«آقای بهشتی» وارد بازار شد

در آستانه هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش، مجموعه «آقای بهشتی» به قلم حسین حمیدی در ۱۰ جلد چاپ و منتشر شد. نویسنده مجموعه کتاب «آقای بهشتی» در گفت‌وگو با اصفهان زیبا آنلاین، گفت: این مجموعه ۱۰ جلد است که با استفاده از داستان‌های کوتاه به معرفی وجهه‌های مختلف شخصیتی، شرح‌حال، صفات بارز و ویژگی‌های اخلاقی سید شهدای انقلاب می‌پردازد.

تاریخ انتشار: 12:51 - سه شنبه 1400/04/8
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

به گفته حسین حمیدی، شخصیت وجودی شهید بهشتی به اندازه‌ای وسیع و ناشناخته است که امکان معرفی کامل شخصیت ایشان در این مجموعه وجود نداشت و تنها به قصد برای ثبت و به تحریر درآوردن گوشه‌ای از اتفاقات زندگی این شهید والا مقام در دفتر تاریخ منتشر شد. او با اشاره به این جمله معروف شهید بهشتی که «بهشت را به بها می‌دهند و نه به بهانه» گفت: جای شگفتی است که چگونه مجموعه‌ای از ویژگی‌های انسانی، اخلاقی، فرهنگی سیاسی و اجتماعی در وجود یک فرد نهادینه می‌شود به گونه‌ای که می‌تواند به تنهایی نمود راستینی از یک ملت باشد؛ آن گونه که امام خمینی (ره) پس از شهادت ایشان با جمله «بهشتی یک ملت بود»؛ شخصیت وجودیش را به طور خلاصه و کامل توصیف و تبیین کردند.

نویسنده مجموعه کتاب «آقای بهشتی» با اشاره به اینکه این شهید شهیر دارای ابعاد شخصیتی فراوانی است که جاذبه‌اش در حد اعلا و دافعه‌اش در حد ضرورت بود، تصریح کرد: شهید بهشتی در واقع مجتهدی فرهیخته، مدیری هوشیار، دولتمردی مدیر، عالمی اهل قلم، متفکری ژرف اندیش، مجاهدی زیرک، عابدی عاشق، فقیه، فیلسوف، مکتب شناس، سیاست دان، اقتصاددان و جامعه‌شناس است.

حمیدی افزود: ژرفای بی‌نهایت فضائل چنین شخصیتی بسیار فراوان است و تلاش ما در این مجموعه این است که این ویژگی‌ها را در قالب داستان‌های ساده نشان دهیم. او در توضیح عنوان بی پیرایه «آقای بهشتی» برای این مجموعه اظهار کرد: این عنوان، یادآور سادگی شخصیت آیت‌الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی است تا در ادامه خواننده کتاب ساده‌تر در مسیر بهشتی شدن و نزدیک شدن به این شهید والامقام قرار گیرد.

نویسنده مجموعه کتاب «آقای بهشتی» با اشاره به اینکه نسل جوان همواره نوجو و آرمان‌گراست، تاکید کرد: چنین نسلی در مراحل مختلف زندگی به دنبال نمونه‌ها و الگوهایی است تا با استفاده از روش و سبک زندگی آنها خود را به آنها نزدیک‌تر کرده و شخصیتی قابل توجه در جامعه نشان دهد.

حمیدی خاطر نشان با بیان اینکه بازخوانی روش فکری و سبک زندگی بزرگانی چون شهید بهشتی و بررسی گوشه گوشه زندگی آنها در فضای جامعه کنونی به مثابه واکاوی یک اندیشه است، گفت: بازخوانش شرح حال و زندگی او، موجب پردازش اندیشه‌های جدید در جهانی نو و هدایت نسل جوان به سمت سعادت و کامیابی است.

او معتقد است: زندگی و افکار بزرگ‌مردی که دنیایش را برای آخرت می‌ساخت و فردی که بخش عظیمی از تاریخ ایران اسلامی را به خود اختصاص داد، می‌تواند سبک زندگی ایرانی اسلامی را به جهانیان معرفی کند و گامی در راه رسیدن به خدا و دستیابی به غایت کمال و اوج تعالی باشد.

 

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

برچسب‌های خبر