جواد فروغی؛ اولین شگفتی‌ساز المپیک

جواد فروغی در فینال تپانچه بادی المپیک توکیو اول شد و نخستین مدال المپیک تاریخ تیراندازی ایران را به ارمغان آورد. به گزارش اصفهان زیبا آنلاین، جواد فروغی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شگفتی آفرید و به مدال طلا رسید تا نخستین مدال تاریخ تیراندازی ایران در بازی‌های المپیک به نام او ثبت شود.

 

تاریخ انتشار: 11:48 - شنبه 1400/05/2
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
no image

این نخستین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی ایران است که توسط فروغی بدست آمد.  او پیش از این در مرحله مقدماتی با امتیاز ۵۸۰.۲۵ و قرارگیری در رده پنجم به فینال این ماده راه پیدا کرده بود. فروغی بزرگترین ورزشکار کاروان ایران، دارای سه فرزند و پرستار است. این ورزشکار ۴۲ ساله و ایلامی بعد از کسب مدال طلا سجده شکر بر جای گذاشت و سایر ورزشکاران به او تبریک گفتند. در فینال این ماده ورزشکاران کشورهای ایران، هند، چین، آلمان، اوکراین، کره و صربستان حضور داشتند که دامیر صربستانی نقره و ژانگ وی چینی سوم شد. فروغی با کسب دو مدال طلای جام جهانی هند و کرواسی در جایگاه نخست رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد.

وی در چهاردهمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک از ۱۴ تا ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۸ در دوحه، قطر برگزار شد، توانست ششمین سهمیه المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در رشته تیراندازی (در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان) را برای ایران به دست بیآورد. (سهمیه‌های قبلی را مهیار صداقت در بخش مردان و نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان و هانیه رستمیان و فاطمه کرم‌زاده در بخش زنان گرفته‌بودند.

وی همچنین در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹، ۲ مدال برنز یکی در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان و دیگری در «تپانچه میکس تیمی» (به همراه گلنوش سبقت‌الهی) به‌دست‌آورد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

برچسب‌های خبر