اصفهان برای من خوش‌شانسی آورد!

دراگان اســکــوچــیــچ را در مــیــانــه نقش‌جهان‌گردی‌اش ملاقات کردیم. سرمربی کروات تیم ملی ایران، ظهر روز بازی پرسپولیس‌سپاهان را به دیدن میراث جهانی و بازار اصفهان گذراند؛ آن‌هم با راهنمایی زوج کروات‌ایرانی ساکن اصفهان که به تازگی از کتابشان هم رونمایی کرده‌اند. دومین ملاقاتمان با اسکوچیچ در حیاط هتل عباسی بود. دقایقی پیش از آنکه برای دیدن بازی به ورزشگاه نقش جهان برود،به گفت‌وگوی کوتاهی با او نشستیم و او از علاقه‌اش به اصفهان و اینکه فکر می‌کند این شهر برایش خوش‌شانسی آورده است، برایمان گفت.

تاریخ انتشار: 05:07 - سه شنبه 1400/02/21
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

گروهی از مردان خارجی که پیراهن‌های قرمز رنگ متحدالشکل با آرم تیم ملی ایران به تن داشتند، جلوی سردر قیصریه در ظهر گرم یکشنبه اردیبهشتی اصفهان، توجه خیلی‌ها را جلب کردند؛ فوتبالی‌ها در یک نگاه شناختند و غیرفوتبالی‌ها کنجکاو شدند و بازار سلفی‌گرفتن با سرمربی تیم ملی ایران هم داغ بود. ماجرا این بود که اسکوچیچ که حالا هفت سال است در ایران زندگی می‌کند، برای دیدن یک بازی مهم، سفری یک‌روزه به اصفهان داشت و چون یکی از دو کمک‌مربی همراهش اولین سفر اصفهان را تجربه می‌کرد، سرمربی قصد کرده بود مقصد مورد علاقه‌اش در این شهر را به او نشان دهد. ظهر یکشنبه، نوزدهم اردیبهشت ماه، گروه به اصفهان رسیدند و راهی میدان نقش جهان شدند. در این دیدار زوج ایرانی‌کروات هم گروه را همراهی می‌کردند؛ ایوان جوگیچ (Ivan Dogic) که تیرماه 1398 مصاحبه ویدئویی و متنی مفصلی با او در صفحه میراث و گردشگری روزنامه اصفهان زیبا منتشر کردیم، به همراه همسر ایرانی‌اش، این گروه را همراهی می‌کردند.
بعد از دیدار در نقش‌جهان، تصمیم گرفتیم گفت‌وگوی کوتاهی با سرمربی تیم ملی ایران داشته باشیم و محور گفت‌وگو اصفهان باشد. تنها زمان مناسب برای این گفت‌وگو نیم‌ساعت قبل از حرکتشان به سمت استادیوم برای تماشای بازی پرسپولیس‌سپاهان بود. در باغ هتل‌عباسی، محل اقامت گروه، با اسکوچیچ به گفت‌وگو نشستیم.

خاطره اسکوچیچ از اصفهان یک دهه پیش

دراگان اسکوچیچ (Dragan Skocic) صحبت‌هایش را با روایتی درباره اصفهان شروع و تصریح کرد: «اصفهان یکی از مکان‌های مورد علاقه‌ام در ایران است. فکر می‌کنم شهر باروحی است و تاریخی غنی دارد. به این محیطی که داخلش هستیم هم که نگاه کنید، می‌بینید که همه جا سرسبز است و من هم حس خوبی دارم که اینجا هستم.» او درباره دیدارهایش از اصفهان هم گفت: «اولین باری که به اصفهان آمدم، ده سال پیش بود. هنوز سرمربی تیم ملی ایران نشده بودم. در مسابقات آسیایی جلوی ذوب آهن بازی داشتیم؛ به این دلیل به ایران و اصفهان آمدم.»
اسکوچیچ ادامه داد: «آن بازی را که ده سال پیش به خاطرش به اصفهان آمدم، واگذار کردیم؛ ولی از آن به بعد در ایران، در هر تیمی مربیگری کردم، جلوی ذوب‌آهن و سپاهان نباختم. از این بابت فکر می‌کنم اصفهان شهری است که برای من خوش شانسی می‌آورد.»

اسکوچیچ از اصفهان سوغاتی چه می‌برد؟

از سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، درباره بناهای تاریخی یا فضاهای مختلف موردعلاقه‌اش در اصفهان، پرسیدم و او از پل تاریخی که نزدیک هتل عباسی است و بازار اصفهان یاد کرد و از سفری گفت که به همراه همسر و پسرش به اصفهان آمده بودند و بازارگردی و اصفهان‌گردی هم کرده بودند.«از اصفهان سوغاتی چه می‌برید؟!» اسکوچیچ در پاسخ به این پرسش توضیح داد: «برای دوستانم از اصفهان سوغاتی می‌خرم و معمولا هم فرش یا صنایع‌دستی می‌برم. تخته‌نرد و شطرنج هم البته سوغاتی برده‌ام.» از او درباره دلیل سفر کوتاه اخیرش پرسیدم و او توضیح داد: «دلیل این سفرم، دیدن بازی سپاهان و پرسپولیس است که برایمان بازی بسیار مهمی است؛ چون بازیکن‌های تیم ملی در این دو تیم زیاد هستند و البته توفیق اجباری هم شده که بتوانیم اصفهان را هم ببینیم؛ شهری که جایگاه ویژه‌ای در قلبم دارد.» او تأکید کرد: «ولی مهم‌ترین دلیلم دیدن بازی بین این دو تیم است. در جریان هم هستید که بازی‌های خیلی مهمی را در آینده نزدیک پیش رو داریم و برای همین از نزدیک دیدن این بازی برایمان خیلی مهم بود.»
دراگان اسکوچیچ در پایان گفت و گوی کوتاهمان اضافه کرد: «می‌خواهم بگویم هر بار به اصفهان آمده‌ام، خیلی لذت برده‌ام. حتما هر بار فرصت کنم به اصفهان سفر می‌کنم.» دراگان اسکوچیچ به همراه ماریو تت (Marijo Tot) و مــلادن ژگانـــیـــر (Mladan Zganjer) یکشنبه، نوزدهم اردیبهشت‌ماه، به اصفهان سفر کردند، بازی سپاهان‌ پرسپولیس را که با نتیجه مساوی یک‌ یک انجام شد، در ورزشگاه نقش جهان دیدند و صبح دوشنبه به تهران برگشتند تا در واکسیناسیون تیم ملی فوتبال ایران حضور پیدا کنند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    نفیسه حاجاتی

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط