه بودجه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رامین ایزدپناه مدیرکل پشتیبانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یعقوب رستمی مدیرکل توسعه منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابراهیم حیدری رئیس دفتر معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هوشنگ علیبازی مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اکبر یوسفی مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه برخی از مسئولان استانی از جمله کامران کلانی، مدیر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان به بازدید شهرک سلامت اصفهان پرداختند و از نزدیک با دستاوردهای این مجموعه آشنا شدند.

تاریخ انتشار: 09:01 - دوشنبه 1399/12/4
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

در حاشیه این بازدید حجت‌الله میر‌زایی، معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بازدید از شهرک سلامت اصفهان، یکی از بهترین روزهای عمر من بود، تصریح کرد: سال‌ها بود که آرزوی به ثمر رسیدن این شهرک را داشتم که خوشبختانه امروز این مجموعه با تلاش‌های خیرخواهانه مدیرعامل و سرمایه‌گذار شهرک سلامت محقق شده است و امید می‌رود تا پایان سال آینده نیز این مجموعه تکمیل شود. میــرزایی با بـــیان اینکه تمام مسئولیت‌های اجتماعی که یک صاحب سرمایه می‌تواند در پروژه خود، اعمال کند در شهرک سلامت نهفته است، تصریح کرد: شهرک سلامت از یک سو می‌تواند نیازهای حوزه سلامت در داخل کشور را رفع کند و از طرف دیگر، باعث امکان توسعه گردشگری سلامت در منطقه شود و هم اینکه پروژه توسعه منطقه‌ای در اصفهان را به خوبی تکمیل کند.

ایجاد اشتغال به طور مستقیم و غیرمستقیم

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اشتغال‌زایی شهرک سلامت گفت: این مجموعه امکان تأمین ده‌ها هزار شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم را دارد. همچنین این شهرک، باعث صیانت از سرمایه انسانی و محیط‌زیست نیز می‌شود. او در ادامه با اشاره به اینکه مهم‌ترین وظیفه‌ای که دستگاه‌های دیوان‌سالار در قبال ادای دین در برابر سرمایه‌گذاران و مدیرعاملان چنین مجموعه‌هایی دارند، این است که تحت هیچ شرایطی در گشایش این مسیرها تأخیری ایجاد نکنند، تأیید کرد: همه هم‌و‌غم مسئولان باید این باشد که چنین پروژه‌هایی با حداکثر سرعت ایجاد شود و باعث پیدایش حس رضایت هم در مردم و هم در سرمایه‌گذاران شود. معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شهرک سلامت حیثیت و هویت و اعتباری برای اصفهان به شمار می‌آید و به همین دلیل نیز باید در تسریع تکمیل این پروژه کوشید. میرزایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موانع پیش روی بخش خصوصی، بیان کرد: بخشی از این سنگ‌اندازی‌ها قطعا به دلیل مقررات و برخی دیگر به علت روحیات افراد و نداشتن تصور نادرست و به خاطر اینکه آن‌ها اطلاعی از نتایج چنین پروژه‌هایی ندارند، است؛ درحالی‌که باید راه برای سرمایه‌گذاران بزرگ هموار شود. او در ادامه با اشاره به اینکه دولت باید کارآمدتر شود، تصریح کرد: کارآمدی، بهبود حکمروایی و مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی و همچنین شفافیت از جمله اقداماتی است که دولت برای توسعه بخش خصوصی می‌تواند انجام دهد. قطعا اگر دولت برای توسعه بخش خصوصی موانعی را ایجاد کند، بخش خصوصی نیز رغبت خود را برای سرمایه‌گذاری از دست می‌دهد.

 نرخ بیکاری از پاییز 99 نسبت به بهار 5/1 درصد کاهش یافته است

در ادامه این بازدید کامران کلانی، مدیر اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز با اشاره به گردشگری سلامت، تصریح کرد: گردشگری جنبه‌های مختلفی دارد که یکی از ابعاد آن نیز گردشگری سلامت است که افراد در قالب آن، برای درمان خود به کشورهای مختلف مراجعه می‌کنند. البته گردشگری سلامت به زیرساخت‌های مناسبی نیاز دارد تا فرد به واسطه استفاده از آن‌ها از نقاط مختلف برای دریافت خدمات مراجعه کند؛ زیرساخت‌هایی مثل اسکان، رفاه و… . خوشبختانه شهرک سلامت تمامی این امکانات را برای ارائه خدمات به گردشگران سلامت آن‌گونه که در کشورهای مختلف وجود دارد، فراهم کرده است. مدیر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به مزیت شهرک سلامت نسبت به سایر مجموعه‌های مشابه، بیان کرد: تجیهزات و امکانات پزشکی در شهرک سلامت بسیار مطلوب است و می‌توان گفت این مجموعه از این لحاظ جزو مجموعه‌های پیشرو در کشور است؛ به ویژه در بخش‌های پرتودرمانی و درمان سرطان.
او در ادامه با اشاره به تعرفه‌های سلامت در این شهرک افزود: علی‌رغم استفاده از تکنولوژی‌های روز در این شهرک، تعرفه‌ها و خدمات پزشکی تفاوتی با سایر مراکز پزشکی ندارد و همین موضوع باعث می‌شود که مردم این مجموعه را برای دریافت خدمات سلامت انتخاب کنند. مدیر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه میانگین بیکاری در استان اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: علی‌رغم شیوع کرونا نرخ بیکاری از پاییز 99 نسبت به بهار 5/1درصد کاهش یافته است و با توجه به ظرفیت‌هایی که استان اصفهان در زمینه گردشگری دارد، می‌تواند در توسعه گردشگری سلامت نیز گام مؤثری بردارد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    لاله اصغرزاده

برچسب‌های خبر