افتتاح گذر نوآوری و فناوری

گذر نوآوری و فناوری شهرداری اصفهان با حضور رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان افتتاح شد و اقدامات ایجاد‌شده با هدف تسریع ارائه خدمات به شهروندان به بهره‌برداری رسید. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این آیین گفت: خرسندیم که در روزهای پایانی این دوره، شاهد اقدامات، تلاش و تکاپوی شهرداری اصفهان هستیم. این دوره مدیریت شهری هرچه به پایان نزدیک‌تر می‌شود، طلوع بیشتر پروژه‌ها را شاهد هستیم و هیچ‌گاه عقب‌نشینی نکردیم. علیرضا نصر اصفهانی تصریح کرد: فناوری، نوآوری، خلاقیت و جشنواره ایده‌کاپ اتفاقاتی بود که در دوره پنجم مدیریت شهری به وقوع پیوست و با استقبال شهروندان و جوانان روبه‌رو شد.

تاریخ انتشار: 09:39 - چهارشنبه 1400/05/13
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

خداوند به ویژگی خلاقیت مزین و مرتب در حال خلق اتفاقات جدید است و زمانی از اقدامات مسئولان راضی است که ما نیز در راستای خلاقیت گام‌های مفیدی برداریم. خداوند جهان هستی را خلق کرد و انسان که اشرف مخلوقات است، باید زمان بیشتری را برای کشف خلاقیت‌های جدید بگذارد.او با بیان اینکه ما باید زمینه شکوفایی استعدادها را فراهم کنیم، افزود: مدیریت شهری در این جهت باید برنامه‌های متعدد برگزار کند تا رویکرد متفاوتی از خود به نمایش بگذارد و اجازه دهد تا استعدادهای مردم کشف شود؛ زیرا اگر انسان خود را بشناسد به معرفتی بزرگ خواهد رسید. اگر افراد در هر دوره مدیریت اجازه شکوفایی این استعدادها را ندهند، باید پاسخ‌گوی آن نیز باشند.رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اکنون در شهر اصفهان زمینه‌های کشف خلاقیت ایجاد شده و ایده‌کاپ یکی از این اقدامات بود که ما شاهد فعالیت و مشارکت کودکان، نوجوانان و جوانان بودیم. افراد در هر دوره مدیریت و با هر سلیقه سیاسی مسئول هستند تا این کارها را ادامه دهند و امیدوارم این جریان در دوره آینده استمرار داشته باشد. نصراصفهانی با بیان اینکه این محور ۲۸ کیلومتری به عنوان مسیر نوآوری شناخته می‌شود، اضافه کرد: جشنواره بین‌المللی هنرهای دستی را پیش رو داریم و در همین راستا قرار است نام صنایع دستی بر روی گذرهای شهر قرار گیرد. این نام‌گذاری به معنای احیای ارزش‌های موجود در شهر است که ما به عنوان مدیران شهر باید به آن توجه کنیم. امیدوارم در کنار اقدامات عمرانی ذهن ما به سمت اقداماتی نرم برود تا نتیجه پرباری از آن داشته باشیم.

محور نوآوری اصفهان در آینده مثال‌زدنی خواهد بود

در ادامه رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایده گذر نوآوری و فناوری پس از سه سال اکنون در سطح شهر اجرایی شد؛ البته ما برای یافتن مکان مناسب برای اجرای این پروژه جلسات زیادی برگزار کردیم. حدود ۲۰ سال از طراحی خط یک مترو می‌گذرد و این خط شمال به جنوب متصل می‌شود و اگر اکنون به این خط نگاه کنیم، از شمال شهر «شهرک علمی‌تحقیقاتی» به جنوب «پارک علم و فناوری» متصل می‌شود. کوروش خسروی با اشاره به متصل‌شدن این دو قطب بزرگ فناوری از طریق مترو تصریح کرد: هنگامی که در این محور ۲۸ کیلومتری حرکت می‌کنیم متوجه حضور ۱۷ کتاب دهنده، مرکز رشد و فضای کار اشتراکی می‌شویم. این محور پر تراکم‌ترین بخش است که زمینه کار اشتراکی را فراهم کرده و بدون مدیریت منظمی این اتفاق را خود‌به‌خود رقم زده است. او ادامه داد: مقرر شد که پژوهشکده هوا‌فضای امام خمینی(ره) به کارخانه نوآوری تبدیل شود تا پتانسیل اصفهان افزایش پیدا کند؛ البته پژوهشکده رویان نیز در حال احداث است. احتمال دارد که کارخانه ریسباف اصفهان در دوره ششم مدیریت شهری به نتایج خوبی برسد. این محور ۲۸ کیلومتری پدیده‌ای است که در آینده به سود اصفهان خواهد بود و به نوعی این موضوع شهرمان را سربلند خواهد کرد. رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: امیدوارم که در دوره جدید مدیریت شهری انرژی‌ها روی تقویت این محور گذاشته شود تا المان‌های لازم به این محور اضافه شود تا توسعه‌ای مبتنی بر حمل‌ونقل نیز در بر داشته باشد. هر سرمایه‌گذاری که در این محور نوآوری انجام شود قطعا اتفاقات خوبی به همراه خواهد داشت؛ امیدوارم اقدامات به نوعی باشد که تا چند سال آینده این محور در کل جهان مثال‌زدنی باشد.

«گذر نوآوری» باید توسعه پیدا کند

در پایان این برنامه مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان گفت: اکنون فضای مجازی کل دنیا را در بر گرفته است، پس ما برای اینکه شهری هوشمند و نوآور داشته باشیم، باید در این راستا گام‌های مفیدی برداریم. زمانی که موضوع طرح صیانت فضای مجازی مطرح شد، ما شاهد افزایش تقاضا برای مهاجرت بودیم که این موضوع قابل تأمل است. احمد رضایی با بیان اینکه مباحث اجتماعی و سیاسی ما به فضای مجازی ربط پیدا کرده و دولت‌ها به سمت و سوی اقدامات الکترونیکی رفته‌اند، تصریح کرد: در این دوره صندوق سرمایه‌گذاری ایجاد شد که اگر این صندوق وجود نداشت، شهرداری امکان بهره‌برداری از ایده‌های مطرح‌شده را نداشت و امیدوارم این صندوق در دوره آینده هم با تمام توان فعالیت خود را ادامه دهد. او افزود: افرادی که ایده‌های خوبی را به مدیریت شهر ارائه می‌کنند، شهرداری از آن‌ها حمایت می‌کند. اکنون استفاده از خلاقیت و ایده‌های نو اتفاقات خوبی را برای شهر رقم زده که این کار می‌تواند یک برند برای اصفهان باشد؛ البته از نظر من نباید این اقدامات در مسیری محدود انجام شود و باید در همه نقاط شهر توسعه پیدا کند تا در فضاهای مختلف شهری شاهد پیشرفت باشیم.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سیدمحمد منتظر القائم

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط