جنایات گریندل‌والد

تقریبا هفتادسال پیش از به‌دنیاآمدن هری پاتر و اتفاق‌های جالبی که برایش رخ می‌دهند، موجودات جادویی نیوت اسکمندر به دلیل اشتباه یک بی جادو (اسم مشنگ‌ها در آمریکا) در نیویورک رها می‌شوند. این موجودات که هرکدامشان داستانی دارند و به‌زحمت به‌دست‌آمده‌اند، باعث آشوب‌های گاها بانمکی در شهر می‌شوند؛ از دستبردزدن به طلافروشی بگیر تا دزدیدن سکه‌های بانک انسان‌ها. این باعث جلب‌توجه مردم به حوادث و آدم‌های غیرعادی اطرافشان می‌شود. جادوگرها به دلایل واضحی، نباید خودشان را نشان بدهند؛ اما این کار آتویی دست کسانی داده که به هر طریقی می‌خواهند وجود جادوگران شیطانی را ثابت و از زمین محوشان کنند.

تاریخ انتشار: 10:46 - چهارشنبه 1400/03/26
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

 البته بیشتر کتاب‌های موجودات شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها، درباره موجوداتی است که در هری پاتر با آن‌ها آشنا شدیم. شاید یادتان باشد که کتاب نیوت اسکمندر میان کتاب‌های تدریس‌شده در هاگوارتز قرار دارد. احتمالا ماجراهای جالبی که در فیلم «موجودات شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» می‌بینید، تخیلتان را برای خلق موجودات و ماجراهای جادویی بیشتری تحریک خواهد کرد. این فیلم که با اقتباس از کتاب‌هایی به همین نام ساخته‌شده، اولین تجربه «جی کی رولینگ» درزمینه فیلم‌نامه‌نویسی است. سه فیلم دیگر هم قرار است درباره همین موضوع ساخته شود؛ همچنین او اطلاعات بیشتری را درباره جامعه جادوگری آمریکا منتشر کرده است که می‌توانید آن را از سایت پاترمور بخوانید.
کتاب‌های «موجودات شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» به‌وسیله ویدا اسلامیه ترجمه شده است. بیشتر ما او را با ترجمه درخشانش از مجموعه هری پاتر می‌شناسیم.گلرت گریندل‌والد را هم که یادتان هست؟ جادوگری که زمانی بهترین دوست دامبلدور و یک جادوگر قدرتمند بود و به دلیل آزمایش‌های خطرناکش که منجر به مرگ دانش‌آموزان شد، از مدرسه اخراجش کردند. تنها هدف گریندل‌والد تسلط بر موجودات غیرجادویی بود؛ حتی دامبلدور را هم مدتی همراه خودش کرد و مدتی با یکدیگر به دنبال یادگاران مرگ گشتند؛ اما آلبوس کمی بعد، از این هدف دست کشید. در «هری پاتر و یادگاران مرگ» این شخصیت به‌طورکلی معرفی می‌شود. در فیلم دوم «موجودات شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» بیشتر با اهداف این جادوگر و فرارش از زندان آشنا خواهیم شد؛ البته «جنایات گریندل‌والد» امتیاز پایین‌تری نسبت به قسمت اول گرفته است. گریندل‌والد بعد از فرار موفق و پرسروصدایش از زندان، حالا به دنبال رؤیایش است و تنها کسی که می‌تواند جلویش را بگیرد، دامبلدور است. احتمالا چهره و تیپ دامبلدور در جوانی و مقایسه‌اش با فیلم‌های «هری پاتر» شما را شگفت‌زده خواهد کرد!
داستان‌های فرعی‌ای که در این دو فیلم خواهید دید، تقریبا تکان‌دهنده هستند و همین فضای فیلم را خیلی تیره‌تر از فیلم‌های هری پاتر کرده است. در اولین قسمت فیلم با جوانی به نام کریدنس آشنا می‌شویم که انگار استعداد جادوگری دارد و افراد زیادی دنبالش هستند یا از او سوءاستفاده می‌کنند. عقاید نامادری کریدنس و انجمنی که اداره می‌کند، شباهت زیادی به عقاید قرون‌وسطایی درباره جادوگرها دارد. در آن زمان، افراد بسیاری را به گناه جادوگری یا ارتباط‌داشتن با آن‌ها آزار می‌دادند. بعد از آخرین فیلم مجموعه «هری پاتر»، پاترهدها بیشتر مشتاق دیدن فیلم‌هایی درباره دنیای جادویی جی کی رولینگ بودند که انگار فیلم‌های موجودات شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها توانسته است انتظار بیشتر بینندگان را برآورده کند. سومین قسمت «موجودات شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» در سال دوهزاروبیست‌ودو اکران می‌شود.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    روناک سری

برچسب‌های خبر