سپاهان هوادارِ صدرنشینی لیگ

هرچند که نمایش سپاهان در مقابل تیم تازه لیگ‌برتری‌شده هوادار مانند دو مسابقه قبلی نبود؛ ولی باوجوداین، شاگردان محرم نویدکیا با زدن یک گل دیرهنگام در ۱۰ دقیقه پایانی توانستند همچنان خودشان را بالاتر از استقلال به‌عنوان تیم صدرنشین جدول لیگ معرفی کنند. معمولا بازی‌کردن با تیم‌های تازه‌صعودکرده به لیگ برتر به خاطر عدم‌شناختی که از آن‌ها وجود دارد، برای بسیاری از تیم‌های مدعی سخت است، ولی باوجوداین، سپاهان در نیمه اول نمایش آن‌چنان خوب و قدرتمندانه‌ای در مقابل تیم هوادار نداشت و همین موضوع باعث شد تا پیروزی این تیم به دقایق پایانی موکول شود.

تاریخ انتشار: 07:40 - دوشنبه 1400/08/10
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

کریستوفر کنت: همین که کنت موفق شده در سه بازی اخیر خودش با پیراهن سپاهان دروازه‌اش را بسته نگه دارد، یک آمار فوق‌العاده خوب و قابل قبول برای این دروازه‌بان خارجی به حساب می‌آید؛ اما نباید فراموش کنیم که رقبای سپاهان در سه هفته اخیر شاید از لحاظ قدرت تهاجمی آنچنان امکان نزدیک‌شدن به دروازه سپاهان و خطرسازی روی دروازه کنت را نداشتند؛ ولی باوجوداین، این سه بازی به این دروازه‌بان اتریشی کمک کرده تا هماهنگی بیشتری با مدافعان تیمش پیدا کند.
دانیال اسماعیلی‌فر: مدافع راست سپاهان بدون شک بهترین بازیکن این تیم در سه هفته اخیر رقابت‌های لیگ برتر بوده که با ارسال دو پاس گل و زدن یک گل سه‌امتیازی کمک زیادی به صدرنشینی تیمش داشته است.
 اسماعیلی‌فر در صورت ادامه این روند می‌تواند یکی از کاندیداهای اصلی پوشیدن پیراهن تیم ملی به‌عنوان مدافع راست هم باشد. گلی که او در بازی مقابل هوادار به ثمر رساند، آن هم در حضور دو مهاجم اصلی سپاهان یعنی مقانلو و شهباززاده، نشان داد که اسماعیلی‌فر علاوه بر وظایف دفاعی در ساختار تهاجمی سپاهان هم می‌تواند یک مهره تأثیرگذار باشد.
امید نورافکن: مهم‌ترین نکته در مورد نوع بازی نورافکن این است که او بعد از گلزنی در برابر مس رفسنجان همچنان فوتبال هجومی و روبه جلوی خودش را تکرار می‌کند و به نظر می‌رسد که محرم نویدکیا با توجه به سابقه بازی نورافکن در پست هافبک به او آزادی عمل داده تا هر زمان که لازم بود خودش را به خط دروازه حریف نزدیک کند. نورافکن در مقابل هوادار هم بازی خوبی به نمایش گذاشت و البته کار آنچنان سختی در ساختار دفاعی نداشت.
جرجی گولسیانی: برای یک مدافع میانی مهم‌ترین موضوع در هر بازی بسته‌ماندن دروازه تیمش خواهد بود و همین که سپاهان در سه هفته گذشته رقابت‌های لیگ هنوز دروازه‌اش باز نشده می‌توان به عملکرد مدافعان این تیم نمره قبولی داد .البته یک نکته مهم در مورد گولسیانی و نژاد مهدی این است که این دو بازیکن با وجود قد بلند و توانایی زیادی که در سرزنی دارند، گاهی اوقات روی ارسال‌ها و ضربات کرنر دچار اشتباه در جایگیری می‌شوند و این موضوع ممکن است در بازی‌های حساس و مهم به سپاهان آسیب برساند.
محمد نژادمهدی: در بازی‌هایی که برای سپاهان گره می‌خورد، نقش مدافعان میانی روی ضربات ایستگاهی و کرنرها بسیار پررنگ‌تر از همیشه می‌شود و شاید همین موضوع باعث شد تا نژادمهدی با وجود بسته نگه داشتن دروازه سپاهان در اواخر نیمه دوم جای خودش را به عزت‌الله پورقاز بدهد تا شاید پورقاز بتواند قفل دروازه هوادار را باز کند. البته نژادمهدی در این فصل در کنار گولسیانی به هماهنگی لازم دست پیدا کرده و در شرایط فعلی بعید به نظر می‌رسد که در بازی‌های بعدی سپاهان جای خودش را به پورقاز بدهد.
سروش رفیعی: سروش رفیعی در بازی مقابل هوادار آن بازیکن همیشگی نبود و همین موضوع باعث شد تا در نیمه دوم تعویض شود. البته رفیعی بازیکن با ثبات و با کیفیتی است و برای هر بازیکنی ممکن است این روزها تکرار شود؛ ولی بدون شک همچنان به عنوان فرمانده اصلی سپاهان در خط هافبک در بازی‌های آینده به میدان خواهد رفت
مسعود ریگی: کمربند محکمی در خط هافبک سپاهان ایجاد کرده و این موضوع باعث شده تا شاگردان محرم نویدکیا برخلاف فصل گذشته در ساختار دفاعی خودشان ثبات بیشتری را تجربه کنند.
ریگی یکی از بهترین خریدهای سپاهان در این فصل بوده و البته رقیب قدرتمندی مثل محمد کریمی را هم روی نیمکت تیم می‌بیند؛ ولی باوجوداین، نمایش او در مقابل هوادار باعث شد تا سپاهان سومین کلین‌شیت خودش در این فصل را به ثبت برساند.
جلال علی محمدی: کاپیتان سپاهان در این فصل با استقبال بیشتری از جانب محرم نویدکیا روبه‌رو شده و همین موضوع باعث شده تا بازیکن نیمکت‌نشین فصل گذشته امسال تبدیل به مهره فیکس در ترکیب تیمش بشود و البته نتایج سپاهان در این سه هفته اخیر هم نشان می‌دهد که تجربه محرم در استفاده از زوج علی‌محمدی و ریگی در خط هافبک تیمش بسیار موفق بوده است.
سجاد شهباززاده: با دو گلی که در بازی قبلی سپاهان وارد دروازه نفت مسجدسلیمان کرد، دوباره حواس مدافعان لیگ برتری را به خودش معطوف کرد و شاید دست‌کم‌گرفتن هوادار به نوعی باعث شد تا شهباززاده نتواند به روند گلزنی‌های خودش در این بازی هم ادامه دهد؛ هرچند که توپ آنچنان مناسبی هم برای او در این بازی مهیا نشد.
شهریار مغانلو: شاید برای مهاجمانی مثل مغانلو و شهباززاده آنچنان جالب نباشد که در حضورشان مدافعی مثل دانیال اسماعیلی‌فر فرشته نجات سپاهان بشود؛ ولی با این حال مغانلو دوندگی بسیار زیادی در  خط حمله تیمش دارد و شاید باز شدن پای او به گل بتواند فشارها را از روی دوش این بازیکن بردارد.
سید محمدرضا حسینی: حسینی در مقابل هوادار روز آنچنان خوبی نداشت و نتوانست با نفوذهایش به دروازه این تیم نزدیک شود. سبک بازی حسینی به‌صورتی است که او احتیاج به فضا دارد تا بتواند با حرکات پا به توپش برای خودش موقعیت‌سازی کند که این اتفاق در بازی مقابل هوادار نیفتاد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مسعود افشاری

برچسب‌های خبر