جدایی آسان‌ترین راه

خراب کردن همیشه آسان‌تر از ساختن است؛ طلاق شاید اولین راه حل باشد اما بهترین راه حل نیست. چه بسا زندگی‌های مشترکی که تنها به علت سوتفاهم و عدم درک درست متلاشی می‌شود و دنیایی از حسرت را برجای می‌گذارد. در یک رابطه زناشویی هر کدام از زن و مرد موظف به انجام تعهداتی هستند که در قبال همسر خود بر عهده گرفته‌اند. اگر خدشه‌ای بر این رابطه ایجاد شود، قطعاً انجام این تعهدات به درستی صورت نگرفته است.

تاریخ انتشار: 12:20 - پنجشنبه 1400/02/9
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

بنابراین خوب است که قبل از تصمیم به طلاق، اندکی به رفتارها و گفتارهای خود دقت داشته باشید تا مانع از جدایی و طلاق شوید. بدین منظور با آگاهی از روش‌های جلوگیری از طلاق و کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌توانید از طلاق جلوگیری کنید. راهنمایی‌های لیلا غلامی، کارشناس بهداشت معاونت بهداشتی اصفهان می‌تواند در این مورد کمک‌کننده باشد.

مهارت‌های لازم برای جلوگیری از طلاق

-کنترل خشم و عصبانیت

-مشورت و گفتگو کردن با همسر

-گفتن جملات مثبت و روحیه بخش به همسر

اقدامات صحیح برای جلوگیری از طلاق

وقتی یکی از زوجین به ناگاه بحث جدایی و طلاق را به میان آورد، قطعاً با شوک شدن همسر روبه‌رو خواهد شد. شاید در این هنگام اولین واکنش ناراحتی و اشک ریختن باشد اما بهترین واکنش این است که به خود مسلط شده و برای جلوگیری از طلاق اقدامات درستی انجام دهد که در ادامه به مهم‌ترین این اقدامات اشاره خواهد شد.

-به همسرتان احساس گناه ندهید: نباید با اشک ریختن و گفتن جملات احساسی همسر را به بازگشت مجبور سازید. زیرا این امر فقط به طور موقتی کارساز است و این احساس را در همسر بر می‌انگیزد که او فقط بخاطر ترحم با شما ادامه می‌دهد و اما رابطه عاطفی وجود نخواهد داشت.

– حفظ خونسردی: با وجود اینکه بروز برخی مشکلات در مسیر زندگی زناشویی باعث اختلاف و درگیری شده و این تفکر را به جود آورده است که بهترین راه نجات از این مشکلات، طلاق و جدایی است اما باید خونسردی خود را حفظ کنید. باید کمی به خود فرصت فکر کردن بدهید و به این موضوع بیندیشید که در یک رابطه دو طرفه همیشه یک طرف مقصر نیست و شما هم سهمی در ایجاد مشکل داشته‌اید.

-اصلاح رفتار: زوجین باید به رفتار خود دقت بیشتری داشته باشند و ببینند کجای این زندگی رفتار ناشایستی نشان داده‌اند که از طرف همسر مورد نارضایتی قرار گرفته‌اند. می‌توان لیستی از رفتارهای نادرست خود تهیه کرده و به اصلاح هر کدام از آن‌ها بپردازید.

– حفظ آراستگی: یکی از مهم‌ترین علل جلوگیری از طلاق و جدایی این است که زن و مرد مورد پذیرش از طرف همسر قرار بگیرند. اگر می‌دانید که همسرتان دوست دارد شما وزن خاصی داشته باشد یا طرز خاصی لباس بپوشید، بهتر است به نظر او احترام گذاشته شود و سبک جدیدی را برگزینید. با این تغییر ظاهری متوجه خواهید شد که چقدر وضعیت ظاهری در حفظ رابطه زناشویی و تداوم آن مؤثر است.

-عدم بازگویی مشکلات گذشته: اگر عادت دارید دائم از مشکلات صحبت کنید و کمبودهایی را که در زندگی داشته‌اید بازگو کنید، باید بدانید این کار جز دامن زدن بر مشکلات موجود فایده‌ای نخواهد داشت. بهتر است با همسرتان به گفتگو نشسته و در مورد رفتارهای نادرستی که داشته‌اید عذرخواهی کنید.

– استفاده از جملات تاکیدی: نباید خود را ببازید و میدان را خالی کنید. برای اینکه هر روز روحیه خود را تقویت کنید و با انگیزه بیشتری از شکل گیری طلاق جلو گیری کنید، بهتر است دائماً با خود جملات مثبتی مانند «من می‌توانم» را تکرار کنید.

– عدم مقایسه کردن همسر: هیچکس به دیگری شباهت ندارد پس نباید دائماً همسر خود را با دیگری مقایسه کنید. این عمل هم باعث فاصله گرفتن شما از همسرتان می‌شود و هم اینکه عزت نفس وی را پایین می‌آورد.

-جدی گرفتن راستگویی: دروغ گفتن هر چند مصلحتی باشد و در مورد موضوعات پیش پا افتاده گفته شود، باز هم شما را یک انسان دروغگو نشان می‌دهد و باعث سلب اعتماد همسرتان نسبت به شما خواهد شد.

 

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    لیلا کهلانی

برچسب‌های خبر