سرخابی‌ها در آسیا سپاهان در قائمشهر

در شرایطی که دو ضلع دیگر قهرمانی لیگ بیستم درگیر برگزاری رقابت‌هایشان در لیگ قهرمانان آسیا هستند، تیم سپاهان امشب در هفته بیست و یکم لیگ برتر به دیدار تیم نساجی مازندران می‌رود. سپاهانی‌ها بعد از روند صعودی که صدرنشینی در لیگ را برای آن‌ها به ارمغان آورد، در برابر نفت مسجدسلیمان آن‌هم در خانه متوقف شدند تا در کورس قهرمانی با سرخابی‌های پایتخت، دو امتیاز ارزشمند را از دست بدهند؛ اما برخی کارشناسان این توقف را به‌منزله هشداری برای تیم سپاهان عنوان می‌کنند که توجه این تیم را به ادامه لیگ و امتیازات ارزشمند آن جلب خواهد کرد.

تاریخ انتشار: 01:36 - پنجشنبه 1400/02/2
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

تساوی زردهای اصفهانی در خانه آن‌هم در شرایطی که فرصت خوبی برای پیشی‌گرفتن از رقیب سرخ‌پوش تهرانی فراهم بود، باعث شد تا یاران محرم نویدکیا به دلیل تفاضل گل کمتر صدر را به حریف تهرانی واگذار کنند، اما بازی امشب با نساجی فرصت خوبی است که البته با یک بازی بیشتر، اختلاف خود با تیم دوم جدول رده‌بندی را به عدد سه برسانند. البته سپاهان در این مسابقه با یک مساوی هم صدرنشین خواهد شد، اما موضوع مهم اینجاست که تمام تک امتیازها، در هفته‌های پایانی لیگ نقش حیاتی ایفا خواهد کرد و بذل و بخشش در این مقطع از لیگ، درنهایت به ضرر تیم اصفهانی خواهد شد. سپاهان در شرایطی در بازی رفت آذرماه در ورزشگاه نقش‌جهان خالی از تماشاگر میزبان نساجی بود که از 5 بازی خود 2 باخت، 2 برد و یک تساوی و 7 امتیاز داشت، اما حالا شرایط بهتری دارند و بازی‌های تماشاگرپسند و عملکرد خوب شاگردان نویدکیا که در آرامش روی بازی‌های خود تمرکز کرده‌اند، این موضوع رضایت حداکثری هواداران را به همراه داشته است. شاگردان محرم در بازی رفت با دو گل سجاد شهباززاده و گل‌های محمدرضا حسینی و کی روش استنلی با نتیجه 4 برصفر مقابل نساجی به برتری رسیدند تا یکی از بردهای پرگل را در جدول ثبت کنند و 10 امتیازی شوند و به رده دوم جدول رده‌بندی برسند؛ جایگاه مشابهی که در بازی برگشت در آن قرار دارند.
در آن‌سوی میدان تیم نساجی نیز کمتر از سپاهان برای بردن انگیزه ندارد، این تیم که بعد از دو برد متوالی در لیگ برتر مقابل پرسپولیس بازنده شد تا روند صعودی‌اش قطع شود.
نماینده فوتبـــــــال مازندران که لیگ را با هدایت وحید فاضــــــلی، دستیار محمود فکری آغاز کرد، پس از امتیاز ازدست‌دادن‌های متوالی و حضور در منطقه خطر جدول رده‌بندی، مجید جلالی را به خدمت گرفتند تا با تجربه این مربی باسابقه، برای بقا در لیگ برتر تلاش کنند، اما این تصمیم نتیجه دلخواه را به همراه نداشت و پس از مدتی یک‌بار دیگر دست به تغییرات زده و ساکت الهامی را به خدمت گرفتند.
نساجی که با 16 امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی جای گرفته و یکی از دو کاندیدای سقوط به دسته پایین‌تر محسوب می‌شود، در مصاف با سپاهان با هدف بقا در لیگ برتر به میدان می‌رود و قطعا بازیکنان این تیم هم به‌اندازه سپاهان انگیزه برای دوندگی و جنگندگی در میدان برای حصول نتیجه مطلوب را خواهند داشت. الهامی و شاگردانش به‌خوبی می‌دانند در فاصله 9 هفته به پایان مسابقات لیگ برتر دیگر فرصتی برای از دست‌دادن امتیاز ندارد، اما عبور از سپاهان پرمهر و منسجم هم کار بسیار دشواری است.
سپاهان در حال حاضر با 35 گل زده زهردارترین تیم لیگ برتر است و مدافعان و دروازه‌بان نساجی کار سختی مقابل خط حمله سپاهان دارند.
کارشناسان معتقدند سپاهان باید به این نکته توجه داشته باشد که حفظ توان گلزنی و طراحی مؤثر نقشه‌های متنوع تاکتیکی برای تخریب چارچوب دفاعی چندلایه نظیر آنچه نفت مسجدسلیمان با آن به یک امتیاز بازی قبل رسید، یکی از الزامات تیمی است که بیش از همه این سال‌ها خود را مدعی شکار جام می‌بیند.
با توجه به اینکه بازی سپاهان و نساجی روی چمن مصنوعی ورزشگاه وطنی برگزار می‌شود، شنیده‌شده که طلایی‌پوشان با همکاری باشگاه ذوب‌آهن، به مدت دو جلسه در چمن مصنوعی مجموعه شفق تمرین می‌کنند تا با شرایط چمن مصنوعی آشنایی پیدا کنند.
در دیگر دیدارهای امشب تیم آلومینیوم اراک میزبان پیکان خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود مسابقه تیم‌های رده ششم و یازدهم جدول در اراک دیدنی باشد.
اگر پیکان بتواند آلومینیوم را در خانه‌اش شکست بدهد، امکان صعود پنج پله‌ای در جدول لیگ را دارد و جانشین حریف خود می‌شود. آلومینیوم هم با علیرضا منصوریان تیم مس رفسنجان را شکست داد و بعدازآن دو مساوی مقابل فولاد خوزستان و ماشین‌سازی تبریز به دست آورد و با برد احتمالی در بازی امشب می‌تواند به رتبه چهارمی نیم‌نگاهی داشته باشد. تیم‌های نفت مسجدسلیمان و مس رفسنجان نیز دیگر برگزارکنندگان یکی از مصاف‌های امشب هستند.
نفت اگر در این مسابقه پیروز شود، در همان رتبه دوازدهم باقی می‌ماند و برای خود محدوده نسبتا امنی را ایجاد می‌کند. مس رفسنجان هم که در اولین سال حضورش در لیگ برتر فراتر از تصور و انتظار نتیجه گرفته، در حال حاضر روی پله پنجم است و در صورت برنده شدن می‌تواند به‌طور موقت به رتبه چهارم جدول هم صعود کند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر