شأن 50ساله ذوب‌آهن را به بازی گرفتند

عصر روز یکشنبه بود که رسانه‌ها از توافق حسین ابراهیمی با تیم ذوب‌آهن و عقد قراردادی دوساله خبر دادند و عکس این بازیکن و احمد جمشیدی، سرپرست باشگاه ذوب‌آهن، درحالی‌که با لبخند دو طرف شال هواداری تیم را گرفته بودند، منتشر شد. ابراهیمی که در پست هافبک راست بازی می‌کند، فصل گذشته در تیم نفت مسجدسلیمان عضویت داشت و با 29 بازی در لیگ برتر و زدن 4 گل و دادن 4 پاس گل از جمله بازیکنان تأثیرگذار این تیم محسوب می‌شد. هنوز ساعتی از انتشار این خبر سپری نشده بود که سایت ورزش سه، مصاحبه‌ای به نقل از رحمان رضایی، سرمربی ذوب‌آهن، منتشر کرد که او مدعی شده بود حسین ابراهیمی با نظر او جذب نشده و این بازیکن را نمی‌خواهد.

تاریخ انتشار: 08:25 - سه شنبه 1399/06/25
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

آن‌گونه که این سایت ادعا کرده، رحمان رضایی قبلا از طریق ایمیل و پیامک به باشگاه ذوب‌آهن اعلام کرده بود که این بازیکن در لیست خریدهای او در فصل جدید نیست؛ باوجوداین، دو تن از اعضای هیئت‌مدیره باشگاه ذوب‌آهن پس از انجام جلسه‌ای با این بازیکن، نام وی را به‌عنوان خرید جدید به ثبت رساندند تا جنجال بزرگی در این زمینه شکل بگیرد. سرمربی تیم ذوب‌آهن نیز پس از اطلاع از جذب این بازیکن، به مدیران باشگاه پیغام داده که به ابراهیمی اجازه شرکت در تمرینات را نخواهد داد. ورزش سه مدعی شده این اتفاق آغاز یک جنگ قدرت جدید در باشگاه ذوب‌آهن بوده و نکته مهم این است که محمدجواد محمدی، مدیرعامل پیشین ذوبی‌ها که به دلیل کسالت اخیرا در جلسات باشگاه غایب بود نیز در جلسه منتج به عقد قرارداد با ابراهیمی حضور داشته است. حالا باید دید این فعل‌وانفعالات چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت. این اتفاقات واکنش حسین ابراهیمی را به همراه داشت و او در گفت‌وگویی اعلام کرد آنالیزور رحمان رضایی با او صحبت کرده و نظر مثبت سرمربی ذوب‌آهن در خصوص جذب این بازیکن را به اطلاع او رسانده است. ابراهیمی دراین‌باره گفته: با رضایی صحبت کردم و در ادامه روی مبلغ قرارداد اعلام کردند که باید کمی تعادل صورت گیرد و مبلغ پایین‌تر بیاید که من گفتم مشکلی نیست و در مذاکره نهایی آن را حل خواهیم کردیم. الان نمی‌دانم چطور به این شکل می‌گویند مرا نمی‌خواهند. این بازیکن برای اثبات ادعایش ایمیلی را به سایت ورزش سه داده و این سایت به چاپ رسانده که بر اساس متن آن، رحمان رضایی اعلام کرده به دلیل رقم بالای درخواستی حسین ابراهیمی، قراردادی با او بسته نشود. ابراهیمی با انتشار این نامه که معلوم نیست چگونه در دسترس او قرار گرفته، در اظهارنظری عجیب گفته است: تنها مشکل بر سر مبلغ قرارداد بوده که در ادامه در مذاکرات به نتیجه رسیده بودیم. حالا که بین سرمربی و مدیر مشکل وجود دارد، چرا باید من را این وسط خراب کنند؟ ادعایی ندارم اما طی این سال‌ها زیر نظر هر مربی‌ای که کار کردم کیفیت خودم را نشان داده‌ام و بازیکن کم‌تجربه و کوچکی نیستم که به این شکل رفتار شود و با من بازی شود. مشکلی اگر بین خودشان وجود دارد بهتر است بین خودشان حل کنند، نه به این شکل که مرا وسط قرار دهند و این‌گونه به دنبال تخریب من باشند. هنوز تماس و مکالمه‌ای که بین من و آنالیزور و سپس آقای رضایی انجام شده و ایشان اعلام نیاز کردند و تنها روی مبلغ به من گفتند پایین‌تر توافق کن، وجود دارد و الان به چه دلیل این حرف‌ها را می‌زنند؟ این بازیکن همچنین مدعی شده در صورت دریافت خسارت، قراردادش را با باشگاه ذوب‌آهن فسخ خواهد کرد.
این اتفاقات اگر در یک باشگاه تازه لیگ برتری شده رخ می‌داد، شاید هضم آن راحت بود؛ اما برای باشگاهی مانند ذوب‌آهن با سابقه 50ساله این اتفاق بسیار عجیب و دور از ذهن است و شأن این باشگاه را زیر سؤال خواهد بود، البته اولین اتفاق ازاین‌دست نبوده و قاعدتا آخرین آن هم نخواهد بود. زمانی که رحمان رضایی برای سرمربیگری تیم ذوب‌آهن انتخاب شد، شنیده‌ها از اعمال‌نظر یکی از اعضای هیئت‌مدیره برای انتخاب او حکایت داشت و گفته می‌شد سه عضو هیئت‌مدیره در اعتراض به این انتخاب از سمت خود استعفا خواهند کرد. از مجتبی فریدونی، به‌عنوان یکی از سه عضو هیئت‌مدیره نام برده می‌شد که مخالف این تصمیم بوده است. او که از مدیران صنعتی است، در پیج اینستاگرامی خود پستی کنایه‌ای گذاشت که از آن به اعمال فشار برای انتخاب رضایی برداشت می‌شد و به فاصله چند روز بعد نیز از هیئت‌مدیره کنار رفت. هواداران ذوب‌آهــن در فــضــای مجازی این اتفاق را به اعمال‌نظر یکی از اعضای هیئت‌مدیره نسبت دادند که بر اساس ادعاهای مطرح شده، حمایت مدیران بالادستی را داشته و به‌واسطه این موضوع، از حد اختیارات خود به‌عنوان یک عضو هیئت‌مدیره فراتر عمل کرده است. فعلا باشگاه اصفهانی در مواجهه با افزایش انتقادها، رویه سکوت را در پیش گرفته است؛ اما آنچه مسلم است از دید رسانه‌ها و هواداران هر اتفاقی که در باشگاه ذوب‌آهن رخ دهد، با مجموعه صنعتی ذوب‌آهن و مدیران آن در ارتباط است و آن‌ها باید پاسخی برای انتخاب‌هایشان و واکنش نشان ندادن به برخی مسائل داشته باشند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط